april 18, 2024, 07:38:16 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva gjør man når eg vil ha alt av endringer på boble i vognkort?  (Lest 4386 ganger)
jayster
Supermedlem
*****
Innlegg: 1067
Bosted: The land of no return!


"IN RUST WE TRUST!!!"


Vis profil
« på: november 07, 2010, 14:39:12 pm »

Eier denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=19512568 å lurer litt hva jeg må gjøre å få alt godkjent som motor,dekk,senk.
Er det noen som vet,ser for meg som dette kan være et problem når den må godkjenes igjen,selom det har aldri vært problem før. Gliser
Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #1 på: november 07, 2010, 20:14:14 pm »

Ta kontakt med BT, forklar hva som er gjort/hva du vil gjøre med bilen, hva slags papirer du har på delene som BT krever at du har noe papirer på (TÜV), så vil de nok være medgjørlige på det som er lovlig... det var hvertfall det jeg opplevde. Jeg sendte de en mail på hva jeg ville gjøre med min bil osv, en liten stund senere fikk jeg brev i posten hvor det sto at det jeg ville gjøre med min bil skulle la seg gjøre å skrive inn i vognkortet, det var bare å komme med bilen når jeg var ferdig.
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
kona hans
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted: 3714



Vis profil
« Svar #2 på: november 07, 2010, 20:49:41 pm »

Du selger bilen Glad
Problem løst.....
Loggført

-1957 ovalkaroseri på 58 plate.
-Polo 1977.
1959 Ragtop
Supermedlem
*****
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal


Ny motor :-)


Vis profil WWW
« Svar #3 på: november 07, 2010, 21:44:24 pm »

Det er vel bare å søke BT om det du ønsker å bygge om det ( er ombygget).

Lykke til !

Mvwh Alf
Loggført

Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand
Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb
Mitt tlf nr er : 94 54 19 72
Don`t drink the water, fishes fuck in it
http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #4 på: november 10, 2010, 10:30:49 am »

Ta kontakt med BT, forklar hva som er gjort/hva du vil gjøre med bilen, hva slags papirer du har på delene som BT krever at du har noe papirer på (TÜV), så vil de nok være medgjørlige på det som er lovlig... det var hvertfall det jeg opplevde. Jeg sendte de en mail på hva jeg ville gjøre med min bil osv, en liten stund senere fikk jeg brev i posten hvor det sto at det jeg ville gjøre med min bil skulle la seg gjøre å skrive inn i vognkortet, det var bare å komme med bilen når jeg var ferdig.

Kan jeg spørre hvilken emeil adresse brukte du da? Sendte til sentral bordet eller direkte til en av trafikkstasjoner (Oslo)?
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #5 på: november 10, 2010, 11:57:41 am »

Ta kontakt med BT, forklar hva som er gjort/hva du vil gjøre med bilen, hva slags papirer du har på delene som BT krever at du har noe papirer på (TÜV), så vil de nok være medgjørlige på det som er lovlig... det var hvertfall det jeg opplevde. Jeg sendte de en mail på hva jeg ville gjøre med min bil osv, en liten stund senere fikk jeg brev i posten hvor det sto at det jeg ville gjøre med min bil skulle la seg gjøre å skrive inn i vognkortet, det var bare å komme med bilen når jeg var ferdig.

Kan jeg spørre hvilken emeil adresse brukte du da? Sendte til sentral bordet eller direkte til en av trafikkstasjoner (Oslo)?

Det var vel bare "hoved"mailen til region øst ellernoe. husker ikke hvilken adresse det var, men det finner du ut med en kjapp tlf Glad
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #6 på: november 10, 2010, 15:34:54 pm »

ring tilsentralbordet og be om å snakke med teknisk i ombygningsgruppa på risløkka. da får du riktig mailadd. og de virker som de er interissert i å høre på hva du skal gjøre med bilen din
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7121
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #7 på: november 10, 2010, 17:49:18 pm »

jeg fikk både motor, bremser, dekk, felger og senk i vognkortet, og nøkkelen er som det er nevnt flere ganger å søke. Og de er MYE mer medgjørlig om du søker FØR du bygger om...

Stort sett er dette grei skuring, Puma har de TUV papirer på, og stort sett trenger du ikke mer dokumentasjon, bremser er også grei skuring, så lenge det er TUV-papirer, noe du får hvis du bruker f.eks kerscher eller csp. Da står det også gjerne hvor mye effekt de er godkjent for, så da godkjenner de motoren også. Dekk og felger er stort sett greit så lenge det er innenfor 5% av rulleomkretsen og lik dim foran og bak, da trenger du gjerne ikke dokumentasjon.
Loggført
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #8 på: november 17, 2010, 11:15:35 am »

Thanks folks!
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!