JK
|
|
« Svar #30 på: januar 15, 2011, 00:33:33 am » |
|
Det jeg har fått gjort er å laget nye hengsler til motorlokket. Problemet med de orginale var at de gikk i komflikt med gasserne. Litt modiseringer på Golf VI panser hengsler så ble det meget bra.
Les tråden og du vil finne svaret....
|
|
|
Loggført
|
46 84 69 59
|
|
|
Bjørn_e
Juniormedlem
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan
|
|
« Svar #31 på: januar 15, 2011, 19:32:31 pm » |
|
ka hengsler brukte du på baklukå di??har de samma probleme på mi..tar i gassarane så lukå må stå litt utifra..synst ikkje de e så fint så må nokk mekka te nåke...blei likt bak på mi og når eg bredda sjermane..så eg kappte av bakplatå å la inn ei strimmla på ca 5 cm der..blei bra de..då flykta alt,så ser jo bilen ennå lavare ut og Ja jeg brukte golf VI panser hengsler det var ikke akkurat bolt on, med litt kreativitet så går det greit. Ser jo på roadster`n din at ikke det er no problem for deg Litt usikker på om toppen på lokket går klar av dynamoen når lokket blir åpnet. Det vil jo vise seg når motoren kommer på plass Problemet med bakplata er at jeg ville ha Phat Boy eksos og da kan jeg jo ikke forlenge bakplata.. Må inn med motor og på med eksos så får jeg ta en endelig avgjørelse da. Bare 911 kitet kommer i posten snart
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
|
« Svar #32 på: januar 18, 2011, 01:59:01 am » |
|
skal du ha 911 glassfiber kitt på den?? keep it like it is hehe men smaken er som baken:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bjørn_e
Juniormedlem
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan
|
|
« Svar #33 på: januar 18, 2011, 16:26:35 pm » |
|
skal du ha 911 glassfiber kitt på den?? keep it like it is hehe men smaken er som baken:) Ja må jo ha det Synes sjøl det er rått men det er som du sier smaken er som baken.. Er jo ikke mye annet her som er orginalt lengere så synes det ikke gjør noe Var til horten i helga og henta noen 10" bakfelger bilder kommer plutselig
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bjørn_e
Juniormedlem
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan
|
|
« Svar #34 på: februar 04, 2011, 00:09:49 am » |
|
Har gjort noen forandringer på bakskjermene og prøvemontert baklys. Får vel legg inn noen bilder så dere kan se hva det er snakk om. Nye girkasse fester
100CASIO_002.jpg (132.37 KB. 800x600 - vist 392 ganger.)
100CASIO_003.jpg (137.77 KB. 800x600 - vist 316 ganger.) Ny avsluttning på bakskjermene
100CASIO_008.jpg (120.48 KB. 800x600 - vist 422 ganger.) Teardrops
100CASIO_010.jpg (117.05 KB. 800x600 - vist 366 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
torino 76
Seniormedlem
Innlegg: 486
Bosted: langevåg. M&R
|
|
« Svar #35 på: februar 04, 2011, 11:18:50 am » |
|
Tøft har en roadster på lur i garasjen jeg også. men det blir vel en stund til jeg får tid til å begynne på den! får se på din så lenge å samle deler å ideer:)
|
|
|
Loggført
|
vw 1300 1969
Vw t2 1957 panel Vw beach buggy Vw 1303 Ford kuga 2009 tlf 40623660
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #37 på: februar 04, 2011, 19:41:03 pm » |
|
kom seg baksjermane no!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu
Rust is not a crime..
|
|
« Svar #38 på: februar 04, 2011, 20:44:07 pm » |
|
få på andre baklys på den her så . hva med de fra som kom frem til 1960 mod. trur det hadde blitt mye finere.. men som andre sier her.. hver sin smak.. men ellers så kul roadster ..
