april 28, 2024, 20:49:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva gjør man når man ikke får det man har betalt for ?  (Lest 8866 ganger)
TheRealRednose
Nybegynner
*
Innlegg: 22
Bosted: Bergen

Jakter min første boble!


Vis profil

« Svar #30 på: desember 09, 2010, 10:20:59 am »

Står jo at  han har dårlig råd. Sikkert solgt samme delene flere ganger......
Loggført
Elwood
Supermedlem
*****
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark


Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now


Vis profil
« Svar #31 på: desember 09, 2010, 10:56:50 am »

Odd Thomas kjenner han godt, han har vel alltid gjort opp etter seg. Med untak av øllet han tok av meg på mantorp:)

Ordner seg med mye mas som regel......for meg tok det over 3 år før alt ordnet seg med samme person.

Men er egentlig 3-4 uker så mye å bråke for da? Hadde forstått klaginga hvis det gikk måneder  Blunker. Men selvsagt, en gang må purringa starte  Øyerulling
Loggført

Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
boble54
Seniormedlem
****
Innlegg: 376
Bosted: Skjetten


Vis profil

« Svar #32 på: desember 09, 2010, 13:51:54 pm »

Odd Thomas kjenner han godt, han har vel alltid gjort opp etter seg. Med untak av øllet han tok av meg på mantorp:)

Ordner seg med mye mas som regel......for meg tok det over 3 år før alt ordnet seg med samme person.

Men er egentlig 3-4 uker så mye å bråke for da? Hadde forstått klaginga hvis det gikk måneder  Blunker. Men selvsagt, en gang må purringa starte  Øyerulling

Har man fått betaling for deler eller hva det er, er det en selvfølge og sørge for det en har betalt for blir sendt avgårde umiddelbart. Noe annet er helt uakseptabelt!!!!


Loggført

-54 1200
-74 1303 Big
-76 1303 Cab
-76 T-2 Westfalia Camper
-87 T-3 Reimo Camper
 
Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
TheRealRednose
Nybegynner
*
Innlegg: 22
Bosted: Bergen

Jakter min første boble!


Vis profil

« Svar #33 på: desember 09, 2010, 14:59:58 pm »

Odd Thomas kjenner han godt, han har vel alltid gjort opp etter seg. Med untak av øllet han tok av meg på mantorp:)

Ordner seg med mye mas som regel......for meg tok det over 3 år før alt ordnet seg med samme person.

Men er egentlig 3-4 uker så mye å bråke for da? Hadde forstått klaginga hvis det gikk måneder  Blunker. Men selvsagt, en gang må purringa starte  Øyerulling

Dersom man selger en del, mener du det da er ok om det tar flere uker før pengene kommer?
Loggført
Elwood
Supermedlem
*****
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark


Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now


Vis profil
« Svar #34 på: desember 09, 2010, 15:29:09 pm »

Klart du skal ha det du betaler for. Ikke noe å diskutere om der.

Men personlig synes jeg ofte det er mye slit for lite penger når du selger ting her på forumet. De FLESTE forventer å få ting i posten helst dagen etter de ha lagt inn bud i tråden.
Har solgt mye smådeler som faktisk er mer jobb for meg å ordne emballasje,pakke og komme meg på et postkontor for å få det sendt. Ikke alltid det funker så bra i en ellers så travel hverdag med jobb, unger og alt annet som skjer.

Derfor liker jeg best å handle med folk som henter delene selv. Men selvsagt litt vanskelig for andre folk i dette langstrakte landet.

Synes derfor folk burde gi selger litt tid på seg, men selvsagt ikke evigheter.
Loggført

Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #35 på: desember 09, 2010, 15:34:22 pm »

Klart du skal ha det du betaler for. Ikke noe å diskutere om der.

Men personlig synes jeg ofte det er mye slit for lite penger når du selger ting her på forumet. De FLESTE forventer å få ting i posten helst dagen etter de ha lagt inn bud i tråden.
Har solgt mye smådeler som faktisk er mer jobb for meg å ordne emballasje,pakke og komme meg på et postkontor for å få det sendt. Ikke alltid det funker så bra i en ellers så travel hverdag med jobb, unger og alt annet som skjer.

Derfor liker jeg best å handle med folk som henter delene selv. Men selvsagt litt vanskelig for andre folk i dette langstrakte landet.

Synes derfor folk burde gi selger litt tid på seg, men selvsagt ikke evigheter.

Nå skriver han jo også det i sitt siste innlegg... Mye jobb, delene bør hentes... Adressen er lett å finne. 
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Elwood
Supermedlem
*****
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark


Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now


Vis profil
« Svar #36 på: desember 09, 2010, 15:37:30 pm »

Klart du skal ha det du betaler for. Ikke noe å diskutere om der.

