mai 29, 2024, 05:30:53 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: er alle fornøyd med..  (Lest 11179 ganger)
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« på: oktober 26, 2010, 08:20:16 am »

Bilen de har?  Osteaktig grunnen til jeg spør er at jeg sitter og glor på vwnorge som VANLIG Rekker tunge og jeg har gjort det de siste to årene. og jeg legger merke til at det har skjed noe helt merkelig med markedet. for to år siden blei fks alt som het vw buss solgt omtrent på dagen. så rustne bay busser gikk glatt for 15 000.-+++ og idag ser jeg en buss som ser veldig okei ut ligger for 3 000 og ikke blir solgt. samt her sist uke var det en kjørbar(ikke regga) late bay som måtte dumpes til 12 000 før den blei solgt. har også sett tilnærmet strøkne bobler må under 30 000 før de blir solgt. vil det si at alle har finni drømme bilen? er vi lei av og bytte? eller er vi rett og slett blitt en blakk nasjon  Gliser
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: oktober 26, 2010, 08:41:13 am »

Tipper en kombinasjon Glad
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 26, 2010, 11:23:30 am »

Du skal heller ikke se bort fra at det kan ha vært en viss Slackers-effekt på buss-prisene: For et par år siden var vi rimelig hissige på Bay-busser. Vi kjøpte mange busser og bød på enda fler Glad Det kan ha bidratt til å presse opp prisene ihvertfall i den delen av markedet  Gliser
Loggført

1969 Militær-buss
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #3 på: oktober 26, 2010, 12:59:51 pm »

Du skal heller ikke se bort fra at det kan ha vært en viss Slackers-effekt på buss-prisene: For et par år siden var vi rimelig hissige på Bay-busser. Vi kjøpte mange busser og bød på enda fler Glad Det kan ha bidratt til å presse opp prisene ihvertfall i den delen av markedet  Gliser
Men nå er Slackers ferdig handlet Osteaktig ?
Loggført

SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 26, 2010, 13:07:17 pm »

Bilen de har?  Osteaktig grunnen til jeg spør er at jeg sitter og glor på vwnorge som VANLIG Rekker tunge og jeg har gjort det de siste to årene. og jeg legger merke til at det har skjed noe helt merkelig med markedet. for to år siden blei fks alt som het vw buss solgt omtrent på dagen. så rustne bay busser gikk glatt for 15 000.-+++ og idag ser jeg en buss som ser veldig okei ut ligger for 3 000 og ikke blir solgt. samt her sist uke var det en kjørbar(ikke regga) late bay som måtte dumpes til 12 000 før den blei solgt. har også sett tilnærmet strøkne bobler må under 30 000 før de blir solgt. vil det si at alle har finni drømme bilen? er vi lei av og bytte? eller er vi rett og slett blitt en blakk nasjon  Gliser

Gode poeng... det der er veldig veldig rart synes jeg. Er det "microsvingning" som følge av finanskrise og enkelttilfeller som Slackers og andre...... eller er det "macrosvingning" som følge av det du skriver om at vår hobbygenerasjon er mettet med tilfredsstillende biler... Det siste er ganske "alvorlig" egentlig - det er på en måte begynnelsen på "T-Ford-klubb-fenomenet" som antakelig er det verste som kan skje en bilhobby. At bilene og eierne og prisene bare blir eldre og lavere og til slutt dør med noen rester igjen på statiske museer. Gud forby - jeg har veddet mye på at VW-hobbyen aldri skulle gå i den fella, men kanskje...
Loggført

SCREWDRIVER #2
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: oktober 26, 2010, 13:21:37 pm »

Et mer utfyllende svar fra meg og, personlig har jeg alt for mange biler - alt for mye deler og har sagt til meg selv at jeg ikke skal ha mer - heller tvert imot. Man kan ikke legge skjul på at prisene på de fleste biler har steget rimelig greit de siste år, er ikke såååå lenge siden jeg ga 10K for en veldig fin oval - forsøk det i dag.

