mai 01, 2024, 20:56:59 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva er din drømme vw reise?!  (Lest 7329 ganger)
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #30 på: september 18, 2010, 05:35:42 am »

Leit at dere ikke klarte å ha en hyggelig tur.
Jeg tror nok nesten jeg må prøve likevel.
Det kan jo hende jeg har det mer gøy enn dere hadde det Glad
Er i alle fall optimist. Man får prøve å få ting til Blunker
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #31 på: september 18, 2010, 05:46:09 am »

...klare å kjøre tur/retur DKL sin grillfest på fredag
Og det gikk strålende, takk til Ørjan som kom med redningsbilen for sikkerhetsskyld.
Fin kveld med god drøs.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #32 på: september 18, 2010, 08:41:07 am »

Min drømmereise er å ta Telemarkskanalen til sommeren, fra toppen og ned med god grillmat telt og en kasse pils. Slippe kontroller, bøter og andre gærninger på veien.


* IMG_5196[1].jpg (196.08 KB, 675x450 - vist 156 ganger.)
« Siste redigering: september 18, 2010, 09:57:59 am av svenole » Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #33 på: september 18, 2010, 08:45:33 am »

Den må jo bil tidenes tur.Bilder påkrevd Gliser
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #34 på: september 18, 2010, 10:33:57 am »

Min må være å pakke beauty-baggen å cruise rundt i Alpene med picnickoffert og ullpledde klart,sammen med madammen Blunker
Loggført
B-Bay
Seniormedlem
****
Innlegg: 497
Bosted: Buskerud



Vis profil WWW
« Svar #35 på: september 27, 2010, 17:37:21 pm »

Min må være å pakke beauty-baggen å cruise rundt i Alpene med picnickoffert og ullpledde klart,sammen med madammen Blunker

Hørtes skikkelig trivelig ut, må dra sån at dere får dere noen flotte skiopplevelser også da, after ski... boble... sol..... kald øl..... ikke værst Blunker
Loggført

1973 Boble 1303 Cab
1973 Boble 1300s BUDDY
1977 Westfalia
1969 VW Buss (Prosjekt)
1971 Lillebror
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #36 på: september 27, 2010, 18:11:07 pm »

Hva er din drømmereise med en vw?

Vår drømmereise med vw er å kjøre USA på tvers (LA til Florida) i en Westfalia late bay i løpet av 8 uker, og håper det blir virkelighet sommeren 2012... Mor, far og to barn.

Fortell meg om DIN drømmereise i en vw Gliser



Alpene... by far. :3

På andreplass, så vil det vel være en Skandinavia tur.
Norge, Sverige, Finnland, Sverige, Danmark, Norge.
Loggført

DVS-RACING
Medlem
***
Innlegg: 146
Bosted: Sørumsand



Vis profil
« Svar #37 på: desember 11, 2010, 01:40:55 am »

Drømmereisen var for 10 år siden. Reiste til New Zealand etter litt øyhopping i Stillehavet. Haika med Frank Pronk i sin 64 kombi og en gjeng fra Auckland VW-club 150 mil til det årets nasjonale vw-treff påskeaften 2000 I Queentown I områder der Ringenes herre ble spillt inn noen år senere . Mye moro og kult å komme langt hjemmefra for å se akkurat den samme gløden blandt VW folket der som her. Elle,r egentlig enda mer. Der var klenodier fortsatt bruksbiler, og på de 5mnd jeg var der var det bare noen få dager jeg ikke så splittbusser i daglig bruk. Spesialverksteder for luftkjølte VW var overalt...
 Videre til Christchurch der jeg fikk kjøpt meg min egen '74VW Campmobile som skulle bli mitt hjem de neste 5 mnd. Bygd i Australia og med alt av komfort jeg kunne drømme om, minus dusj da. Og med den kom jeg frem overalt. Har aldri hatt det så bra! Opp på vulkaner på 1500 meters høyde for å stå snowboard. På milelange sandstrender.Opp verdens bratteste vei. Og fjellpass mer villt enn jeg kunne forestille meg. Opp og ned på kryss og tvers. 17500 km på 5 mnd var en fornøyelse jeg lever på enda. Som har forandret meg og min innstilling til det meste.  En aldri så liten utdannelse jeg vil anbefale alle å vurdere.   Glad
Loggført
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #38 på: desember 12, 2010, 21:46:52 pm »