|
|
|
Loggført
|
Erik Andersen 3322 Darbu tlf: 46813220 ---------------------------------------------------------- Røyken og Omegn Aircoolers Arrangement Ansvarlig ------------------------------------------------------------------------------ 1967 Notchback 1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt 1969 Variant Solgt 1956 Oval Solgt 1973 1303S SOLGT
|
|
|
Bjørn_e
Juniormedlem
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan
|
|
« Svar #39 på: februar 05, 2011, 18:44:22 pm » |
|
Hehe ja det er hver sin smak Er veldig godt fornøyd med de baklysa så de blir.. Prøvemonert motor idag og tilpassa med eksos. Bilder kommer litt seinere for nå er det på høy tid med en pils eller ti God helg..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
|
« Svar #40 på: februar 05, 2011, 19:08:38 pm » |
|
blir kjempe rått
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
|
« Svar #41 på: februar 05, 2011, 19:12:32 pm » |
|
Kult prosjekt, likte di baklysa du har valgt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
torino 76
Seniormedlem
Innlegg: 486
Bosted: langevåg. M&R
|
|
« Svar #42 på: februar 05, 2011, 21:00:00 pm » |
|
Har samme baklysa selv. men berre et på kvar skjerm. synst dei gir en clean look:) noen liker det noen ikke. men som sakt. hver sin smak. vi liker det så vi bygger det tøff blir den vaffal! gleder meg til jeg skal begynne på min! men nå er det 69 som er 1 pri.
|
|
|
Loggført
|
vw 1300 1969
Vw t2 1957 panel Vw beach buggy Vw 1303 Ford kuga 2009 tlf 40623660
|
|
|
Bjørn_e
Juniormedlem
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan
|
|
« Svar #43 på: februar 06, 2011, 22:19:30 pm » |
|
Prøvemontert motor med 911 kit for tilpassinger av motorlokk og eksosanlegg.
100CASIO_001.jpg (130.78 KB. 800x600 - vist 465 ganger.) Blir nok en del tilpassing og ombygging før alt blir 100%
100CASIO_002.jpg (125.53 KB. 800x600 - vist 411 ganger.)
100CASIO_005.jpg (132.55 KB. 800x600 - vist 397 ganger.) Kasser til frontsett. 5,25" og diskant
100CASIO_008.jpg (87.46 KB. 800x600 - vist 382 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
|
« Svar #44 på: februar 06, 2011, 23:34:26 pm » |
|
godt det var 911 kit til motor du sko ha og ikke på bilen.. med frontfanger og bakfanger,. det eg trodde du sko te mæ... 911 kit på motor er konge... fint metall arbeid
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bjørn_e
Juniormedlem
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan
|
|
« Svar #45 på: februar 06, 2011, 23:55:55 pm » |
|
Hehe da har vi misforstått hverandre jalokoey Selvfølgelig var det 911 kit til motoren jeg skulle ha, ser nå at jeg burde skrivd det litt anderledes, men for meg finnes det bare et 911 kit og det er selvfølgelig til motoren
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
|
« Svar #46 på: februar 07, 2011, 00:06:04 am » |
|
når jeg hadde det i min så byggde jeg ut på luka jeg.. skjærte ut i "midten" av luka og lappa det igjen.. va har du tenkt?? forlenge hele hatten??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bjørn_e
Juniormedlem
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan
|
|
« Svar #47 på: februar 07, 2011, 00:26:08 am » |
|
når jeg hadde det i min så byggde jeg ut på luka jeg.. skjærte ut i "midten" av luka og lappa det igjen.. va har du tenkt?? forlenge hele hatten??
Tenkte at jeg skulle støpe om både luka og hatten så det forsatt flukter med hverandre. Har en tanke i huet om åssen jeg skal gjøre det men er ikke lett å forklare. Skal heller legge ved en del bilder av det underveis Blir nok litt prøving og feiling der også
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
|
« Svar #48 på: februar 07, 2011, 22:33:29 pm » |
|
blir nok så bra se
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #49 på: februar 09, 2011, 18:13:33 pm » |
|
Skal du ha noko lufting inn til motoren og?? går jo an å laga til eit ganske sjult luftinntak bak skiltet om du skal ha det på motorluka.
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Bjørn_e
Juniormedlem
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan
|
|
« Svar #50 på: mars 05, 2011, 00:03:08 am » |
|
Det som har skjedd siden sist er følgende: Ut inn med motor et par ganger pga problemer med utløserlaget. Stor takk til Tommy på unnerberg bil for utrolig service og gode tips. Håper jeg har montert motoren for siste gang nå, hvertfall før første oppstart Slenger inn noen bilder.. Eksos porta litt
(130.93 KB. 800x600 - vist 424 ganger.)