Noen biler/typer vil alltid være interessante, andre svinger mer i pris og poularitet - se på bare på T3 for noen år tilbake. Skyhøye priser - England kjøpte ALT!

Så kom T2....se igjen på England....
 
Dette året har T2 og Ghia/Ghia lowlight vært "in i Norge" - etter min mening...Neste år...tja ...skal jeg tippe ....T3/T25 Blunker

De som er villig og har hatt penger (les: biler/deler å selge) til det har nok skaffet seg sine drømmebiler (hittil), men mange kommer stadig til og jeg håper ikke at vi havner i T Ford fella som Ø snakker om...
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #6 på: oktober 26, 2010, 13:33:14 pm »

ja jeg er fornøyd med...... men skal den selges så går den ut av landet, ser ut som det er over there man får penger får tinga, å drømmebilen er hvertfall ikke en vw.  Øyerulling
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6121
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #7 på: oktober 26, 2010, 13:54:18 pm »

Vi har en stor utfordring med å få yngre med i miljøet...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #8 på: oktober 26, 2010, 14:05:10 pm »

Når prisene går opp forventer folk seg mer av bråtan de har kjøpt, en bay til umpten tusen skal ikke være rusten... en splitt buss fra USA skal ikke behøve nytt chassis...
Prisene faller så fort de dyre bilene viser seg å være de samme bilene de var året før... bare dyrere.

Loggført

Speed is no substitute for direction
Togge
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Lørenskog - Fjellhamar


Fun to drive and a joy to the eyes!


Vis profil
« Svar #9 på: oktober 26, 2010, 15:24:50 pm »

Vi har en stor utfordring med å få yngre med i miljøet...

Det kommer Blunker, er selv bare 19år, og kjøpte min første bil nå i sommer et fint prosjekt av en earlybay, også har jeg noen kompiser i samme alder som har kjøpt seg boble!
Loggført

VW Early Bay - panel 1969mod
VW Golf GL - 1986mod
vw dude
Seniormedlem
****
Innlegg: 439
Bosted: kongsberg



Vis profil
« Svar #10 på: oktober 26, 2010, 15:38:46 pm »

Vi har en stor utfordring med å få yngre med i miljøet...
Er jo nå 16 år og jeg kjøpte meg boble for 1 år siden. er storfornøyd med min Gliser mangler bare lillebroren min som har lyst på buss. eller volvo 240  Øyerulling
Loggført

- VW boble 1970
- Mazda 2 2018
- Tempo corvette 1967
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #11 på: oktober 26, 2010, 15:51:22 pm »

Vi har en stor utfordring med å få yngre med i miljøet...
Enig! tror mye av utfordringen her er at alle er ikke som Tistlo Blunker vi har jobbet litt med og ha "hold bilen på veien" kurs her i bergen. vi ser det har vært litt behov og lære ting som fks bytte stift, stramme reim osv. enkelt for de fleste her inne men HÆ? for de som aldri har gjort det før.  Det som kanskje hadde vært lettere for ny ungdom må være fokus på og ha bilen på veien og ikke i deler på verkstedet. tror det er utrolig mange som går med en drøm i magen om og pusse opp en folkevogn, men utrolig få som faktisk veit hva det innebærer. så beetle crisis igård og der så jeg et prosjekt som tok 6mnder(1302) for en erfaren gjeng. er nok endel som detter av lasset når de kjøper en bil, plukker den i fillebiter og hakke peil eller penger til og gå videre.
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #12 på: oktober 26, 2010, 16:04:53 pm »

Syns det er veldig hyggelig å se og lese, at flere syns det er viktig at ungdommen rekrutteres inn i miljøet! Det varmer mitt hjerte!
Vi har på ingen måte så mye kunnskap som dere eldre, vi tilegner oss etterhvert som vi lærer! Og vi må få prøve og feile vi å! Blunker Superviktig at det er rom for det, uten å få smekk på fingrene! Setter også pris på alle dere her inne, som holder ut med oss og hjelper oss på god vei til å bli bra VW entusiaster!! Gliser

TUSEN TAKK! Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #13 på: oktober 26, 2010, 17:10:47 pm »

Er ganske fornøyd nå.
Er helt fornøyd til våren.
Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #14 på: oktober 26, 2010, 17:29:30 pm »

Ting går opp og ned tror jeg. Tilbud og etterspørsel?

