april 29, 2024, 23:35:00 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 8
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Jeg blir irritert når......  (Lest 48102 ganger)
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #30 på: november 26, 2010, 18:28:28 pm »

Gidder ikke å irritere meg over andre bilister.. Hvis de vil kjøre fælt så værsågod. Jeg ligger i fartsgrensa og det er bare å kjøre forbi  Glad

Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6108
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #31 på: november 26, 2010, 18:44:21 pm »

Gidder ikke å irritere meg over andre bilister.. Hvis de vil kjøre fælt så værsågod. Jeg ligger i fartsgrensa og det er bare å kjøre forbi  Glad



Samme gjør jeg. Min dailydriver fra 2008 har gått 135 tusen og jeg ser mye rart der ute.... Prøver å holde fart og temperatur nede både med bil fra 63 og 08.
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #32 på: november 26, 2010, 20:39:57 pm »

Jeg blir irritert over alle "svimerne" på veien generelt jeg. spesiellt de som ligger 5 under fartsgrensa, som ikke sjønner at spedometret viser 10km for lite uansett. (mer feil med større fart), åsså bruker de tåkelys når det er mørkt. Da er det greit å ha xenon 1000metre å blende de med. Hver gang jeg skal kjøre søndagstur med bobla eller hvilkensomhelst bil for den sak skyld havner jeg bak en. og da kjører jeg somregel forbi! dersom de som kjører "for sakte" heller kunne ta litt hensyn å slippe forbi hadde dette ikke vært noe problem. opplever ikke gamle biler værre enn nyere biler her.

Har selv uorginale xenon i bruksbilen siden den har så dårlige lys i utgangspunktet, men har stillt de lavere for ikke å blende andre. ser på dette som en sikkerhet for meg selv, og driter egentlig i hva andre mener om at det blir for skarpt lys. se til siden da!
Kjøre boble om vinteren med så mange idioter på veien hadde jeg aldri turt, det er jo nesten å be om å bli drept i en ulykke.
Nei takke meg til stor 4x4, så overlever man ulykken, når man først blir påkjørt.

Skal huske dette om jeg treffer på deg en dag så skal jeg ta hammeren å slå ut xenon-helvete ditt Blunker Klarer meg fint med H4 jeg, ser jo meget bra da også.
Er faktisk ikke så irritert på de som ligger under fartsgrensa men mere irritert på dem som kjører ujevnt. Opp og ned i fart som en annen idiot. Er enkelte strekninger her i trøndelag som er spesielle med dette, slik som E39 mellom Trondheim og Orkanger. Etter at den nye veien kom er det 80km/t fartgrense over en lengre strekning og veien er relativt flat og bein. Allikevel kjører folk meget ujevnt her og kan godt variere farten fra 50 km/t og opp til 100 km/t. Jokke-sæd-pung kaller jeg dem, og av en eller annen grunn er det japanske og koreanske biler med VX nummer som er værst Hæ
Loggført

Torbjørn Ravndal
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Feda, Vest Agder



Vis profil WWW
« Svar #33 på: november 26, 2010, 21:16:27 pm »

Bruker bilen til jobb hver dag, og har til og med trailere som presser seg forbi når jeg skal ut på veien, for deretter ligge å sinke i bakkene like etterpå.... Supert!!!

PS... For det meste utenlands registrerte, med underdim. motorer
Loggført

1973 - 1200 "spareboble"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #34 på: november 30, 2010, 14:39:40 pm »

...ingen klarer å lage en ostehøvel som tar ei halv stripe ost. Etter to drag er det ei tynn stripe igjen...
Og hvorfor er  det 12 indianerpølsebrød til en 10 pakk grillpølser? On topic, så blir jeg irritert når jeg tar igjen de som kjører fartsgrensa.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #35 på: november 30, 2010, 14:54:04 pm »

...ingen klarer å lage en ostehøvel som tar ei halv stripe ost. Etter to drag er det ei tynn stripe igjen...
Og hvorfor er  det 12 indianerpølsebrød til en 10 pakk grillpølser? On topic, så blir jeg irritert når jeg tar igjen de som kjører fartsgrensa.

