april 30, 2024, 10:06:10 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1961 T2 "Ragtop panelvan" :)  (Lest 35355 ganger)
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #30 på: oktober 28, 2010, 09:08:22 am »

mistenker at gulvet baki fortsatt er det samme. Glad men uansett er denne bilen et ganske ok utgangspunkt slik den står nå. ikke noe alvorlig rustarbeid som må tas. veggene baki skal uansett kles, så det gjør ikke noe at det har blitt sveiset igjen en salgsluke.

som sagt er ikke disse bussene billige lenger og det er begrenset hvor strøkent det er for under 100k vel.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #31 på: oktober 28, 2010, 10:00:10 am »

noen bilder fra igår:





Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #32 på: oktober 28, 2010, 11:03:24 am »

kul som bare ... det  Glad
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #33 på: oktober 28, 2010, 11:11:00 am »

denne bilen er penest i regnvær Glad i solskinn kommer nok litt dårlig grunnarbeid, småbulker og appelsinhud fram her og der. hehe.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #34 på: oktober 28, 2010, 11:17:09 am »

må huske på at dette ikke er lagd til å være noen showbil når de var nye heller da Blunker de ble jo lagd for å være en billig og pålitelig arbeidshest, med kort levetid som resultat (ofte) Glad
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #35 på: oktober 28, 2010, 12:33:46 pm »

mitt mål er en tøff og pålitelig feriebil. Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
sammyboy
Juniormedlem
**
Innlegg: 53
Bosted: trondheim



Vis profil
« Svar #36 på: oktober 28, 2010, 20:39:29 pm »

Wow. A lot of response on my old buss. Some nice and some confusing.
Just so people know here on the forum that this was ment to be a keeper and for me this is the ultimate split buss (pre 62 panel van with small lights and a 2 metre sunroof) even though its not in a amazing dry never been rusty condition.
I sold it for a few reasons- I quit working at the garage that ive been building it at tomorrow so i am left with nowhere to work on it or store it over the winter. im not rich so i need the money to support me in between jobs. Those are the main reasons, so it was not a quick fix and to sell it on for a profit.
Yes there is filler in the body, but thats the only way i know how to fix for example the sill i welded into the long panel and if any one has watched campervan crisis then they will know im not the only one to do this.
The welded hatch panel is still under there as it was straighter than i could do and it had been lead filled so i fixed over that.
The roof yes is from www.parisbeetles.co.uk and ive always wanted a early panel with a large sunroof so i didnt feel sad to cut the roof.
Yes the back lights arnt the ones that came with the buss, i dont like that look so i bought some tail light metal plates with small light hole cut into them and i welded them in.
The bus is built to function and look ok nothing more or i will worry about scratching it, the last one i built i used all winter(good memories).
I guess i have to expect people to make comments on my workmanship but i didnt have any interest in building this any different
this.
I worked on it for over a year with sweat, blood and tears but for me it was worth it as it is now.
I would like to thank Arnstein and leif for there help and maybe one day i will get to own such a car again.
sam
Loggført
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #37 på: oktober 29, 2010, 07:56:30 am »

For egen del kan jeg bare nevne at jeg ikke har ment noen av mine innlegg som kritikk. Jeg har bare prøvd å bidra til å fortelle historien om bilen, og gi eier noen innspill om bilens tidligere liv. Selv har jeg fått min del av dritt slengt i trynet p.g.a. bilene mine, og jeg mener det ikke er noens rett å rakke ned på andres biler. Man kan selvfølgelig ha sine meninger, men alle har rett til å gjøre som de vil med sine biler. Det er mangfoldet som gjør hobbyen spennende, og ingen har fasit når det gjelder smak. Når det er nevnt, skulle jeg gjerne eie denne bilen igjen, men nå er det noen andre som er så heldig. Kul bil.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #38 på: oktober 29, 2010, 13:06:27 pm »

thanks sam for joining in on this discussion. i dont think anybody meant to say anything wrong about what has been done to the bus. and if someone did, ignore them. Glad

what i would appreciate though is if you could list the techincal changes that have been done to the bus, specifically the engine. Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #39 på: november 04, 2010, 10:14:50 am »

hva tror folket om 165/50-15 på originalfelger foran og 195/45-15 på originalfelger bak?

har bladd gjennom bøttevis av sider på thesamba.com, i denne tråden med specs på senk/felg osv.