Men personlig synes jeg ofte det er mye slit for lite penger når du selger ting her på forumet. De FLESTE forventer å få ting i posten helst dagen etter de ha lagt inn bud i tråden.
Har solgt mye smådeler som faktisk er mer jobb for meg å ordne emballasje,pakke og komme meg på et postkontor for å få det sendt. Ikke alltid det funker så bra i en ellers så travel hverdag med jobb, unger og alt annet som skjer.

Derfor liker jeg best å handle med folk som henter delene selv. Men selvsagt litt vanskelig for andre folk i dette langstrakte landet.

Synes derfor folk burde gi selger litt tid på seg, men selvsagt ikke evigheter.

Nå skriver han jo også det i sitt siste innlegg... Mye jobb, delene bør hentes... Adressen er lett å finne. 

Helt klart Odd Thomas. Men selger burde jo gi et "pip" fra seg hvis ting ikke kan leveres til avtalt tid med kjøper.
Loggført

Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #37 på: desember 09, 2010, 15:40:39 pm »

Klart du skal ha det du betaler for. Ikke noe å diskutere om der.

Men personlig synes jeg ofte det er mye slit for lite penger når du selger ting her på forumet. De FLESTE forventer å få ting i posten helst dagen etter de ha lagt inn bud i tråden.
Har solgt mye smådeler som faktisk er mer jobb for meg å ordne emballasje,pakke og komme meg på et postkontor for å få det sendt. Ikke alltid det funker så bra i en ellers så travel hverdag med jobb, unger og alt annet som skjer.

Derfor liker jeg best å handle med folk som henter delene selv. Men selvsagt litt vanskelig for andre folk i dette langstrakte landet.

Synes derfor folk burde gi selger litt tid på seg, men selvsagt ikke evigheter.

Nå skriver han jo også det i sitt siste innlegg... Mye jobb, delene bør hentes... Adressen er lett å finne. 

Sant det men det har han skrevet lenge etter han bekreftet og ha motatt pengene for delen og frakten fra meg.
Har også tilbudt vedkomende og sende pengene for både del og frakt i retur men har ikke skjedd noe på den fronten heller.
Og han svarer ikke når man prøver og ta kontakt,
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
TheRealRednose
Nybegynner
*
Innlegg: 22
Bosted: Bergen

Jakter min første boble!


Vis profil

« Svar #38 på: desember 09, 2010, 16:31:22 pm »

Det det bunner ut i er engentlig kommunikasjon. eller mangel på den....

Det er klart at det blir misnøye når forventninger ikke samsvarer med det som blir levert.
Mener at selger har ansvar for å kommunisere utsatt levering dersom man ser at tiden ikke strekker til.

Jeg hadde også vært utålmodig dersom jeg hadde betalt penger for en vare som ikke dukker opp
Loggført
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #39 på: desember 09, 2010, 16:41:55 pm »

Klart du skal ha det du betaler for. Ikke noe å diskutere om der.

Men personlig synes jeg ofte det er mye slit for lite penger når du selger ting her på forumet. De FLESTE forventer å få ting i posten helst dagen etter de ha lagt inn bud i tråden.
Har solgt mye smådeler som faktisk er mer jobb for meg å ordne emballasje,pakke og komme meg på et postkontor for å få det sendt. Ikke alltid det funker så bra i en ellers så travel hverdag med jobb, unger og alt annet som skjer.

Derfor liker jeg best å handle med folk som henter delene selv. Men selvsagt litt vanskelig for andre folk i dette langstrakte landet.

Synes derfor folk burde gi selger litt tid på seg, men selvsagt ikke evigheter.
Godt sagt Elwood
Loggført
janpotet
Supermedlem
*****
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud


"harry" er ett kompliment!!


Vis profil
« Svar #40 på: desember 09, 2010, 16:54:14 pm »

blir vel som å handle fra enhver userriøs nettbutikk generelt.  ( vet at dette ikke er nettbutikk, er bare ett eksempel )

man ser, sikler og kjøper noe man har lyst på.
betaler på forhånd
venter... venter....
kontakter selger.....
venter...   venter....
kontakter selger igjen....
unskyldninger...  men problemet er atte....
venter....
lover og lover at det er underveis...

osv osv


synd at man opplever slikt, men desverre er det sånn.

klart ting kan ske. men hverdagslig stress som unger, jobb osv må man ha i bakhodet om man skal selge ting og tilbyr seg å kunne sende det ved mottat betaling. enkelt og greit. klarer man ikke det, gi beskjed så fort som mulig å bli enig om ny løsning med kjøper.