 Gliser  Gliser

Det me ostehøvelen har eg ikkje svar på Formula, men pølsene & brøå e jo enkel sak..kjøp inn i store kvanta.. Blunker

10 pakkar indianer-pølsebrød & 12 pakkar pølser... = problem solved Blunker

nå forskyve du bare irritasjonen din øve i det att du ikkje vett koss du ska klara å få vekk pølsene før de går ut på dato Blunker
brøå e greie..for dei har jo holdbarhetsdato te 2090 Blunker å då e me jo daue uansett Blunker
Loggført
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #36 på: november 30, 2010, 15:19:09 pm »

Det som gjør meg mest irritert er folk som klager hele tiden.
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #37 på: november 30, 2010, 15:35:55 pm »

Bruker bilen til jobb hver dag, og har til og med trailere som presser seg forbi når jeg skal ut på veien, for deretter ligge å sinke i bakkene like etterpå.... Supert!!!

PS... For det meste utenlands registrerte, med underdim. motorer

Istedet for å irritere seg over det, hva med å lese trafikken litt og gi på litt i bunn av bakkene så du gir lastebilen rom til å få med seg farten inn i bakken? De gjør det jo ikke for å irritere deg, men for å komme seg opp bakken.

Jeg som kjører folkevognbuss med originalmotor vet alt om underdimensjonerte motorer og viktigheten av å få med seg farten inn i bakken Glad

Ved å gi lastebiler litt rom eller kanskje slippe opp gassen litt for å hjelpe dem inn igjen hvis de først kjører forbi, så kan du oppleve både mindre irritasjon, smidigere trafikk og mer taknemmelige lastebilsjåfører Glad
Loggført

1969 Militær-buss
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #38 på: november 30, 2010, 15:53:37 pm »

Kven faen vil ha takknemlige lastebilsjåførar, då?  Hæ
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #39 på: november 30, 2010, 15:54:43 pm »

Kven faen vil ha takknemlige lastebilsjåførar, då?  Hæ
eller undermotoriserte bayer  Blunker
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #40 på: november 30, 2010, 16:01:08 pm »

Gutter, dere glemmer det aller viktigste: Når man kjører gammal VW skal man da ha det trivelig på veien!
Loggført

1969 Militær-buss
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #41 på: november 30, 2010, 16:03:45 pm »

Jepp - eg har det trivelig når andre har det utrivelig. Lastebilsjaffisar har eg nok av i slekta, og dei blir aldri fornøgde likevel.

Men det som irriterar meg er folk som ligg for tett opp i bilen min framfor meg.. DET er fan så irriterande!
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Torbjørn Ravndal
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Feda, Vest Agder



Vis profil WWW
« Svar #42 på: november 30, 2010, 19:15:06 pm »

Bruker bilen til jobb hver dag, og har til og med trailere som presser seg forbi når jeg skal ut på veien, for deretter ligge å sinke i bakkene like etterpå.... Supert!!!

PS... For det meste utenlands registrerte, med underdim. motorer

Istedet for å irritere seg over det, hva med å lese trafikken litt og gi på litt i bunn av bakkene så du gir lastebilen rom til å få med seg farten inn i bakken? De gjør det jo ikke for å irritere deg, men for å komme seg opp bakken.

Jeg som kjører folkevognbuss med originalmotor vet alt om underdimensjonerte motorer og viktigheten av å få med seg farten inn i bakken Glad

Ved å gi lastebiler litt rom eller kanskje slippe opp gassen litt for å hjelpe dem inn igjen hvis de først kjører forbi, så kan du oppleve både mindre irritasjon, smidigere trafikk og mer taknemmelige lastebilsjåfører Glad

Hei Espen.

Jeg har ingen problemer med å ligge FORAN lastebilene, da kjører jeg bare fra dem. Glad
Problemet er at vi har en krapp sving før aks. feltet ut på E-39.
Når de ser jeg kommer der, så gir de full gass for å komme FORAN meg, deretter, i bakkene som kommer like etterpå, ligger de i 40 til 60 i 80 sona. Da sinker de meg og ikke motsatt... Glad
Men som jeg skreiv, det er i hovedsak utlendinger med mikromotorer!

