april 26, 2024, 04:57:58 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: viftehuset med sveisekant, forsvant når?  (Lest 2630 ganger)
52 splitt deluxe
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted:



Vis profil
« på: mars 23, 2008, 20:07:24 pm »

siden www.vwtyp1.com forteler at sveisekanten forsvant mellom

Ch.nr. 1-0 306 417 (27.11.1951) Ventilerna ändrar utseende.
Ch.nr. 1-0 308 653 (01.12.1951) Blinkerslampan ändrar watt från 1,2 till 0,6 watt.


--------------------------------------------------------------------------------
1952
114 348 bilar tillverkas. Typ2 Pickup introduceras. Vevaxeln blir justerbar med 3 st schims. Tidigt på året försvinner sömmen som går över ryggen på fläktkåpan.
     

Ch nr. 1-0 313 830 Svenska bilar utrustas med Cyklon.luftrenare.
Ch.nr. 1-0 324 758 Flottören i bromsvätskebehållaren försvinner.


er dette riktig?
min splitt 1952 med nummer 319806 deluxe modell....noen som vet om min bil skal ha den type viftehus??
eller var det forskjellig mellom landene Sverige - Norge - Finland?
håper at jeg skal ha den....dro helt til Skåne for å hente.... Sjokkert

« Siste redigering: mars 23, 2008, 23:15:31 pm av 52 splitt deluxe » Loggført
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 24, 2008, 00:31:01 am »

Jeg vet ikke om ALT i listene til vwtyp1.com er til å stole på. Jeg har flere ganger selv forsøkt å finne
svar på dette spørsmålet, men har ikke funnet noen 100% sikre svar sett i forhold til dato og ch.nr. Etter min oppfatning forsvant dette et sted mellom januar og april i 1952. Denne tråden her kan gi noe mer info:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=165130&postdays=0&postorder=asc&highlight=seamed+fan&start=0

HUSK også: I perioden frem til første 30hk ble det brukt ett eget viftehus som også diskuteres i denne tråden - ett såkalt "non-seamed fanshroud". Lykke til videre og gi gjerne beskjed hvis du finner ett mer nøyaktig svar enn hva jeg kan gi Glad

siden www.vwtyp1.com forteler at sveisekanten forsvant mellom

Ch.nr. 1-0 306 417 (27.11.1951) Ventilerna ändrar utseende.
Ch.nr. 1-0 308 653 (01.12.1951) Blinkerslampan ändrar watt från 1,2 till 0,6 watt.


--------------------------------------------------------------------------------
1952
114 348 bilar tillverkas. Typ2 Pickup introduceras. Vevaxeln blir justerbar med 3 st schims. Tidigt på året försvinner sömmen som går över ryggen på fläktkåpan.
     

Ch nr. 1-0 313 830 Svenska bilar utrustas med Cyklon.luftrenare.
Ch.nr. 1-0 324 758 Flottören i bromsvätskebehållaren försvinner.


er dette riktig?
min splitt 1952 med nummer 319806 deluxe modell....noen som vet om min bil skal ha den type viftehus??
eller var det forskjellig mellom landene Sverige - Norge - Finland?
håper at jeg skal ha den....dro helt til Skåne for å hente.... Sjokkert


Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: mars 24, 2008, 12:44:07 pm »

Om de er til å stole på vet jeg ikke men de er i alle fall VELDIG mangelfulle. Det skjedde bla. et hav av ting mellom 1958-60.
Noen som har en link til en bedre side ang. modellforandringer?
Loggført
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #3 på: mars 24, 2008, 18:00:05 pm »

Slike lister blir aller mest som en pekepinn. De eneste sikre data er i fra VW i Wolfsburg. Men mange av disse ch.nr endringene kommer frem i verkstedhandbøker. Det var f.eks. der jeg fant ut når de byttet ut 14 mm. hode på Kamax til 13 mm. hode. (Mars 1958).

Det er morsomt å finne ut av slike endringer, men egen forskning ved å studere et fåtall biler blir fort lite nyansert.

Om viftehuset med søm på toppen ble byttet ut så tidlig er det nesten rart at det er så mange av det i Norge. De færreste veit visst at det kom et nyere på 25 HK. Og om de veit det, så er det nok flere enn en som har satt på eldre fordi det er kulere.

Jeg skal dessverre ikke ha det på min, og gråter en skvett hver kveld!
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!