(146.01 KB. 800x600 - vist 449 ganger.)
(132.26 KB. 800x600 - vist 395 ganger.) Støpte til lufting til vifta i luka. Ikke helt sikker på hva jeg synes enda. Får vel gjøre det ferdig og heller vudere da.. Åpen for forslag her
(127.6 KB. 800x600 - vist 499 ganger.)
(106.89 KB. 800x600 - vist 447 ganger.)
|
|
« Siste redigering: mars 05, 2011, 00:20:52 am av Bjørn_e »
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #51 på: mars 06, 2011, 13:15:07 pm » |
|
fin å slipe negler på den der
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Bjørn_e
Juniormedlem
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan
|
|
« Svar #52 på: mars 06, 2011, 19:00:56 pm » |
|
fin å slipe negler på den der Hehe.. Du er inne på noe der Tistlo.. Må nok ha no gitter foran desverre.. Heller det enn erstatningskrav for noen fingrer..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #53 på: mars 09, 2011, 15:53:02 pm » |
|
he he.. HERLIG! Deilig å se at andre lar motoren stikke opp av karrosseriet. Min motor kan du grille marshmellows på. (Forgasser og turbo stikker over)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Bjørn_e
Juniormedlem
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan
|
|
« Svar #54 på: mars 13, 2011, 22:06:46 pm » |
|
he he.. HERLIG! Deilig å se at andre lar motoren stikke opp av karrosseriet. Min motor kan du grille marshmellows på. (Forgasser og turbo stikker over)
Hehe.. Man skal få en forsmak på hva som bor under luka Nærmer seg oppstart styggfort nå..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bjørn_e
Juniormedlem
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan
|
|
« Svar #55 på: mars 15, 2011, 22:30:17 pm » |
|
Nytt problem Starter`n svikta klarte ikke å turne motoren. Ny forsterka utgave på 1,8 kw er bestilt. Tar jeg ikke helt feil så er den gamle på 0,7 kw.. Da tenker jeg 2332 skal få svive
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
|
« Svar #56 på: mai 18, 2011, 23:40:31 pm » |
|
Har du fått start på motoren ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #57 på: mai 19, 2011, 10:53:32 am » |
|
Ja, vi må få en oppdatering..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Bjørn_e
Juniormedlem
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan
|
|
« Svar #58 på: juni 15, 2011, 17:26:57 pm » |
|
Har du fått start på motoren ?
Her er svaret desverre nei. Eller jeg skal vel kansje si heldigvis. Merka at motoren ble tungre å turne for hånd og regna med at lageret i veiva hadde klina seg. Motoren er levert hos Per Henning Kilen til full overhaling. Det viste seg at det var gjort noen feil under montering av blokka. Var vist noen klaringer som ikke var helt bra. Ikke alt for imponert av disse usa motorene men heldigvis viste det seg at det var mye gromme deler i motoren. Kommer en liste etterhvert om hva som bor i den. Godt og vite at alt blir på stell nå. Per Henning er ikke i tvil om at dette blir et råskinn av en motor når han blir ferdig med den. Kommer bilder og litt info underveis om motor. Bilen er satt vekk for sommeren og blir ikke begynt på igjen før til høsten.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
|
« Svar #59 på: juni 16, 2011, 13:47:39 pm » |
|
Har du fått start på motoren ?
Her er svaret desverre nei. Eller jeg skal vel kansje si heldigvis. Merka at motoren ble tungre å turne for hånd og regna med at lageret i veiva hadde klina seg. Motoren er levert hos Per Henning Kilen til full overhaling. Det viste seg at det var gjort noen feil under montering av blokka. Var vist noen klaringer som ikke var helt bra. Ikke alt for imponert av disse usa motorene men heldigvis viste det seg at det var mye gromme deler i motoren. Kommer en liste etterhvert om hva som bor i den. Godt og vite at alt blir på stell nå. Per Henning er ikke i tvil om at dette blir et råskinn av en motor når han blir ferdig med den. Kommer bilder og litt info underveis om motor. Bilen er satt vekk for sommeren og blir ikke begynt på igjen før til høsten. Per Henning Kilen har jeg hørt mye bra om , så motoren din er nok i trygge hender
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|