Men for all del, jeg kjører i 10 minutter på E-39 og har som regel nok av tid til å ligge bak dem hjemover... Øyerulling

Litt off topic  Gliser
Hadde en glimrende Polakk i fjor.
Under det værste snøfallet så kom han nesten til topps i en bakke på halvannen km. Der var det full stopp på dårlige dekk. Da fant han ut.... at han skulle RYGGE !!!! ned bakken igjen - på E-39 !!!
Det gikk som det gikk.. han endte i grøfta, lagde totalt kaos og nekta å ta imot hjelp, fordi han ikke hadde penger å betale med.

« Siste redigering: november 30, 2010, 19:20:18 pm av Torbjørn Ravndal » Loggført

1973 - 1200 "spareboble"
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #43 på: november 30, 2010, 20:22:08 pm »

Jeg vil gjerne ha en hyggelig snill lastebil sjafør da jeg et en av de, ligger ikke under fartsgrensa med vilje, vi lastebil sjafører har stortsett gassen i bunn heletiden for å holde tritt med traffikken.

Ang han polakken,tror ikke det går i at han ville ikke ha hjelp. Vi i Falck, Naf og Viking hjelper ikke de før vi får betalt, kommer politiet og rekvurerer det greit. Da får politiet regniga og vi kan hjelpe han. Men han er jo temmlig blokka da han begynner å rygge på E39
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Torbjørn Ravndal
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Feda, Vest Agder



Vis profil WWW
« Svar #44 på: november 30, 2010, 20:53:29 pm »

Ifølge lokalavisa, så nekta han å motta hjelp.
Han stod der i en times tid, før politiet "tvangsflytta" ham og tok arrest i bilen.
Om jeg ikke husker helt feil, så ble han stående i Flekkefjord noen dager etterpå.

Blir nok samma leksa i år også, er en beryktet bakke Glad
Men om vi da forsøker å tenke 5-10 år tilbake i tid, så var det MYE bedre på veiene, da var det i hovedsak Norske transportfirma, med Norske sjåfører og utstyret i orden.

Nok om det, skal ikke gjøre denne tråden til noe annet enn det den var Glad



Loggført

1973 - 1200 "spareboble"
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #45 på: desember 02, 2010, 08:17:16 am »

Har ikke problem med skarpt lys fra de som kjører bak. Trådene i bakruta er defekte og med masse is på ruta gir det en dempet belysning. Med vilje, grunnet lysproblemene, gidder jeg ikke skrape bakruta.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #46 på: desember 02, 2010, 10:21:12 am »

Enig med Lid, det verste jeg vet er negativt innstilte folk...  Blunker
« Siste redigering: desember 02, 2010, 12:45:59 pm av Solan » Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
vwmann
Seniormedlem
****
Innlegg: 271
Bosted: Trondheim


Ranheim


Vis profil
« Svar #47 på: desember 02, 2010, 10:37:49 am »

...ingen klarer å lage en ostehøvel som tar ei halv stripe ost. Etter to drag er det ei tynn stripe igjen...
Og hvorfor er  det 12 indianerpølsebrød til en 10 pakk grillpølser?               Gliser Gliser Gliser Gliser
Loggført

08 Passat stv 4 motion individual
72 Fastback, red rat
65 Notchback, orginal
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #48 på: desember 02, 2010, 11:34:50 am »

Svingdørfabrikken går så det susar, i alle fall..  Gliser
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #49 på: desember 02, 2010, 12:37:49 pm »

Den var nok ment sånn, Freddy:

...ingen klarer å lage en ostehøvel som tar ei halv stripe ost. Etter to drag er det ei tynn stripe igjen...
Og hvorfor er  det 12 indianerpølsebrød til en 10 pakk grillpølser?

Gliser Gliser Gliser Gliser

Loggført

1969 Militær-buss
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #50 på: desember 02, 2010, 12:47:15 pm »

Gidder ikke å irritere meg over andre bilister.. Hvis de vil kjøre fælt så værsågod.

