april 28, 2024, 13:38:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: nitrousbeetle vel inn i nytt hjem  (Lest 3902 ganger)
Fommer`n
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted: Trondheim



Vis profil
« på: mars 25, 2008, 00:11:34 am »

da ble det endelig klart for henting av premien i årets lotteri...vi stillte sterkt med  hele Fommer`n teamet..meg, halvard å kenneth...en 940 ble rekvirert å skaphenger med kapell koblet på søndag 23 mars...etter en kjapp cruising te notodden( flerra bare 1 dekk på hengeren gitt) så kom vi frem til en blid roar...."racerbilen" ble avduka å vi må jo si at vi smilte jo litt som små skolegutter der vi stod..he he...
moro å få se å klå på vidunderet...jaggu var den lav gitt..jeg må nok til ryggknekkeren for å få manøvrert den godt voksne kroppen inn der gitt...men det fiffige var at rattet var demonterbart.."kjekt for oss gutta med lang mage" som roar så pent kalte det..he he..
en liten omvisning på bakrommet ble det også...var produksjon av flere nitroslukende godsaker der gitt...litt jug å tips ble utvekslet også...fikk litt mer inspirasjon å pågangsmotet steg noen hakk...her er det bare å renske lommeboka å få satt igang prosessen på motorbygging..
men roar var allerede for sent til middag så vi måtte komme oss avgårde..bilen ble manøvrert inn på hengeren (pga lavhet måtte litt triksing til) å turen hjem satte igang...hjem kom vi selv om vi hadde en litt skummel nedbremsing pga påsketurister..grrrrræææaaahhh helv...
bilen er nå trygt i garasjen å klar for full inspeksjon å litt pleie...

men så langt så sendes en takk til roar lunde for at han har blåst litt nytt liv inn i Team Fommer`n...


* 2008-03-23_16-45-25_PICT0529.JPG (183.19 KB, 1440x1120 - vist 355 ganger.)
Loggført

BORN TOO BE AIRBORNE

1965 opel rekord
1966 T1
1967 amazon
06 caravelle
08 multivan
1302R
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Stord



Vis profil
« Svar #1 på: mars 25, 2008, 00:18:31 am »

Lekker bil og gratulerer med overtagelsen:) ser fram til å sjå meir av den
Loggført
n2o
Medlem
***
Innlegg: 159
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: mars 25, 2008, 05:57:14 am »

Gleder meg til å se bilen på banen igjen! Da kan vi kjøre om kapp Gliser

Fint at dere liker bilen.

Mvh
Roar
Loggført

FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #3 på: mars 25, 2008, 09:02:51 am »

Gleder meg til å se bilen på banen igjen! Da kan vi kjøre om Kapp Gliser

Hvis dere allikevel kjører om Kapp....husk å snu på Flisa da...!!
Loggført

SCREWDRIVER #1
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #4 på: mars 25, 2008, 10:10:24 am »


Hvis dere allikevel kjører om Kapp....husk å snu på Flisa da...!!

 Gliser  Og ikke glem å vinke farvel til Kapp..

Gratulerer med ny bil!
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #5 på: mars 25, 2008, 22:55:56 pm »

grattis me det som må være norges billigste drag boble!!
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: mars 26, 2008, 00:42:32 am »

hva er planer for motor/gir??

 Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Fommer`n
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #7 på: mars 26, 2008, 15:46:48 pm »

hva er planer for motor/gir??

 Rekker tunge

tror det blir å prøve med den gamle 1600 rally motoren iår..har pro street kasse liggende som blir putta inn foreløpig også...får konferere med motor guruen min å forske frem noe friskere saker til neste år...vurderer å følge Roar litt å prøve lystgass...eller kanskje en storkubikk type4 med noe kuult rett i dysa Øyerulling
Loggført

BORN TOO BE AIRBORNE

1965 opel rekord
1966 T1
1967 amazon
06 caravelle
08 multivan
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #8 på: mars 26, 2008, 21:13:04 pm »

Vi får vel bruke denne vel Fomlesen....?


*  (116.33 KB, 640x446 - vist 190 ganger.)
« Siste redigering: mars 26, 2008, 21:15:19 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Fommer`n
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #9 på: mars 27, 2008, 00:24:40 am »

den glir nok rett inn ja..er ikke kjørt 10 mil med denna engang...men må vel vurdere annet nesekon da...må jo investere i litt ordentlig girspak da...bare å donere..du har kontonr.. Osteaktig
Loggført

BORN TOO BE AIRBORNE

1965 opel rekord
1966 T1
1967 amazon
06 caravelle
08 multivan
Fommer`n
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #10 på: april 04, 2008, 13:43:37 pm »

da er et motoralternativ dukket opp..
min lokale Reodor har rotet i skuffen å da ser det ut som det blir 2,7 liter type 4 motor med  turbo fra V70 R....
å så blir det kjøpt inn Autronic innsprut(dyrt men bra)...så får vi se hva børsa gir av krefter...kam å div andre deler skal det også nyinvesteres i...men sparer mye penger da Reodor sponser motoren...
første jobb blir å transplantere girkassen fra Fommer`n bilen, og få montert opp girspake....
Loggført

BORN TOO BE AIRBORNE

1965 opel rekord
1966 T1
1967 amazon
06 caravelle
08 multivan
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #11 på: april 04, 2008, 13:53:55 pm »

 Sjokkert dette høres helt spinnvillt ut 
Virker som bilen fikk gode eiere  Gliser

ps.hvor mange hk. var det i 2.7 litern ?
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #12 på: april 04, 2008, 14:16:20 pm »

Dette må jo bli heftig med 2.7!


