november 10, 2024, 21:59:12 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Mitt prosjekt  (Lest 5872 ganger)
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« på: november 04, 2010, 13:45:59 pm »

Bilen bygges i California og skal (forhåpentligvis) være klar for stripa til sommeren 2011.
Her er donoren:

Et lass med chromoly rør til bur og wheeliebars er handlet inn, og er under konstruksjon.
Girkasse fra Rancho..
Flere motorer under "etablering". En kommer med bilen og blir noe i overkant av 2000ccm, C/E topper, og sugeturbo.
Motor nr 2 blir en 1915 med S/F topper, org veiv, h-beam råder, MS og turbo.
Motor nr 3 er et litt mer langsiktig prosjekt, men den skal bygges rundt en ny Scat killer blokk, 4" cyller, Autocraft topper, flensveiv med Edit:84 slag, sprut og turbo - 2724ccm.



Har tom fått laget egne t-shirts....lol  Kysser Har i str. Medium, Large, X-Large og XX-Large. Tar 100,- pr t-shirt.
« Siste redigering: desember 10, 2010, 19:55:25 pm av SixGun » Loggført
Sittin On Chrome
Juniormedlem
**
Innlegg: 56
Bosted: 2o5o



Vis profil
« Svar #1 på: november 04, 2010, 22:21:20 pm »

Velkommen tilbake! Satser lett og stort, dette blir spennende!
Loggført
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #2 på: november 17, 2010, 12:39:12 pm »

Takk Ole! Success eller fiasko, det vil tiden vise  Øyerulling

1915 er under "bygging"... S/F-toppene er glassblåst, og Erik har gått løs på den ene toppen med fresen sin for å fikse litt sveiserep.
Erik står forresten for blokka også, tatt opp til 94mm.., linjeborra og klar.
Sylindersats og smidde stempler er på vei over dammen, sammen med et sett råder.
Og i løpet av uka skal forhåpentligvis en brukbar veiv hankes inn...sammen med litt andre essensielle internals.
Kam/løftere + div småtteri, turbo, innsug, spjeldhus osv, kommer vel til ca. jul (ting tar tid).
Så må det snekkres og bankes, smies og formes...før vi til slutt prøver å tune ut noen ponnyer i benken til Erik.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3 på: november 17, 2010, 12:40:12 pm »

Takk Ole! Success eller fiasko, det vil tiden vise  Øyerulling

1915 er under "bygging"... S/F-toppene er glassblåst, og Erik har gått løs på den ene toppen med fresen sin for å fikse litt sveiserep.
Erik står forresten for blokka også, tatt opp til 94mm.., linjeborra og klar.
Sylindersats og smidde stempler er på vei over dammen, sammen med et sett råder.
Og i løpet av uka skal forhåpentligvis en brukbar veiv hankes inn...sammen med litt andre essensielle internals.
Kam/løftere + div småtteri, turbo, innsug, spjeldhus osv, kommer vel til ca. jul (ting tar tid).
Så må det snekkres og bankes, smies og formes...før vi til slutt prøver å tune ut noen ponnyer i benken til Erik.

Du vet at det er en 9 sekunder motor til salgs i Norge - billig! ?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #4 på: november 17, 2010, 13:01:13 pm »

Du vet at det er en 9 sekunder motor til salgs i Norge - billig! ?

Nei ?
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #5 på: november 17, 2010, 13:36:40 pm »

Du vet at det er en 9 sekunder motor til salgs i Norge - billig! ?

Nei ?


Se PM hvis du ikke allerede er informert
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #6 på: november 18, 2010, 21:07:59 pm »

Jo, jeg har sett den.. Men halve morroa er jo å gjøre litt selv, og er allerede i gang, så da blir det Jessheim-himkok Glad
Loggført
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #7 på: desember 01, 2010, 23:33:17 pm »

Fant et par 2.9 litere bak en låve i Skeffilstad...  bare "nesten" komplette.



Loggført
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #8 på: desember 10, 2010, 19:50:23 pm »

I januar sender jeg en delebestilling til Autocraft - for dere som trenger noe der, og vil ha litt bedre priser enn normalt..., si ifra!
Loggført
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #9 på: desember 17, 2010, 09:13:38 am »

Sneglehus til prosjekt turbomotorer:
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #10 på: desember 17, 2010, 09:39:06 am »

I januar sender jeg en delebestilling til Autocraft - for dere som trenger noe der, og vil ha litt bedre priser enn normalt..., si ifra!

Pris på 4 x 94mm Autocraft sylindre?

