april 30, 2024, 11:21:55 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Thuck-away eksos  (Lest 2061 ganger)
TURBO
Gjest
« på: desember 21, 2010, 15:03:11 pm »

Funderer på å gå for thuck-away eksosanlegg på min planlagte 1915,noen som har bilder av dette på bil?
Loggført
SilverPig
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Nesøya, Asker


Joik har større kraft enn krutt!


Vis profil
« Svar #1 på: desember 22, 2010, 12:17:17 pm »

Hmmm...siden det er tucked away (altså pakket bort) er det litt vrient å få et skikkelig bilde av det på en bil...det eneste du vil se er et lite rør som stikker ut under den ene skjermen. Blunker
Loggført
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #2 på: desember 22, 2010, 13:53:03 pm »

Her er noen bilder fra oldbug.com









Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #3 på: desember 22, 2010, 15:48:44 pm »

Det satt veldig lavt på den ovalen. Sitter vel litt høyere på nyere biler, det gjorde i alle fall det på min 61 modell.
Loggført

1961 T1 - Custom
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #4 på: desember 22, 2010, 17:02:46 pm »

Sitter så lavt på min Oval også... Blunker
Loggført

Mvh
Reiel
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #5 på: desember 22, 2010, 17:17:36 pm »

hmmm... når endret de vinkel på motor/girkasse ? på min 1961 med nyere 1600 basert motor satt flensen (stor flens) kun 1-2 cm fra bakplata.
Loggført

1961 T1 - Custom
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #6 på: desember 22, 2010, 18:03:17 pm »

Bildene jeg linket til over står det faktisk at er en 54 modell på en 64 Chassis og 1600 motor...

http://www.oldbug.com/54dove.htm
Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #7 på: desember 22, 2010, 18:12:59 pm »

Ingar, det er noen minussider også. Vi kan snakke om det på funrun.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #8 på: desember 22, 2010, 18:18:24 pm »

den eksosen på den ovalen er en hide away ikke tuck away ;-)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

fatzy
Seniormedlem
****
Innlegg: 293
Bosted: Ålesund


(O\ ! /O)


Vis profil
« Svar #9 på: desember 23, 2010, 00:29:24 am »

Et sånt et?
Har ikke bilde på bil, men røra går ut i originale utsparinger.


* Eksos.jpg (29.54 KB, 482x270 - vist 99 ganger.)
Loggført

Old Volkswagen never dies, they just go to old folks home!
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #10 på: desember 23, 2010, 09:31:34 am »

eller et sånt ?

http://www.unneberg-bil.no/mab/webshop_frame_hoved?p=i&id=10230

dette har et spesielt grenrør som ligger ca 5 cm høyere en de fleste andre grenrør
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
TURBO
Gjest
« Svar #11 på: desember 23, 2010, 10:36:16 am »

Takker for svar folkens.Ønske er at eksosen helst går ut i orginal utsparinger,å skal "tåle litt",hvis ikke i org utsparing skal det være minst mulig synlig.Gjør heller ikke noe om det gir fra seg litt lyd Blunker
Loggført
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #12 på: desember 23, 2010, 11:05:52 am »

Et sånt et?
Har ikke bilde på bil, men røra går ut i originale utsparinger.

Jeg tenker litt på dette selv, CSP Super Competition. Her er et bilde på bil.
Tar jeg ikke helt feil, kjører grelland kjører med et slikt.

*  (112.64 KB. 877x593 - vist 134 ganger.)


Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

TURBO
Gjest
« Svar #13 på: desember 23, 2010, 11:10:50 am »

Så tøft ut! :)Liker helst at det går ut i orginal utsparing jeg da Glad
Loggført
Lars Rosenquist
Supermedlem
*****
Innlegg: 1098
Bosted: Tønsberg

Telefon 90148565


Vis profil

« Svar #14 på: desember 23, 2010, 13:33:43 pm »

Hei .
Jeg ville satt på Tri -Mil Glad
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,15355.0.html
Lars   VW Veterandeler
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #15 på: desember 23, 2010, 20:16:08 pm »

Et sånt et?
Har ikke bilde på bil, men røra går ut i originale utsparinger.

Jeg tenker litt på dette selv, CSP Super Competition. Her er et bilde på bil.
Tar jeg ikke helt feil, kjører grelland kjører med et slikt.
[ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]


Det gjør han, og her er en snutt med lyd, og ja jeg feiga ut ved ca 4500 rpm...
""
« Siste redigering: desember 23, 2010, 20:18:06 pm av grelland » Loggført
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #16 på: desember 23, 2010, 20:23:35 pm »

se Desember utgaven av  volksworld
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!