Selv irriterer jeg meg ikke så veldig over andre i trafikken, men ofte bekymrer det meg at andre kjører mens de har skyhøyt irritasjonsnivå.
Dette skaper farlige situasjoner. De kjører på høy risiko, fordi de er så sinte at de bare MÅ.
F ex, jeg ligger og kjører bedagelig i fartsgrensen et sted der det er fotobokser. Mener dette var i elverumområdet, hadde vært på Flisa og skulle til Oslo.
Da er det et sted det er to fotobokser. Disse visste jeg om. En eller annen fjomp lå bak meg og irriterte seg grenseløst over meg, tydeligvis.
Så kjører han forbi i sin flotte, store, tyske stasjonsvogn.
Og da blinker det rødt så alle trærne lyser opp. Fyren ble knipsa av fotoboksen så det ljoma etter, hvorpå han vinglet noe fra side til side i veibanen, jeg ser for meg at han var helt sjimpanse-irritert og slo i rattet etc...

Jeg har også lagt merke til at utover i retning Tusenfryd, når du kjører fra Oslo, og så er det et sted du kan ta av.. tror det er mot Kolbotn eller noe sånt, der er det mye slike gærninger som holder på og herjer med villt aggresjonsnivå. De bare måååååå forbi, tuter og blinker og herjer, og så skal de bare svinge av 500 meter senere uansett - hva er vitsen? Gjerne kjører de Tahoe/Suburban eller A6 stv..

I forigårs kjørte jeg ned fra Kiellands plass retning sentrum, lå og dosa i 40, er jo tettbygd strøk dette her, så kommer det en fyr susende mot bakstøtfangeren min, en slik Hybridbilfjomp, av en eller annen grunn liker de å kjøre grisete.. så er det et fotgjengerfelt nedi bakken der ved det treningssenteret (Oxigeno?), så da stopper jo jeg for fotgjengeren som kommer der, og da legger fyren seg ut og kjører forbi(!!!!) meg uten å engang ha bremsa ned, akkurat i det fotgjengeren er på vei ut foran bilen min, fyren kunne jo ha blitt drapsmann der og da hvis dette hadde vært en litt raskere fotgjenger.. men så langt tenker de ikke, mens de sitter der og syder i aggresjon fordi de må nå frem fem minutter raskere til Ikea.

Tror folk ville ha godt av å roe seg litt ned når de sitter bak rattet, puste ut, og legge fra seg aggresjonen.
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #51 på: desember 02, 2010, 14:01:29 pm »

Den var nok ment sånn, Freddy:

...ingen klarer å lage en ostehøvel som tar ei halv stripe ost. Etter to drag er det ei tynn stripe igjen...
Og hvorfor er  det 12 indianerpølsebrød til en 10 pakk grillpølser?

Gliser Gliser Gliser Gliser

Tenkte meir på Lid og Solan, eg. Se-wiiiiiing!
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #52 på: desember 02, 2010, 14:24:38 pm »

Jeg skal ALDRI ha en bruksbil igjen uten adaptiv xenon! 
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6108
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #53 på: desember 02, 2010, 17:45:36 pm »

Er ikke alle "middelaldrende menn" som har det så bra i hverdagen og ellers. Mange av disse må da "ta den ut" et sted. og det skjer på landeveien.

Kanskje de skulle kjøpt seg PS3 og GT5?

Eller tatt seg en fest engang i året?

Mange av disse menneskene har supersolid økonomi og millionlønner. De har derfor råd til nye tyske stasjonsvogner med nest minste motoren eller større og kjører som ofte griser....Men egentlig kjeder de seg...Noen svært få kjøper seg Harley eller lignende og skal "realisere seg selv" (honnør til disse!), mens andre kjører som tullinger på E6 og E18. Men de værste er at de ikke holder fartsgrensene i 30-40-50 sonene heller...Svært utekniske er de også.  Så de samme menneskene greier ikke engang å skifte fra sommerhjul til vinterhjul selv...Og de kjører med sommerhjula til minst 2 snøfall om vinteren....

Men som sagt - de kjeder seg og de har ingen annen arena enn landeveien å "hevde" seg på. Og en ny Golf GTI, en liten Bimmer eller Alfa er uaktuell bil for slike karer - Det gir ikke signaleffekt ute blant likemennene som ikke har peil...


