april 29, 2024, 04:19:45 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: "Reimhjul" vekselstrømsdynamo  (Lest 1445 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« på: november 15, 2010, 16:53:00 pm »

finnes det mindre reimhjul til å sette på selve vekselstrømsdynamoen?
grunnen til det er att jeg må bygge om reimhjulet på veiva til mindre diameter pga konflikt med tørrsump pumpa og da vil jo vifta gå saktere.
så lurte på om det fantes noen andre str til å sette på dynamo?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #1 på: november 15, 2010, 17:04:05 pm »

Får du lagd til en strammeinnretning går det kansje med ett dynamohjul til T4,har sånne liggende kan prøve på en vekselstrømsdynamo som ligger i biter om det går
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: november 15, 2010, 17:05:49 pm »

flott
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #3 på: november 15, 2010, 17:20:08 pm »

Kan sikket finne en flatreim løsning hos høgger gutta, og mikse en stramme rulle av en tannreim strammer ?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: november 15, 2010, 23:13:59 pm »

snoket litt i delehaugen og fant en type 3 dynamo!!
den hade mindre reimhjul på dynamoen , og fra hva jeg har snoket opp i dag så passer reimhjulet fra likestrøm over på vekselstrøm.
så da ser det ut til å ordne seg.
må bare prøve å få vinklet den vekselstrømsdynamoen jeg fikk tak i dag 90 grader ca.
bær vel gå ved å flytte blekket på dynamoen 90 grader.
er visst ett inntak der som må stå i riktig posisjon i viftehuset for å få kjøling
(leste dette i rep. bok på dass)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #5 på: november 16, 2010, 13:20:35 pm »

T4 reimhjul passer ikke den har en tykkere aksling.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #6 på: november 16, 2010, 14:25:15 pm »

Tror det er litt ulik reimhjulstørrelser på gamle 6V Type 3 dynamoer.

Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: november 16, 2010, 16:18:38 pm »

i så fall kjekt. da har man ett par bolt on alternativer
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!