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=217649

og jeg liker framhjulene på feks denne:




den bussen har forøvrig akkurat det oppsettet jeg har lyst på, selv om den har 4,5" smalere forstilling og jeg er usikker på om jeg skal ha 4" eller 2".. på bobla hadde jeg 4" men bakhjula på ei boble sitte mye lenger inn i hjulhusene originalt enn på buss føler jeg.

ser at en del kjører med 165/45-15 foran men det blir litt i minste laget kanskje.

i tillegg er jeg ikke så glad i looken med større hjul bak, bare breiere.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #40 på: november 04, 2010, 11:28:34 am »

Thomas jeg vil gå for 165/55 -15 så har du litt gummi å.

Mags
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #41 på: november 04, 2010, 11:39:10 am »

165/55 og 195/50 da? er jo veldig mange som kjører med veldig lite gummi, spesielt på framhjula.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #42 på: november 04, 2010, 15:01:00 pm »

Ja til mer gummi,,ser for japsete ut med sånne lavprofildekk.
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #43 på: november 04, 2010, 22:34:40 pm »

hehe bryr meg ikke så mye om hvordan det ser ut, så lenge jeg liker det selv. Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #44 på: november 04, 2010, 22:57:46 pm »

ser ut som at det må kjøpes inn en del plater gitt. bussen er jo fullt kjørbar som den er, men liker ikke gulvene i bilen.

bilder her: http://picasaweb.google.com/kammiz/Buss#5535816299622523602
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #45 på: november 04, 2010, 23:24:48 pm »

Ser ut som du har kjøpt deg eit lite prosjekt ja Øyerulling men eit godt utgangspunkt då Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #46 på: november 05, 2010, 06:26:09 am »

ser ut som at det må kjøpes inn en del plater gitt. bussen er jo fullt kjørbar som den er, men liker ikke gulvene i bilen.

bilder her: http://picasaweb.google.com/kammiz/Buss#5535816299622523602

Er det gulvet som det er i dag?
Loggført
Löf
Seniormedlem
****
Innlegg: 372
Bosted: Sverige


55Panel, 62DC, 63SC, 70411


Vis profil
« Svar #47 på: november 05, 2010, 07:16:49 am »

hehe bryr meg ikke så mye om hvordan det ser ut, så lenge jeg liker det selv. Glad

 Gliser Så ska de låta! Fet panel förresten.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #48 på: november 05, 2010, 07:44:15 am »

ser ut som at det må kjøpes inn en del plater gitt. bussen er jo fullt kjørbar som den er, men liker ikke gulvene i bilen.

bilder her: http://picasaweb.google.com/kammiz/Buss#5535816299622523602

Rusthullene i gulvene er der pga sprengrust i bærebjelkene som gulvet ligger på. Så om du kjøper gulv bør du kjøpe de også, bare ment som et tips.
Loggført

Speed is no substitute for direction
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #49 på: november 05, 2010, 09:02:22 am »

det er slik gulvet er idag ja. jeg har sett på bjelkene som gulvet ligger på, underfra, de ser absolutt ikke dårlige ut de altså, så tror ikke behovet er der for å bytte de også. gulvet ser rett og slett ut til å ha blitt som det er fordi det har vært veldig mye trafikk ut og inn av bilen og også en del fukt på gulvet. samsvarer jo med at bilen kanskje har gått som messebil i militæret eller lignende.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #50 på: november 05, 2010, 09:35:49 am »

Gjennomrust er uhyre uvanlig på enkel plate. Er det derimot dobbel plate så trekker vannet inn og rusten får feste. Derfor ruster bærebjelkene innenfra og ut, og gulvet oppå ruster det også hull i.
Dette er klassisk VW buss rust, jeg vet, har sveiset opp en splitt og en bay med nøyaktig samme problem. Du kan kjenne sprengrusten med hendene om du stryker over de med hendene sidene skal være hundre prosent slette og parallelle. Men det er din buss og dine penger Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #51 på: november 05, 2010, 09:37:07 am »

hvor får man kjøpt platebitene man trenger da? Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #52 på: november 05, 2010, 09:41:51 am »

Jeg har kjøpt sånne på Unneberg, men det finnes nok mange plasser.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #53 på: november 05, 2010, 10:19:29 am »

Ja til mer gummi,,ser for japsete ut med sånne lavprofildekk.


Dessuten er det jo det med rulleomkrets og fart i fjerdegir.. men men  Gliser
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #54 på: november 05, 2010, 10:29:41 am »

Ja til mer gummi,,ser for japsete ut med sånne lavprofildekk.