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #11 på: desember 17, 2010, 10:21:42 am »

Skal du ha med eller uten kjøleribber? De har komplette kit med stempler, ringer etc for $1095 (normal pris)
Kan ta en sjekk på pris når jeg vet hva du trenger.
De jeg skal ha er uten kjøleribber:
« Siste redigering: desember 17, 2010, 10:24:42 am av SixGun » Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #12 på: desember 17, 2010, 10:50:03 am »

Siden min bil er en gatebil så trenger jeg sylindre med kjøleribber, lik dem på bildet:


* Autocraft.jpg (37.68 KB. 450x600 - vist 248 ganger.)


På forhånd takk,

Mvh
BB

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #13 på: desember 17, 2010, 18:17:11 pm »

De har for øyeblikket kun 94.2mm, og kommer ikke til å ha cyller på eksakt 94mm før ett stykke utpå vårparten.
Pm om du vil ha pris på 94.2'er.
Loggført
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #14 på: desember 17, 2010, 22:02:07 pm »

Oppdatert logo  Kysser

« Siste redigering: desember 17, 2010, 22:09:41 pm av SixGun » Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #15 på: desember 17, 2010, 22:26:58 pm »

digger egene logoer..... den der var kul  Sjokkert
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #16 på: desember 17, 2010, 23:20:09 pm »

Å faen.. Må vi bygge eksos og innsug etter logoen nå da. Pleier det ikke være motsatt  Gliser
Loggført

SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #17 på: desember 17, 2010, 23:22:32 pm »

Å faen.. Må vi bygge eksos og innsug etter logoen nå da. Pleier det ikke være motsatt  Gliser

...egentlig mere bekymret for biene. Men vi finner vel en løsning  Gliser
Loggført
pvwg
Seniormedlem
****
Innlegg: 275
Bosted: Hedmark, Elverum



Vis profil
« Svar #18 på: desember 20, 2010, 12:24:33 pm »

pm Blunker
Loggført

-58  1200  T1 capri  L335
-67  1600 Notchback. ( custom prosjekt)
-68  1300- Black   (cal. prosjekt)
-68  1500s Beach buggy - Black/Rainbow flake
-74  1303s Big - Ontario blue
-74  1303s - White ( Rullende, German looker prosjekt)
-93  Suzuki DR 800 Big -Black(verdens største 1 sylindra mc 105mmx89mm luftkjølt)
-99 Chevrolet Thaoe
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #19 på: desember 25, 2010, 20:53:28 pm »

Håper du blir fornøyd pvwg  Glad

Dette er hva julenissen hadde med ned pipa i år:
Loggført
pvwg
Seniormedlem
****
Innlegg: 275
Bosted: Hedmark, Elverum



Vis profil
« Svar #20 på: desember 27, 2010, 01:33:39 am »

Håper du blir fornøyd pvwg  Glad



Ja, ultrarask ekspedering Gliser
Takker og bukker Kult
Loggført

-58  1200  T1 capri  L335
-67  1600 Notchback. ( custom prosjekt)
-68  1300- Black   (cal. prosjekt)
-68  1500s Beach buggy - Black/Rainbow flake
-74  1303s Big - Ontario blue
-74  1303s - White ( Rullende, German looker prosjekt)
-93  Suzuki DR 800 Big -Black(verdens største 1 sylindra mc 105mmx89mm luftkjølt)
-99 Chevrolet Thaoe
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #21 på: februar 24, 2011, 17:44:47 pm »

1915 mockup:


Innsug til stormotorn:
Loggført
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #22 på: februar 24, 2011, 19:24:16 pm »

Freshe innsug! Er det Dahlbergo-engineering?
Loggført
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #23 på: februar 24, 2011, 19:58:00 pm »

Nei de kommer fra andre siden av dammen.
Han har laget tilsvarende til lille'n, men i stål. Og på de skal Erik'sen få svitse på disse ihvertfall:


Loggført
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #24 på: februar 24, 2011, 20:56:59 pm »

Freshe de og  Blunker
Hvordan løser du bensinfordelinga, en kloss som fordeler ut til de 4 holderne, eller blir det krets ala fuel-rails?
Loggført
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #25 på: februar 24, 2011, 22:56:28 pm »

Freshe de og  Blunker
Hvordan løser du bensinfordelinga, en kloss som fordeler ut til de 4 holderne, eller blir det krets ala fuel-rails?

Mja...  det hadde jeg ikke tenkt å tenke på riktig enda   Osteaktig
Har nok å tenke på... Holder på å flytter om dagen også + 3 kids, kjæring, åka breda og 2 motorsykler som også skal få sin andel av kjærligheta  Gliser
Loggført
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #26 på: mars 01, 2011, 14:43:04 pm »

Hehe, ja, da går dagan.. Lykke til!
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!