april 27, 2024, 07:31:13 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 54 T1 80 talls racelook :)  (Lest 3269 ganger)
Bad-Mojo
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted:


Vis profil

« på: mars 05, 2010, 16:50:46 pm »

Har då ei håp om å få denne på veien til årets sesong.. Skulle vært på veien i 2006, men blei uttsatt grunna kjærring og påfølgende dårlig råd Trist
Har sparket ut kjærringa nå, så då kan den komme på veien hehe

Har begynt demontering av motor for å lakke motorrom og blokk. Samt pusse opp igjen all china krommen som har rusta.. Tenkte på mattsvart motorrom med bilens farge på viftehus og litt andre motordeler..

Men då eg tok av dei dobble gasserene såg eg at det låg dritt i innsuget til sylinder 2,3 og 4.
Insuget til sylinder 1 var fult av is Trist Lurer fælt på korleis dette har kommet inn der, siden det var reint når gasserene blei satt på, og det ikkje har vært åpna etterpå Trist
Så blei plutselig litt meir overhaling av motor en eg trudde Trist

Blir vel til demontering av sylinder og topp for å sjekke at alt er ok nedi der, håper eg slipper å dele blokka, men det vil tiden vise..

Forbedringer som skal gjøres: Få motor til å svive, hexbar til gasserene, lakk som nevnt og litt anna småplukk.. Meir kommer Glad



Ser ikkje så fint ut nå hahaha


Loggført

Arbeidslyst, kom å treng deg på.
Her skal du motstand finne...
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 05, 2010, 20:20:04 pm »

Detta blir fett å følge med på... Husker denne fra en tidligere anledning. Skikkelig kul.
Godt du ble kvitt brura da, så du får bilen ferdig..  Osteaktig Osteaktig
Loggført

Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #2 på: mars 05, 2010, 21:44:18 pm »

Wow! Artig å se 80/90 tall-lookere kommer tilbake  Gliser
Håper bilens ytre blir som den er?  Øyerulling


Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #3 på: mars 05, 2010, 22:04:19 pm »


Men då eg tok av dei dobble gasserene såg eg at det låg dritt i innsuget til sylinder 2,3 og 4.
Insuget til sylinder 1 var fult av is Trist Lurer fælt på korleis dette har kommet inn der, siden det var reint når gasserene blei satt på, og det ikkje har vært åpna etterpå Trist
Så blei plutselig litt meir overhaling av motor en eg trudde Trist

Blir vel til demontering av sylinder og topp for å sjekke at alt er ok nedi der, håper eg slipper å dele blokka, men det vil tiden vise..


Ovaler har en tendens til å fylle gassere og motor med vann, så dette er faktisk ikke noe uvanlig. Lønner seg å ha bæreposer over gasserne når den står ute i vær og vind.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Bad-Mojo
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: mars 05, 2010, 22:31:04 pm »

Så dei gjør det ja Trist Då får eg ta i bruk bæreposer når den er lagra om vinteren Glad
Tusen takk for tipset Glad

Eksteriør skal være uendra ja.. Digger bilen sånn som den ser ut nå Glad
Eneste som kanskje vil bli gjort er å lakke stripene, ikkje folie som nå hehe
Men det er eit stykke fram i tid.
Med tid å stunder blir dører og gulv bak setene (2 seter) bli dekket med alu.
Blir og noe annlegg baki der hehe
Loggført

Arbeidslyst, kom å treng deg på.
Her skal du motstand finne...
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #5 på: mars 06, 2010, 01:49:07 am »

80-90talls cal-lookere er grymme, håper du beholder stilen, får tinet motoren og får starta'n.
Må følge med på dette.

Bånn gass!
Lykke til Blunker
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #6 på: mars 06, 2010, 14:02:02 pm »

Sjå her ja! Glad Jaggu tøff raceoval du har! Eg hadde aldrig trudd att noko so heftigt var i "nabolaget" mitt:)
Bra du beheld han som han er utvendig! Desse 80tals boblene vert berre tøffare og tøffare og snart er dei på moten att!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Bad-Mojo
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: mars 06, 2010, 14:38:43 pm »

Takker Glad  Ja kommer nok på moten igjen snart desse og hehe
Alt anna rart fra 80 tallet er jo populært igjen Osteaktig
Loggført

Arbeidslyst, kom å treng deg på.
Her skal du motstand finne...
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #8 på: mars 06, 2010, 17:16:39 pm »

Takker Glad  Ja kommer nok på moten igjen snart desse og hehe
Alt anna rart fra 80 tallet er jo populært igjen Osteaktig

Det fra 80-tallet begynner jo å bli veterant.... Gliser
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Bad-Mojo
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: mars 14, 2010, 18:23:24 pm »