Dessuten er det jo det med rulleomkrets og fart i fjerdegir.. men men  Gliser

har jo ikke reduksjonsboksene lenger da, samt  68mod girkasse, så det burde jo veie opp litt imot, men det der er jo et godt poeng for å ha litt større hjul bak ja.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #55 på: november 05, 2010, 12:34:05 pm »

får man replacement panel for veggen mellom kupe og lasterom?
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #56 på: november 05, 2010, 17:19:59 pm »

hva tror folket om 165/50-15 på originalfelger foran og 195/45-15 på originalfelger bak?

har bladd gjennom bøttevis av sider på thesamba.com, i denne tråden med specs på senk/felg osv.

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=217649

og jeg liker framhjulene på feks denne:



den bussen har forøvrig akkurat det oppsettet jeg har lyst på, selv om den har 4,5" smalere forstilling og jeg er usikker på om jeg skal ha 4" eller 2".. på bobla hadde jeg 4" men bakhjula på ei boble sitte mye lenger inn i hjulhusene originalt enn på buss føler jeg.

ser at en del kjører med 165/45-15 foran men det blir litt i minste laget kanskje.

i tillegg er jeg ikke så glad i looken med større hjul bak, bare breiere.

Puslete greier. Kjør 17" og skikkelig lavprofil  Blunker
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #57 på: november 05, 2010, 18:52:37 pm »

faktisk enig med the wheel man Larsen her asså. 17" smoothies


* 17 inch steel.jpg (84.91 KB, 640x480 - vist 274 ganger.)
« Siste redigering: november 05, 2010, 18:57:19 pm av Martin » Loggført
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #58 på: november 05, 2010, 20:32:53 pm »

Kammiz,

Jeg foreslår du tenker deg godt om før du kjøper inn alt dette du snakker om.
Du skriver tross alt lenger opp at dette skal være "en tøff og pålitelig feriebil" og ikke noe som skal stå i garasjen din.

Jeg kunne godt beskrevet de forskjellige utfordringene ved de forskjellige panelene, men gjennomgangstemaet er at det er vanskelig å få de tilstøtende platene like fine som de er nå om du bytter dem. Begge gulvene og skilleveggen er punktsveiset i andre plater med hundrevis av punktsveiser. Å sveise inn selve platen er ikke det vanskeligste, det er alt arbeidet før.

Det burde være mulig å få tak i biter av gulvet til varerommet som du kan bytte ut, og hjørnene i førerhuset er mye enklere å bytte enn området i midten! Skilleveggen får du gjort mye finere kun med en hammer og mothold!

Jeg sier ikke dette fordi det er den optimale måten å få bussen 100% rustfri, men jeg tror du heller vil kjøre bussen enn å jobbe på den?

Jeg foreslår du ser litt nøyere på hva det faktisk innebærer og bytte ut panelene. Si ifra hvis du vil at jeg skal vise bilder og forklare nøyere. Dette er kun ment som et innspill. Det er din bil! Blunker

Lykke til!

M.

får man replacement panel for veggen mellom kupe og lasterom?
Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #59 på: november 05, 2010, 21:45:37 pm »

Kammiz,

Jeg foreslår du tenker deg godt om før du kjøper inn alt dette du snakker om.
Du skriver tross alt lenger opp at dette skal være "en tøff og pålitelig feriebil" og ikke noe som skal stå i garasjen din.

Jeg kunne godt beskrevet de forskjellige utfordringene ved de forskjellige panelene, men gjennomgangstemaet er at det er vanskelig å få de tilstøtende platene like fine som de er nå om du bytter dem. Begge gulvene og skilleveggen er punktsveiset i andre plater med hundrevis av punktsveiser. Å sveise inn selve platen er ikke det vanskeligste, det er alt arbeidet før.

Det burde være mulig å få tak i biter av gulvet til varerommet som du kan bytte ut, og hjørnene i førerhuset er mye enklere å bytte enn området i midten! Skilleveggen får du gjort mye finere kun med en hammer og mothold!

Jeg sier ikke dette fordi det er den optimale måten å få bussen 100% rustfri, men jeg tror du heller vil kjøre bussen enn å jobbe på den?

Jeg foreslår du ser litt nøyere på hva det faktisk innebærer og bytte ut panelene. Si ifra hvis du vil at jeg skal vise bilder og forklare nøyere. Dette er kun ment som et innspill. Det er din bil! Blunker

Lykke til!

M.

får man replacement panel for veggen mellom kupe og lasterom?
støtter denne helt ut, jeg har endel golvbiter osv som kan hjelpe på f,eks, du kan og stikke innom bua mi ved anledning, så ser du oppbygginga av diverse deler, og rekkefølgen disse bør/må skiftes i..
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!