april 29, 2024, 14:57:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Spaker  (Lest 952 ganger)
VegarSkjulestad
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Froland!


Alltid jillt au! :D


Vis profil
« på: november 17, 2010, 11:55:55 am »

er jo 2 spaker ved siden av førersete som styrer hver sin funksjon.. husker ikke helt hva de var til Rekker tunge
noen som kan fortelle meg greit hva de er til ? ;P
Loggført

BMW 316i 1.8l 04 special edition
VW Boble 1303S
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 17, 2010, 12:10:53 pm »

Spjel til varme fra varmepottene
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

VegarSkjulestad
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Froland!


Alltid jillt au! :D


Vis profil
« Svar #2 på: november 17, 2010, 12:14:20 pm »

ååja, sånn at kanskje jeg får litt lunk i varmeappratet? Rekker tunge
forrige eier sa at det kom litt eksos inn i bilen ved bruk av varmeapparetet, er det noe som lett kan fikses tro?
Loggført

BMW 316i 1.8l 04 special edition
VW Boble 1303S
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #3 på: november 17, 2010, 12:22:28 pm »

Den spaken nærmest passasjersetet åpner spjellene på varmepottene!
Den spaken nærmest førersetet åpner spjellene under baksetet Blunker

Ang eksoslukt så kan det skyldes forskjellige ting, dårlige pakninger, dårlig bakpotte, eller dårlig varmepotter Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
VegarSkjulestad
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Froland!


Alltid jillt au! :D


Vis profil
« Svar #4 på: november 17, 2010, 12:25:28 pm »

ookei Rekker tunge ved bytte til effektanlegg, skal man da bruke de gamle varmepottene, eller er disse med ?  Hæ håper dere bærer over med alle disse dumme spørsmål Rekker tunge
Loggført

BMW 316i 1.8l 04 special edition
VW Boble 1303S
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #5 på: november 17, 2010, 23:21:22 pm »

Det kan du egentlig bestemme selv! Ikke dumt å investere i nye når du først har ting ifra hverandre Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #6 på: november 18, 2010, 00:23:07 am »

Merk at hvis du vil ha skikkelig varme i bilen, er det best å kjøpe et par originale varmepotter i bra stand. Repro-varmepottene gir ikke like god varme.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: november 18, 2010, 14:39:59 pm »

Når jeg satte på CSP supercompetition, byttet jeg til CSP sine varmepotter. Funker bra, men er dyrt.

CSP Big Bore Heat ExchangerMatching up to the CSP Python exhaust system we can offer you our CSP heat exchanger exclusively in a production standard finish with a variety of pipe outer diameters, which we manufacture by hand.

As a result it is possible for the first time to drive with a high-performance exhaust system without having to forego the comfort of a production standard heating system.

 Further features of the CSP heat exchanger include:

- stainless steel J-pipes with particularly thick flanges for optimal sealing

- ceramic coating for outstanding corrosion and temperature resistance (->1.100°C)

- available with pipe outer diameters of 38mm, 42mm, 45mm, 48mm

- a matching copper seal and special nuts with 10 mm width across flats are included in the delivery package
Manufacturer: Custom and Speed PartsPrice in GBP:

Prices between: £229.95 - £259.95 Incl VAT (EU)

£229.95 Incl VAT (EU)
£195.70 Excl VAT Please make your selection:SIZE:   38mm 42mm 45mm 48mmSIDE:
« Siste redigering: november 18, 2010, 14:42:43 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!