Jepp Glad Veteran bil og veteran stil hehehe

Fikk bilen opp på buker i dag med tanke på demontering av motor..
Tømte innsuget som var vann i, og blåste reint dei andre 3..
Tenkte eg skulle prøve å turne rundt motoren for gøy (har ikkje fått det til før)
Og jaggu turna den rundt Glad Ingen ulyder...  Spørsmålet er då..
Bør eg demontere motoren siden det har stått vann i innsuget på sylinder 1??
Eller er det bare å skifte olja og prøve på start???
Loggført

Arbeidslyst, kom å treng deg på.
Her skal du motstand finne...
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #10 på: mars 14, 2010, 19:27:49 pm »

Vist du fekk ut meir eller mindre alt vatnet, so trur eg ikkje det skal vera noko ivegen for å starta den, berre skifta olja og prøva. Men du kan jo nett sjekka att alle ventilar opnar seg
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #11 på: mars 14, 2010, 19:34:48 pm »

Er dette en motor som har noe "verdi" for deg ville jeg åpnet den. Bilen din har stått så pass lenge utendørs i stavanger at den kan være ganske full av vann.

Ville som et minimum tatt den ut og tatt av toppene for inspeksjon.

Loggført

1961 T1 - Custom
Bad-Mojo
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted:


Vis profil

« Svar #12 på: mars 14, 2010, 20:26:38 pm »

Oki.. Men då gjør eg det Glad

Får eg lakka motorrom og sånt og :p  Ikkje så fint med grå grunning baki der hehe
Loggført

Arbeidslyst, kom å treng deg på.
Her skal du motstand finne...
Bad-Mojo
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted:


Vis profil

« Svar #13 på: mars 27, 2010, 12:49:48 pm »

Då var påsken kommet, deler kjøpt inn (mesteparten vertfall) og varmen er kommet sånn at det går ann å stå i garasjen hehe Glad

Tok ut motoren i dag, så får eg sjå om det blir til at eg begynner demontering av den i dag..
Med tanke på lang lagring tenkte eg å demontere ned til blokka, sjekke at alt er ok med sylinderene..



Ja eg vet eg bruker ein overkill jekk.. Men man tager vad man haver Glad




Måtte desverre kutte venstre motorfeste i overkant av motoren.. Dette pga eg ikkje fikk tak i skruen med verker fastnøkkel eller pipe, så den blei runda i kanten Trist
Då var det frem med vinkelsliper å gjøre sånn Trist



Når denne skal monteres igjen, så vurderte eg å sveise fast ein mutter på baksiden, sånn at det blir lettere å ta ut skruen..  Er dette ein smart eller dum ide??   Alle synspunkt tas i mot med takk Glad

Så nå er det bare å pusse ned motorrommet og gjøre klar til lakking.. Tenkte på mattsvart baki der.
Trur bilens farge baki der vil bli litt overkill.. Men viftehus og sånt blir i bilens farge Glad
Loggført

Arbeidslyst, kom å treng deg på.
Her skal du motstand finne...
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #14 på: mars 27, 2010, 13:25:01 pm »

Vel, er du sikker på at det var en skrue du kappet vekk og ikke en del av motorblokken?
Slik det ser ut på motoren din var det nettopp støpt inn en slik mutter som du foreslår fordi det er så trangt på den siden. Da hadde du kunnet skru ut skruen fra "girkasse-siden".
Du får nok ikke sveiset på noen mutter, da blokken er av aluminium/magnesium.
Sikkert noen som har et godt forslag, men kan jo hende du kan gjenge opp for en større bolt i hullet ditt slik at du ikke trenger noen mutter.

Lykke til!

M.
Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
Bad-Mojo
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted:


Vis profil

« Svar #15 på: mars 27, 2010, 13:59:07 pm »

Var ein del av blokka ja.. Problemet er jo at eg vil ha den på girkasse siden, ikke motorsiden sånn som den var.. Er på girkasse siden det er trangt.. Ligger oljekjøler å sperrer der, pluss at skruen på girkasse siden blir "kapsla" inn av godset på girkassen.. Var skruen på girkasse siden som blei runda..
« Siste redigering: mars 27, 2010, 14:58:59 pm av Bad-Mojo » Loggført

Arbeidslyst, kom å treng deg på.
Her skal du motstand finne...
Bad-Mojo
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted:


Vis profil

« Svar #16 på: mars 27, 2010, 15:10:47 pm »

Tok av dekselt for å sjå litt på vippene nå. På sylinder 3-4 siden såg det fint ut. Vist du ser vekk fra at det låg ein del vann i olja der.. Men ingen rust eller anna dritt Glad
Sylinder 1-2 sida var verre.. Ikkje vann i olja der, men rust på ventilvippene.. Blir litt oppussing der å gjøre ja..

Sylinder 3-4.


Sylinder 3-4.
Loggført

Arbeidslyst, kom å treng deg på.
Her skal du motstand finne...
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!