« Siste redigering: desember 02, 2010, 17:51:42 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #54 på: desember 02, 2010, 18:12:09 pm »

Det som irriterer meg, er folk som ikke bruker blinklys! Skaper så mange farlige situasjoner!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #55 på: desember 02, 2010, 18:30:51 pm »

Hadde en fin tur 1489 km for å hente en Camptourist i Værdal'n, lå i hevnt tempo sammen med resten av køen da det dukker opp en slik deilig sølvgrå multivan i bakspeilen, det vil si det meste av bilen forsvinner igjen ut av speilet fordi han legger seg så sinnssykt nær. Stadig forsvinner Vw merket under kanten på bakluka mi i speilet (Audi 100 avant) hvor han ligger og småskjener  fra side til side og gestikulerer med sidedamen Sint
etter forsiktige blink med bremselys, ingen reaksjon .. "Pokker heller jeg sakker av litt ekstra,slik at jeg får lest regnr" tenkt og gjort, sender så regnr  til 2282 får et navn som sendes til 1985. Sender så en melding: "Nå kan du vel snart holde avstand vel? Hilsen bilen foran,ha en fortsatt fin sommer"

Skal si han holdt avstand etterpå gitt Gliser
Loggført

Seaside VW Klubb
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #56 på: desember 02, 2010, 19:45:53 pm »

Håper ikke du sendte disse tekstmeldingene mens du kjørte, da... hvis ja, så var kanskje det vel så lite trafikksikkert som å kjøre litt nært!
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #57 på: desember 03, 2010, 16:27:22 pm »

Håper ikke du sendte disse tekstmeldingene mens du kjørte, da... hvis ja, så var kanskje det vel så lite trafikksikkert som å kjøre litt nært!

Venta på den gitt...
Det er ikke bare litt nært når den undre delen på en Caravelle forsvinner i speilet kan jeg fortelle deg .
Så du kan godt diskutere sms bak rattet,og hva som er farligst ,men da ber jeg deg først å rygge inn mot en slik bil (som er parkert) til vw merket forsvinner(med en lignende bil til den jeg har) også vil jeg gjerne at du går ut og skritter opp avstanden.
 
SÅ kan vi se den avstanden i forhold til farten (ca 75 km/t) og ta den diskusjonen etterpå,om hva som er farligst.

I motsetning til ullhuet bak meg, holdt jeg da også god avstand til forankjørende, jeg forsøkte også å legge meg helt ut på vegskulderen,blinke til høyre og slippe forbi ,men han skulle bare ligge der..
« Siste redigering: desember 03, 2010, 16:46:20 pm av Gullik » Loggført

Seaside VW Klubb
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #58 på: desember 03, 2010, 16:54:13 pm »

hehe,om folk hadde brukt det de lærte når de kjørte opp hadde det ikke vært noe problem,dem kan om de vil og de burde gjøre det....f.eks 1001-1002-1003, den funker utmerket og bare det og bruke blinklyset eller og tilpasse farten etter forholdet?? ABS EBS og TC eller hva alt heter...er jo IKKE en sikkerhet om at du ikke kjører av veien men et hjelpemiddel.

Og angående lastebiler og lignende, dem er egentlig IKKE en sinke i traffiken, med sine 530 hk i f.eks Scania orginalt så flytter ting på seg, faktisk så går en tom trekkvogn (kun lastebilen selv) Bedre en vanlige personbiler, det med at dem aldri kjører fortere enn 85 er jo en innlagt elektronisk sprerre pålagt av statens veivesen her i Norge..
Og at dem ligger i 40 opp bakker der bobla bykkser opp i 80 kan jo være fordi dem har nesten 50 tonn på planet eller i skapet på hengern??
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #59 på: desember 03, 2010, 19:00:37 pm »

Jeg irriterer meg litt over alle disse finessene vi skal ha på bilene. Nå går det i anti ditt og anti datt. Dette er noe av grunnen til at vi ser mange flotte nye og ikke minst dyre biler langs veien. Disse systemene virker så godt at folk ikke merker at bilen sklir. Når bilen først sklir er det for sent, fordi de kjører for fort og drar av veien.
Det råeste hittil er parkerings systemene, bilen selv skal lukeparkere? hva faen? Trenger man slike systemer så må man ta bussen.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 8
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!