november 01, 2024, 01:38:54 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turbo på IDF?  (Lest 1497 ganger)
pungar
Medlem
***
Innlegg: 247
Bosted:


Er du i tvil, GI GASS!


Vis profil
« på: november 22, 2010, 19:30:29 pm »

Jeg skal bygge en motor med to doble  44idf webere. Og så slo det meg at denne motoren kanskje vil trenge en turbo Kult
Men jeg har ikke greie på forgasser med turbo. Så derfor er spørsmålet: Hva må gjøres med disse forgasserene for at de skal tåle ca 0,6-0,7 bar ladetrykk? Jeg regner med at de må dyses om, og at jeg må ha bensintrykkregulator som justerer bensintrykket i forrhold til ladetrykk. Men hva med selve gasserene?
Loggført

vw T2 pickup 1600,     75mod
Lada 1500s                76mod
Ford Cortina 1600       70mod
Audi 80 1,8 16vt,        90mod
pungar
Medlem
***
Innlegg: 247
Bosted:


Er du i tvil, GI GASS!


Vis profil
« Svar #1 på: november 24, 2010, 14:06:34 pm »

Ingen som har gjort dette Hæ
Loggført

vw T2 pickup 1600,     75mod
Lada 1500s                76mod
Ford Cortina 1600       70mod
Audi 80 1,8 16vt,        90mod
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #2 på: november 26, 2010, 11:07:09 am »

hadde dette selv, på en dobbelkabiner for en tid siden, gikk så det plystret...
Malpassi bensinregulator (gik-turbo)
Aeromotive bensinpumpe (tef-racing, forøvrig flinke folk)
CB har trykkbokser for å montere oppå gasserne
Dette funker helt fint opp til 1bar...
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Low67
Medlem
***
Innlegg: 173
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #3 på: november 26, 2010, 11:13:30 am »

hadde dette selv, på en dobbelkabiner for en tid siden, gikk så det plystret...
Malpassi bensinregulator (gik-turbo)
Aeromotive bensinpumpe (tef-racing, forøvrig flinke folk)
CB har trykkbokser for å montere oppå gasserne
Dette funker helt fint opp til 1bar...

Helt uten akseltettinger og turbo emulsion tube??
Loggført
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #4 på: november 26, 2010, 11:30:21 am »

hadde dette selv, på en dobbelkabiner for en tid siden, gikk så det plystret...
Malpassi bensinregulator (gik-turbo)
Aeromotive bensinpumpe (tef-racing, forøvrig flinke folk)
CB har trykkbokser for å montere oppå gasserne
Dette funker helt fint opp til 1bar...

Helt uten akseltettinger og turbo emulsion tube??

YESCJ, nå skal det sies at jeg hadde da dellorto den gang var de i tillegg nye. brukte ikke noe av det du nevner her
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
pungar
Medlem
***
Innlegg: 247
Bosted:


Er du i tvil, GI GASS!


Vis profil
« Svar #5 på: november 26, 2010, 21:40:43 pm »

Kan jeg konkludere med at jeg trenger turbo emulsion tubes i gasserene, og at det er en fordel å tette rundt spjeldakslene? Ganske enkelt og greit Glad
Loggført

vw T2 pickup 1600,     75mod
Lada 1500s                76mod
Ford Cortina 1600       70mod
Audi 80 1,8 16vt,        90mod
Low67
Medlem
***
Innlegg: 173
Bosted: Hamar


Vis profil

« Svar #6 på: november 26, 2010, 23:29:24 pm »


Helt uten akseltettinger og turbo emulsion tube??



YESCJ, nå skal det sies at jeg hadde da dellorto den gang var de i tillegg nye. brukte ikke noe av det du nevner her


Interessant.. for nå har jo jeg dellorto, nye (ubrukte) er de å Glad



Cbperformance anbefaller akseltettinger (krever noe maskinering) og den tuben..
Står også en gammel artikel fra cb om dette, på nettet et sted..
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!