april 29, 2024, 00:05:28 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: hva er billigst? bytte motor eller nye topper og alle lagre.  (Lest 2230 ganger)
patrick
Medlem
***
Innlegg: 151
Bosted: oslo/kristiansand


-65 panel -74 panel -86 syncro


Vis profil
« på: mars 19, 2008, 20:16:56 pm »

driver og overhaler en 1600 std motor. den ser verre ut enn jeg trodde. er ikke vits i å sette den sammen igjen før jeg har nye topper og lagre. KFS nevnte også noe om sliping eller gjenoppboring ellernoe... husker ikke i farta. uansett kommer dette til å koste ca 4000,- minimum. hva går en grei byttemotor for i disse dager? er det noen som har? vet jo at hvis jeg bytter alt så vet jeg hva jeg har og det er det mest spennende også, men økonomien er ikke på topp ennå...

synspunkter?  trenger en liten brainstorm her...

patrick wilder -74 bay panel
Loggført

1302R
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Stord



Vis profil
« Svar #1 på: mars 19, 2008, 20:20:52 pm »

lure på om unneberg bil har bytte motor....
Loggført
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #2 på: mars 19, 2008, 20:25:51 pm »

ny bytte motor koster vel minst 10-15 tusen
skal du gå for en brukt bytte motor hvet du jo alldri hva
du får! den trenger jo ikke nødvendighvis ikke være noe
bedre en den du har! og man hvet jo aldri hvor lenge den holder!

Skal du ha en sikker motor må du kjøpe helt ny eller overhale en brukt
overhaler du en brukt motor kan du jo i samme slengen sette inn en litt
vassere kam og kansje gå opp litt i silyndervolum for å få en motor
som sparker litt mer en en std 1600..?
Loggført
magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: mars 19, 2008, 21:07:05 pm »

Og da kan man kanskje slenge på noen litt heftigere gassere og eksosanlegg og så videre og så videre. Hjulet begynner å rulle... hehe Gliser
Loggført
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #4 på: mars 19, 2008, 21:29:45 pm »

he he  hei i gjenn Patrick

jeg er ganske god på å stikke kjepper i hjula for overhaling light  Glad


vi leverer bytte motorer

std 1600 T1/2   13850,-   
ssp 1641 T1/2   15500,-

begge er lager vare, de leveres som ''long block''  dvs. toppdeksel til toppdeksel, med svinghjul,reimhjul og 009 fordeler.  ingen kjøle blik og det kteves en renoverbar tvin port motor i innbytte

din gamle motor kan overhales, det store spørsmålet er hvordan blocka ser ut i lager bukkene, om blocka trenger linje borring, og hvis motoren er så sliten så trenger den sikkert et nytt sylinder sett også  Trist

std 1600 yl sett  1650,-
støpt 1641  2050,-
smidd 1641  3300,-

alle er lager vare



Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
patrick
Medlem
***
Innlegg: 151
Bosted: oslo/kristiansand


-65 panel -74 panel -86 syncro


Vis profil
« Svar #5 på: mars 19, 2008, 21:46:23 pm »

hvis den er så sliten da? hva koster linjeboring?

er jo fortsatt et stykke opp til prisen av byttemotor...
det er gøy å holde på med men billig blir det ikke uansett...

får håpe at den ikke trenger boring, "bare" nye lager og topper...
Loggført

Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #6 på: mars 19, 2008, 23:57:53 pm »

ring reierstad på kløfta.. jeg har en prosjekttråd her inne hvor du kan lese om linjeborring osv.. han tar 800kr for linjeborringen.. lager..
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!