Drømmereisen var for 10 år siden. Reiste til New Zealand etter litt øyhopping i Stillehavet. Haika med Frank Pronk i sin 64 kombi og en gjeng fra Auckland VW-club 150 mil til det årets nasjonale vw-treff påskeaften 2000 I Queentown I områder der Ringenes herre ble spillt inn noen år senere . Mye moro og kult å komme langt hjemmefra for å se akkurat den samme gløden blandt VW folket der som her. Elle,r egentlig enda mer. Der var klenodier fortsatt bruksbiler, og på de 5mnd jeg var der var det bare noen få dager jeg ikke så splittbusser i daglig bruk. Spesialverksteder for luftkjølte VW var overalt...
 Videre til Christchurch der jeg fikk kjøpt meg min egen '74VW Campmobile som skulle bli mitt hjem de neste 5 mnd. Bygd i Australia og med alt av komfort jeg kunne drømme om, minus dusj da. Og med den kom jeg frem overalt. Har aldri hatt det så bra! Opp på vulkaner på 1500 meters høyde for å stå snowboard. På milelange sandstrender.Opp verdens bratteste vei. Og fjellpass mer villt enn jeg kunne forestille meg. Opp og ned på kryss og tvers. 17500 km på 5 mnd var en fornøyelse jeg lever på enda. Som har forandret meg og min innstilling til det meste.  En aldri så liten utdannelse jeg vil anbefale alle å vurdere.   Glad


Missunnelig!!
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #39 på: desember 12, 2010, 22:32:41 pm »

X2
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #40 på: desember 20, 2010, 20:53:59 pm »

Hvis det går så gæærnt at jeg arver penger en dag, har jeg seriøse tanker om å kjøre The Bluesmobug tversover USA og avslutte med å vise den på noen Rod & Custom-treff i Cali.

Kjørerute har jeg ikke tenkt på enda, men litt Thelma & Louise-aktig landskap kunne jo funka fint sånn bildemessig Kult
Loggført

My religion is kindness
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #41 på: desember 22, 2010, 17:54:57 pm »

X3
Loggført
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #42 på: desember 22, 2010, 20:43:18 pm »

Man trenger jo ikke dra å langt avsted for å finne fine veier. Ta for eksempel Nordsjøveien mellom krsand og stavanger. Kremturen er fra Flekkefjord til Stavanger. I hvertfall Flekkefjord-Egersund forbi den berømte Jøssingfjord, Sogndalstrand, Kvadsheim og Obrestad fyr. Listalandet er og en nyyydelig fin tur! Smale fine grusveier og Nydelige steder ut mot havet. Dessverre er Bøensbakken ved Framvaren stengt for allmenn trafikk, men i sommer ble den åpnet i forbindelse med Agder Motorhistoriske Klubb sitt hovedløp. Så smalt at Cadillac Fleetwood ikke fikk kjøre ned! Men en fin tur å rusle opp.
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #43 på: desember 29, 2010, 21:57:22 pm »

Man trenger jo ikke dra å langt avsted for å finne fine veier. Ta for eksempel Nordsjøveien mellom krsand og stavanger. Kremturen er fra Flekkefjord til Stavanger. I hvertfall Flekkefjord-Egersund forbi den berømte Jøssingfjord, Sogndalstrand, Kvadsheim og Obrestad fyr. Listalandet er og en nyyydelig fin tur! Smale fine grusveier og Nydelige steder ut mot havet. Dessverre er Bøensbakken ved Framvaren stengt for allmenn trafikk, men i sommer ble den åpnet i forbindelse med Agder Motorhistoriske Klubb sitt hovedløp. Så smalt at Cadillac Fleetwood ikke fikk kjøre ned! Men en fin tur å rusle opp.

Fra østlandet er det en fin tur som over, men ta turen  igjennom Telemark, til Dalen og over til Setesdalen, over Suleskar og ned til Lysebotn. Ta ferja ut Lysefjorden, og kjør ned til Egersund, og fortsett langs Nordsjøveien. Har kjørt den turen med mc, den kan varmt anbefales! Kjørte også videre på kystveien fra Arendal og nordover. Brukte tre dager tilsammen. Du får med deg litt av det fineste Norge kan by på. Glad

Drømmeturen til neste år, går til Bad Camberg i juni.  Glad
« Siste redigering: desember 29, 2010, 21:59:32 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!