mai 02, 2024, 02:48:31 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Fjærplater fra splitbuss på boble,passer det ?  (Lest 637 ganger)
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« på: desember 31, 2010, 14:22:34 pm »

Lurær på .. Jeg har kjøpt en kasse fra en splittbuss med nedgiring på akslene, som jeg vil ha inn i Gråtass etterhvert, ser det er et helt annerledes boltmønster der hvor akslene skal festes på fjærplata.  For å slippe å ha et klattverk av dimensjoner der ville jeg gjerne få tak i buss-fjærplater. Vil det passe på bobla mtp lengde (senter av torsjonsstav til innfesting av aksel) og  splines ?? Sikkert noen der ute som har vært borti dette.
Loggført

Seaside VW Klubb
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1 på: desember 31, 2010, 15:33:24 pm »

Splinsen er ikke lik men total lengden på  fjærplata er ca like lang. Avstanden mellom fjærplatene på de to bilene er heller ikke lik. Men alt går!
Loggført

Speed is no substitute for direction
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #2 på: januar 01, 2011, 10:18:37 am »

Splinsen er ikke lik men total lengden på  fjærplata er ca like lang. Avstanden mellom fjærplatene på de to bilene er heller ikke lik. Men alt går!
Ok, vil gjerne ha det til å se så originalmontert ut at jeg slipper hjerteflimmer av å se en refleksvest i veikanten.
Om du har forslag til hvordan og hvilke deler eventuellt som skal kjøpes er jeg takknemmelig.
Så på bilder av en 69 mod(ca) som hadde dette montert og der var det ganske stort avvik på avstanden mellom fjærplatene og innfesting på aksel.
På min som er 64 er det jo korte aksler org , så der vil det nok ikke bli så mye forskjell.
Loggført

Seaside VW Klubb
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #3 på: januar 01, 2011, 11:01:58 am »

Infestningene er like på alle bobler. Forskjellene på akslene er utenfor infestningen til fjærplatene.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!