God bil med gode eiere Gliser


Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Fommer`n
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #13 på: april 04, 2008, 15:47:47 pm »

Sjokkert dette høres helt spinnvillt ut 
Virker som bilen fikk gode eiere  Gliser

ps.hvor mange hk. var det i 2.7 litern ?

ikke sikkert det blir helt spinnvilt men håper jo på en 300++++
har ikke alle specs på motoren enda men vi får se..stort volum gir jo ikke nødvendigvis masse hk...
vil vel kanskje prøve å lage en nogenlunde driftssikker motor også så man slipper å skru seg ihjel..mer moro å bare kjøre, kjøre, kjøre... Kult
Loggført

BORN TOO BE AIRBORNE

1965 opel rekord
1966 T1
1967 amazon
06 caravelle
08 multivan
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #14 på: april 04, 2008, 16:44:37 pm »

Det er en vrien kombo det der,,,sint og kjørevennlig.men med såpass med kubikk burde det jo bli godt skyv uansett Kult
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #15 på: april 04, 2008, 18:40:27 pm »

Morro å høre at dere har kommet igang!! Må innrømme at jeg sytes det var veldig morro at dere vant!
Loggført

Speed is no substitute for direction
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #16 på: april 04, 2008, 19:06:09 pm »

Gratulerer så mye. Har hatt det mye moro både i frem og baksete på den bilen. Håper du får det samme. Første bilen min. Kjøpte den når jeg var 16...   og det er nå 18 år siden. Tiden flyr.
Den står den fortsatt registert på meg hos biltilsynet. Så om du vil ha den over på ditt navn er det bare å skrike ut.

Har ett komplett oppsett med vertigal-gate shifter, stag og nesekon. Klart til å putte rett inn i denne bilen. Så slipper du å sveise noe i den. Du må riktignok betale litt mer enn hva du ga for bilen....  Øyerulling  Men du sparer deg for endel arbeid. Også er det jo noe helt annet og gire med.

Lykke til med "barndommen min"
Loggført

Fommer`n
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #17 på: april 04, 2008, 20:51:09 pm »

Gratulerer så mye. Har hatt det mye moro både i frem og baksete på den bilen. Håper du får det samme. Første bilen min. Kjøpte den når jeg var 16...   og det er nå 18 år siden. Tiden flyr.
Den står den fortsatt registert på meg hos biltilsynet. Så om du vil ha den over på ditt navn er det bare å skrike ut.

Har ett komplett oppsett med vertigal-gate shifter, stag og nesekon. Klart til å putte rett inn i denne bilen. Så slipper du å sveise noe i den. Du må riktignok betale litt mer enn hva du ga for bilen....  Øyerulling  Men du sparer deg for endel arbeid. Også er det jo noe helt annet og gire med.

Lykke til med "barndommen min"

takker for det..jasså så det er du som "sølt" i baksetet ja..he he...kan hende jeg er på tråden en dag så kan vi prate om eierskifte å "skifter"...
å jeg er jo over 40 nå så kanskje jeg kan gjennoppleve barndommen jeg da...ho ho
Loggført

BORN TOO BE AIRBORNE

1965 opel rekord
1966 T1
1967 amazon
06 caravelle
08 multivan
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #18 på: april 04, 2008, 22:44:39 pm »

Nå tror jeg at vi bør holde turbotrykket relativt lavt og bensintrykket oppe når vi kommer i gang...satse på HK som varer en stund...er nok lurt....

Og Jee...Fommern har bruk for baksetet....

Et lite mimrebilde er lagt ved. Dette var før jeg hadde fått Fommern over til VW....1997 og vi skrur på -63 Chevy Nova med 327 smallblock...Var det ikke ca 14,5 sek på kvarten samme år med denne Fommern?



* NOVA03.jpg (124.4 KB, 640x479 - vist 177 ganger.)
« Siste redigering: april 04, 2008, 22:48:32 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Fommer`n
Medlem
***
Innlegg: 221
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #19 på: april 05, 2008, 09:08:13 am »

Nå tror jeg at vi bør holde turbotrykket relativt lavt og bensintrykket oppe når vi kommer i gang...satse på HK som varer en stund...er nok lurt....

Og Jee...Fommern har bruk for baksetet....

Et lite mimrebilde er lagt ved. Dette var før jeg hadde fått Fommern over til VW....1997 og vi skrur på -63 Chevy Nova med 327 smallblock...Var det ikke ca 14,5 sek på kvarten samme år med denne Fommern?



he he..tider det..med eget hår å greier....det var faktisk en 331 motor..gikk på 14,68..uten sperre så jeg hadde hjulspinn på 1 hjul 402 meter
Loggført

BORN TOO BE AIRBORNE

1965 opel rekord
1966 T1
1967 amazon
06 caravelle
08 multivan
Vilhelm
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted:


Vis profil

« Svar #20 på: april 05, 2008, 18:19:59 pm »

SKAL DU FÅ NOEN GLEDE AV EN STOR T-4 MOTOR OG TURBO SÅ MÅ DU HA DE NYE LØFTERNE VI HAR MED 300% MERE SMØRING TIL VIPPEARMENE OG 0.8MM SMØRING MOT KAMMEN. vI HAR TESTET DETTE I ÅREVIS OG DETTE GJØR FORSKJELLEN MELLOM MOTORRAS ELLER IKKE. ANBEFALER OGSÅ AT DU LAGER MOTOREN SLIK AT DU KAN KJØRE PÅ E.85, DA FÅR DU MYE EKSTRA KJØLING, ET DRIVSTOFF PÅ 105 OKTAN SOM TÅLER HØYERE GRUNNKOMP OG SOM ER MYE MERE MOTSTANDSDYKTIG MOT TENNINGSBANK.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!