ORANGEBUG
Supermedlem
    
Innlegg: 938
Bosted: buvika
|
 |
« på: desember 12, 2010, 11:47:56 am » |
|
øhøy, mener jeg har sett en tråd om diisse før her inne, men finner`n ikke. har sett at noen kutter ut torsjons-stavene og bruker kraftige dempere isteden, husker ikke helt hva disse typene "fjærplater" het. noen som husker/forstår hva jeg mener og setter meg på sporet/link etc
|
|
|
Loggført
|
"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1 på: desember 12, 2010, 12:35:38 pm » |
|
hvis du tenker på å fjærne torsionsfjørene og erstatte med coilovers? da bruker vel mange sånn uniball opplegg ellers kan men vel stregnt tatt benytte originale fjørplater også?= http://www.red9design.com/type1.htm
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #3 på: desember 12, 2010, 13:41:34 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
riskyer
Supermedlem
    
Innlegg: 824
Bosted: Skien
76 bay
|
 |
« Svar #4 på: desember 12, 2010, 14:19:16 pm » |
|
Det enkleste er som "knasten" sier å bruke org platene, du tar da bare bort torsjons stavene og setter på coilovers.
|
|
|
Loggført
|
Alt MÅ ned!!
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #5 på: desember 12, 2010, 15:22:06 pm » |
|
Då vil det vel verta enorme påkjenningar på dei stakkars gommi foringane der!?! Den eg linka til har jo eit stort lager i alu klossen.
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
ORANGEBUG
Supermedlem
    
Innlegg: 938
Bosted: buvika
|
 |
« Svar #6 på: desember 12, 2010, 22:01:42 pm » |
|
SER MAN DET JA  NYDLIG
|
|
|
Loggført
|
"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #7 på: desember 13, 2010, 01:47:53 am » |
|
Jeg skal ha et sett til IRS, hvis noen kanskje vil gjøre en felles bestilling?
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
ORANGEBUG
Supermedlem
    
Innlegg: 938
Bosted: buvika
|
 |
« Svar #8 på: desember 13, 2010, 15:53:00 pm » |
|
MEN, ER DISSE EGNET FOR DRAGRACING??? ELLER ER LADDERBARS TINGEN???, alle muligheter er åpne nå ei stund i allefall i.o.m at bur etc er onder ombygging..........
|
|
|
Loggført
|
"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #9 på: desember 13, 2010, 15:59:37 pm » |
|
Skal du kjøre fort så er ladderbars tingen.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #10 på: desember 13, 2010, 20:41:19 pm » |
|
hei se i prosjekt tråden til Putte Exrtem makeover der har vi montert dette
mvh Andersen Racing
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #11 på: desember 13, 2010, 20:48:55 pm » |
|
Finnes flere som leverer skikkelige lagre i stedet for foringer til fjærplatene (Jaycee blant annet..)
Hvorfor ladderbars i stedet for å holde rammegaflene bundet inn via et bur?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #12 på: desember 14, 2010, 00:53:38 am » |
|
Finnes flere som leverer skikkelige lagre i stedet for foringer til fjærplatene (Jaycee blant annet..)
Har du ein link til nokon sånne lager? finner ikkje frå jaycee ivertfall, men eg har vel leitt på feil plass?.
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #13 på: desember 14, 2010, 01:03:21 am » |
|
Finnes flere som leverer skikkelige lagre i stedet for foringer til fjærplatene (Jaycee blant annet..)
Hvorfor ladderbars i stedet for å holde rammegaflene bundet inn via et bur?
Med ladderbars kan man justere kreftenes angrepspunkt mot chassis (justerbart opp og ned). Det er også vanlig å flytte innfestingen fremover til bilens tyngdepunkt. Ved jekkfestene ca 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
riskyer
Supermedlem
    
Innlegg: 824
Bosted: Skien
76 bay
|
 |
« Svar #14 på: desember 14, 2010, 08:45:54 am » |
|
Iallefall på Porsche,hvis man bruker de orginale,så bytter man ofte gummiforingene ut med uretan ringer isteden.Men de sier det ikke er nødvendig siden sideveis belastningen går mest inn i bærearmen.
|
|
|
Loggført
|
Alt MÅ ned!!
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #15 på: desember 14, 2010, 20:09:32 pm » |
|
Rune Fint å høre hva du går for? Jay Cee har Messing i stedet for gummi Det trur jeg er bæst for deg  Jeg tenker på å gå for GWD. Magne
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #16 på: desember 14, 2010, 23:31:03 pm » |
|
Pga tvilsom geometri i original IRS bakstillingen så ville jeg ha brukt gummi der JayCee bruker messing. Indre foringen på IRS armen ligger ikke i linje med opplagringen av torsjonstaven.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
ORANGEBUG
Supermedlem
    
Innlegg: 938
Bosted: buvika
|
 |
« Svar #17 på: desember 18, 2010, 20:52:22 pm » |
|
Rune Fint å høre hva du går for? Jay Cee har Messing i stedet for gummi Det trur jeg er bæst for deg  Jeg tenker på å gå for GWD. Magne kommer nok til å gå for innkortet torsjonsopplegg, Jay Cee sine fjærplate deksler har jeg kjørt med ei stund. Har også bygget om demperplassering, kommer til der å bruke dempere med justering på inn og utveis. Plages litt med å få skaffet korte akslinger og riktige staver og fjærplater, virker som produksjoner rundt om har stoppet helt opp, men lever i håpet GWB???
|
|
|
Loggført
|
"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
|
|
|
|