april 27, 2024, 15:20:02 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 6 Stud Conversion  (Lest 1564 ganger)
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« på: oktober 28, 2010, 16:04:50 pm »

Skal til med 2 ekstra pinnbolter i mellom topp og blokk.
En over og en under på hver sylinder.
Noen som har gjordt dette før og har råd og tips angående innfestning i blokka?
Har en ide om å tigge fast en gjengehylser i alu, men vet ikke om dett er den beste ideen.

Noen her som sveise i blokka, eller som kjenner noen som kan påta seg oppdraget?


* Oppside.JPG (95.27 KB, 600x399 - vist 173 ganger.)
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #1 på: oktober 28, 2010, 16:07:54 pm »

Oppsiden er lik på begge halvdeler,
men ikke undersiden


*  (91.15 KB, 600x399 - vist 181 ganger.)
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #2 på: oktober 28, 2010, 16:08:30 pm »

.


* Under Venstre.JPG (98.45 KB, 600x399 - vist 165 ganger.)
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3 på: oktober 28, 2010, 17:48:51 pm »

Heisann, lenge siden.

Kan jeg spørre deg hvorfor du vil ha to ekstra pinnebolter?

Mvh
Kalle
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 28, 2010, 18:38:48 pm »

Topplekkasje er er kjent problem på type 4 med stor borring.
Loggført
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #5 på: oktober 28, 2010, 18:51:41 pm »

Riktig det Cato.
T-4 topper lekker alltid øverst da det er lite gods igjen på toppen ved mye borring.
Ved en ekstra pinnbolt her så blir det tett.
Den underste pinnbolten er igrunnen unødvendig, etter min mening,
men nå er topper og sylindrer maskinert for dette så da bruker vi en der også....
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 28, 2010, 22:11:29 pm »

Mulig han her kan hjelpe?
http://www.gbotaircooledperformance.dk/28458588

Har noen bilder av topper og cylindere med ekstra pinnebolter, men ikke blokk som jeg kan se
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: oktober 29, 2010, 22:40:10 pm »

Hei Holmen,jeg har en kar på min Jobb,Per Erik Frid
Svenske Som kan gjøre dette,om han vill bygge det opp eller legg inn en alu klomp
Må nok jeg høre med han på mandag.

Mags
90508914
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #8 på: oktober 30, 2010, 20:58:51 pm »

Skal til med 2 ekstra pinnbolter i mellom topp og blokk.
En over og en under på hver sylinder.
Noen som har gjordt dette før og har råd og tips angående innfestning i blokka?
Har en ide om å tigge fast en gjengehylser i alu, men vet ikke om dett er den beste ideen.

Noen her som sveise i blokka, eller som kjenner noen som kan påta seg oppdraget?

Har ferdigsveisa både blokk og topper liggende om du skulle være inntrissert Blunker
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #9 på: november 04, 2010, 20:44:16 pm »

Har da fått hjelp til sveising. Takk til en trivelig kar fra Stavanger.
Ble bare pinnbolt på oppsiden da det er der problemet med lekkasjen er.
Borring og snitting av gjenger er tatt hjemme i garasjen. Ikke så hokus pokus det arbeidet.
Totalt er det 32 mm med gjengeparti, noe som holder i massevis.
Da er det viktig å bruke pinnbolter/gjengestag med riktig kvalitet 10.9, og ikke 4.6 fra Biltema.


* CIMG4758.JPG (143.47 KB, 800x532 - vist 159 ganger.)

* CIMG4753.JPG (97.12 KB, 800x532 - vist 155 ganger.)
« Siste redigering: november 04, 2010, 20:55:19 pm av Holmen » Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!