ta kontakt. si at det er siste mulighet for selger i å rette opp. spar på alle meldinger / mail / skriftlig kommunikasjon.funker ikke dette er det bare gå til sak mot vedkommende. bare pass på att all komunikasjon kan dokumenteres, så slipper det å bli ord - mot - ord.  ( har selv drevet firma i noen år, så vet hvor unødvendig komplisert enkelte ting kan bli )


er beklageligvis noen som må ødelegge for alle andre som prøver å selge ting.  lykke til.



har selv kjøpt ting gjennom dette forumet. har betalt på forskudd og varene har stått til forventningene + pluss dukka opp i posten etter avtale med selger.
Loggført

tlf 90 11 98 33.
JTB
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #41 på: desember 09, 2010, 21:42:32 pm »

Alle delen er nå sendt ut. med unntak av en, som jeg venter svar på om han ønsker å heve kjøpet.
Loggført

-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #42 på: desember 09, 2010, 23:50:30 pm »

Bra du får det ut av verden:)
Loggført

Mvh

Marius
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #43 på: desember 10, 2010, 00:31:47 am »

Alle delen er nå sendt ut. med unntak av en, som jeg venter svar på om han ønsker å heve kjøpet.


Hva var det jeg sa... ordner seg til slutt og vi har bevist at man sjelden blir snytt og lurt på forumet her BRA! Glad
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
janpotet
Supermedlem
*****
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud


"harry" er ett kompliment!!


Vis profil
« Svar #44 på: desember 10, 2010, 08:12:22 am »

tommel opp     Blunker
Loggført

tlf 90 11 98 33.
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« Svar #45 på: desember 10, 2010, 13:17:22 pm »

Ja tommel opp... Glad
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
JTB
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #46 på: desember 11, 2010, 00:07:36 am »

Ja jeg veit at jeg har driti meg ut når det gjelder det å få sendt delene ut til kjøpere. Når det er sagt, ikke har jeg solgt delene opptil flere ganger, ei heller prøvd å svindle noen. Enkelte ganger går ikke ting helt slik enn ønsker at det skal gå, og jeg beklager dette ovenfor de som har handlet av meg.
Når det er sagt så venter jeg forsatt på en potte jeg handlet i januar av en bruker på dette forumet. Ikke svarer han på mail eller PM. Regner de 425,- som tapt. Junior må lære å drite i noe annet enn en boble  Osteaktig.
Ps den siste som jeg ventet svar fra ba meg sende det han hadde kjøpt av meg, og varen er på vei..
« Siste redigering: desember 11, 2010, 12:07:40 pm av JTB » Loggført

Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #47 på: desember 11, 2010, 02:05:27 am »

Ja jeg veit at jeg har driti meg ut når det gjelder det å få sendt delene ut til kjøpere. Når det er sagt, ikke har jeg solgt delene opptil flere ganger, ei heller prøv å svindle noen. Enkelte ganger går ikke ting helt slik enn ønsker at det skal gå, og jeg beklager dette ovenfor de som har handlet av meg.
Når det er sagt så venter jeg forsatt på en potte jeg handlet i januar av en bruker på dette forumet. Ikke svarer han på mail eller PM. Regner de 425,- som tapt. Junior må lære å drite i noe annet enn en boble  Osteaktig.
Ps den siste som jeg ventet svar fra ba meg sende det han hadde kjøpt av meg, og varen er på vei..

Alle kan vi drite oss ut iblandt, og det er bra gjort av deg og innrømme det, er fint at delene er på vei. god helg
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
Småen
Juniormedlem
**
Innlegg: 66
Bosted: Sjøholt



Vis profil
« Svar #48 på: desember 13, 2010, 12:13:15 pm »

 Rekker tunge
« Siste redigering: desember 14, 2010, 22:29:23 pm av Småen » Loggført
Lasse.E
Supermedlem
*****
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold



Vis profil WWW
« Svar #49 på: desember 15, 2010, 09:59:58 am »

Delen har ankommet,og svarer forhåpentligvis til forventningene !
Bra at JTB ordnet opp i dette.
Loggført
Tigern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1100
Bosted: Sarpsborg, Verdens navle


I LOVE IT WHEN A PLAN COMES TOGETHER


Vis profil
« Svar #50 på: desember 15, 2010, 14:24:51 pm »

Veldig bra det jeg fikk, er fornøyd med utfallet av dette.
Loggført

T1 1964 snart Amr300 supercharger
T1 1961 Judson Supercharged *SOLGT*
T1 1964 Karmann Cabriolet *SOLGT*
T1 1973 2275  *SOLGT *
T1 1958 1200. *SOLGT*
T1 1962 1200. *SOLGT*
T1 1966 1300. *SOLGT*
T1 1956 1200. *SOLGT*
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!