For eksempel nå nettopp har det vært en del 1776 til 1914 motorer til salgs. Synes de har gått tilsynelatende rimelig.
Andre tider på året hadde de nok fått bedre betalt de som selger, da er det jo færre til salgs.

Disse bilene da, har det jo vært sånn at en bil har byttet eier tre ganger på et år og gått opp 10.000 per eier i pris, uten at noe har vært endra på.
Det er jo klart at det kan jo ikke være sånn. Så da blir det nok mer normalisering.
Dessuten virker det som at det er/har vært haugevis med biler til salgs akkurat nå. Det kombinert med at det snart er vinter, og man må finne et sted å gjøre av disse bilene, kan jo gjøre ting vanskelig. Det er vel gjerne derfor så mange selger, fordi de ikke har noe sted å sette bilen. Så tenker de som skal kjøpe at de gidder ikke kjøpe nå, for de har ikke noe sted de kan ha den..?
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #15 på: oktober 26, 2010, 17:36:40 pm »

Vi har en stor utfordring med å få yngre med i miljøet...
Er jo nå 16 år og jeg kjøpte meg boble for 1 år siden. er storfornøyd med min Gliser mangler bare lillebroren min som har lyst på buss. eller volvo 240  Øyerulling
HALO det er ikke låv og banne her inne Øyerulling
Loggført

1 up
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #16 på: oktober 26, 2010, 17:38:05 pm »

Vi har en stor utfordring med å få yngre med i miljøet...
Er jo nå 16 år og jeg kjøpte meg boble for 1 år siden. er storfornøyd med min Gliser mangler bare lillebroren min som har lyst på buss. eller volvo 240  Øyerulling
HALO det er ikke låv og banne her inne Øyerulling
må vere bonde siden han vil ha TRAKTOR!!!
Loggført
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #17 på: oktober 26, 2010, 18:10:22 pm »

Vi har en stor utfordring med å få yngre med i miljøet...
Er jo nå 16 år og jeg kjøpte meg boble for 1 år siden. er storfornøyd med min Gliser mangler bare lillebroren min som har lyst på buss. eller volvo 240  Øyerulling
HALO det er ikke låv og banne her inne Øyerulling
må vere bonde siden han vil ha TRAKTOR!!!
Sier han som akkurat har sagt klart ifra at det ikke er VW som er drømmebilen...
ja jeg er fornøyd med...... men skal den selges så går den ut av landet, ser ut som det er over there man får penger får tinga, å drømmebilen er hvertfall ikke en vw.  Øyerulling
Loggført

Seaside VW Klubb
58orgbug
Supermedlem
*****
Innlegg: 628
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #18 på: oktober 26, 2010, 18:18:03 pm »

Jeg elsker bobla mi å kommer aldri til å selge den samme hva folk skulle by for den, beste bilen jeg har hatt. til å være 51 år så er den utrolig bra, og den har gått to sommere nå uten et feilslag. Gliser Gliser Gliser
Loggført

FOLLO VW KLUBB
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #19 på: oktober 26, 2010, 19:03:16 pm »

Men nå er Slackers ferdig handlet Osteaktig ?

Vi hadde en opptelling ifjor vinter og fant ut at vi hadde 12 busser tror jeg det var. Det holder en stund det Glad

Ihvertfall når det gjelder Bayer, så tror jeg det er sunt at markedet kjøler seg ned litt. Det har vært Bay-prosjekter som trenger sveising som legges ut for 30-35 lapper - det hadde vært ganske utenkelig for bare to-tre år siden. Da er det naturlig og sunt med mindre etterspørsel som forhåpentligvis får prisene litt ned igjen.
Loggført

1969 Militær-buss
lars03
Nybegynner
*
Innlegg: 37
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #20 på: oktober 26, 2010, 20:01:04 pm »

Storfornøyd med min og skal aldrig selge...
Men har lyst å utvide bilparken i fremtiden....
Loggført
Del
Medlem
***
Innlegg: 185
Bosted: -


Vis profil

« Svar #21 på: oktober 26, 2010, 20:16:11 pm »

edit
« Siste redigering: januar 25, 2011, 09:03:53 am av Del » Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #22 på: oktober 26, 2010, 20:16:28 pm »

Er fornøyd med min, men alt er til salgs. Har fortsatt lyst på sprek splittbuss. Og har altid drømt om en 911.  Men miljøet er vel i ett "generasjonsskifte" også. De som har holdt på lenge er nå bedre bemidlet enn før, og legger mer i den bilen de har enn før. Og bygger mer kvalitet.  

Uansett, jeg gleder meg til sommeren med ny maskinist.  Gliser
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #23 på: oktober 26, 2010, 20:54:22 pm »

Da e vel ein gong sånn att haust og vår er kjøpars marked... om hausten når det er rydding ol. skal alle vrak og bilar vekk "før snøen kjem" og om våren skal bilane vekk når snøen fer.. Det visar jo att på finn. i vår var da vel nesten 100 bobler på finn på da versta, og no e da ca 60. i sommar var da rundt 20.

Prisen følger etterspørslen trur eg, da skomla er att om folk legg ut ein bil til 1500-3000 OG ikkje får noko serleg respons på den, so kan da henda den ryk i presso..... Men bilar er da vel nok av sidan folk tar seg tid til å hogga so mangen(mangen brukande bilar som ryk i som delebilar og tilslutt i presso her på forumet kvar veka)

For å få opp etterspørselen so må da vel rekruterast ja. Reknar med att so og sei alle her inne har ein eller masse luftkjølte, iogmed att OM du er intrisert i gamle vw so er det IKKJE eit problem å skaffa bil-prosjekt med mindre du er veldi kravstor. so med fleire entusiastar so vert fleire bilar tatt hand om og fleire bilar kjem på vegen og ikkje i presso OG prisane vil halda seg jamnt over stabile.

Ny-rekrutering er vel noko som kan forbedrast på mangen måtar frå mangen hold..Feks purra på kompisar om att dei må kvitta seg med bmvv makkverk og volvorust og kjøpa seg tøffe og skikkelege bilar.. over tid so vil sånt gje resultat, ivertfall om ein har bil å demonstrera med Glad Folk som e nye på bil må sjølsakt hjelpast igang og få opplering i ditt og datt og ein brukar her inne so e mykje gjort! Hjelp og å ta opp temaet på jobben.. muttro tyt ofta om vw på kontorjobben som då har ført til att fleire av dei andre kontor damena dar vil ha bobla(som då kan verta ein belastning fø andre i heimen Hemmelig)

Synst no ivertfall at da burde vå meir reklame fø forum so vwnorge og andre lokale rundtomkring.. sjølv måtte eg fysisk gå inn på googel og søka etter vw klubb for eit par år sidan og då fant eg detta forumet tilfeldivis.. Eit ant "problem" e att da e fø lite vw på vegane.. vist ein ungdom(her i bygde) fer ned på essoen ein kveld so består rånargjengen av masse halvgamle riskokara med styling, ein eller fleire råare riskokara av nyare årgang som er ""tuna"" opptil mange sletne vovloa, f**d'a, eitpar h**ofile bmwa + sletne mercer og evt ein råare amcar som automatisk e tøffast........men intet råskinn av ei oppfresja gatebobla med turbomotor og senk framme....dermed so klarar ikkje då ein ungdom å finn att att gamle vw e tøft, so då kjøpa han seg ei gammal sjarmedes med mykje rust og sparkel under den rullemalte bengalakken og seier seg fornøygd med da intil meir pengar er på bok og han kan kjøpa seg noko ant drit......

Propaganda flygeblad sterkt prega av tøffe vw og link til forumet er vegen å gå... sånn att ein kan skriva ut 100stk og henga rundt alle gatehjørnar... da vil hjelpa e eg ganske sikker på.

og beklagar langt svar, da va absolutt ikkje planlagt!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6121
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #24 på: oktober 26, 2010, 21:25:35 pm »

Det faktum at det har vært noen år med lavkonjunktur nå i USA/England og andre land har vel også gjort litt med prisbildet. Er høy arbeidsledighet fortsatt i disse landene...Da kjøper man mat først. Blir det penger til overs så er bilhobbien noe lengre ned på lista enn før...

I Norge har vi en liten tendens til å være en "saueflokk". Her er det i prinsipp relativt lav ledighet, men vi bruker mindre penger på "luxus" nå enn for 5 år siden...Tror også at hypen rundt enkelt bilmodeller samt internetts stadige utbredelse har fått fram mange biler ut fra skur, låver og samlere...

Og plutselig er det mere halvfine biler enn kjøpere. Adam Smiths lov gjelder fortsatt: Prisene synker

Gjentar meg selv, men på en litt annen måte enn tidligere i tråden:

Vi må ut og misjonere!
Våre biler må synes på veiene og ikke bare på nettet/forumet!

Vær aktiv i din "lokale" klubb - Det finnes noen slike igjen!
I den klubben jeg "vanker" er det 10-15% som er aktive...Hvor er dere andre?
« Siste redigering: oktober 26, 2010, 21:27:54 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #25 på: oktober 26, 2010, 21:34:42 pm »

Fornøyd med bilen: Tja.. Blir nok fornøyd etter vinteren  Blunker
Og jeg vil ha fler VW'er MEN som mange andre er det blant annet plassen hjemme det står på.. Og som maaange har brent seg på, ikke gjøre ferdig den første før man anskaffer seg en ny.
Så jeg skal gjøre ferdig den bilen jeg har til jeg er fornøyd, før jeg skaffer meg et nytt prosjekt.

Bra med litt varrierende marked. Syns priser for visse biler er litt for høyt.. Markedet styrer som regel prisen..
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
TURBO
Gjest
« Svar #26 på: oktober 26, 2010, 21:36:03 pm »

Er også kjempefornøyd med min ene,og det holder for meg,slipper prioriteringsproblemer Blunker
Har klart å smitte interessen over på min lillebror også,han vil ha buss Glad
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6121
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #27 på: oktober 26, 2010, 21:41:40 pm »

Og for å svare på det "egentlige" spørsmålet: Er meget fornøyd med bilen min!

Gledelig også at Rikard, Tistlo og andre "unge" kommer inn med engasjement og glede inn i miljøet.

Kjøpte min første boble 14 år gammel selv...67 1300 Savannenbeige...

Men vi må være synlige på gatene og veiene og ikke bare på "forumet". DER LIGGER den største UTFORDINGEN!

1968 mod selv...
« Siste redigering: oktober 26, 2010, 21:44:17 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
TURBO
Gjest
« Svar #28 på: oktober 26, 2010, 21:44:21 pm »



Men vi må være synlige på gatene og veiene og ikke bare på "forumet". DER LIGGER den største UTFORDINGEN!
[/quote]

Hva med å få trykket opp noen hoddies og t-skjorter til å ha på treff o.l?
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6121
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #29 på: oktober 26, 2010, 21:48:29 pm »



Men vi må være synlige på gatene og veiene og ikke bare på "forumet". DER LIGGER den største UTFORDINGEN!

Hva med å få trykket opp noen hoddies og t-skjorter til å ha på treff o.l?
[/quote]

Ingen dum ide...Det er "marketing" i flere nivåer som må til.
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!