mai 02, 2024, 04:30:10 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: forskjell på h og v topp HASTER  (Lest 889 ganger)
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« på: januar 01, 2011, 15:54:46 pm »

holder på å montere motoren min men ser ikke forskjell på høyre og venstre topp er det no synelig forskjell.
det er en 1500 singelport. og det er ikke stemplett inn noen tall for sylinderne  Hæ
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #1 på: januar 01, 2011, 16:07:23 pm »

De er nok like. Passer begge sider.
Loggført
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #2 på: januar 01, 2011, 16:24:09 pm »

takk og da er det ut i garasjen igjen
 Gliser
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #3 på: januar 01, 2011, 16:29:19 pm »

toppene er like, men dersom dette er en motor du setter sammen med samme løftere, støtstenger, vipper etc, er det absolutt en fordel å sette den sammen slik den var, pga slitasje etc.

Er det derimot en nybygget motor er det ikke så kritisk, men man burde jo holde orden på slike ting da...
Loggført
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #4 på: januar 01, 2011, 16:58:34 pm »

vet det nå men første gang jeg bygger moror så var ikke klar over det. hva må jeg se opp for når jeg setter det sammen og ikke vet hvor det satt før ?
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #5 på: januar 01, 2011, 18:30:53 pm »

Kam og ventilløftere er "slitt sammen" og skal settes tilbake på samme plass. Hvis ikke kan du få større slitasje på kam/løftere. Resten er nok ikke kritisk. Sjekk at støtstenger er rette ved å rulle dem på noe flatt, strekk støtstangrørene til riktig lengde, (husker ikke lengde, står i alle bøker), bruk momentnøkkel på alle bolter. Vær renslig og rens alle deler nøye, så blir nok motoren bra.
Loggført
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #6 på: januar 01, 2011, 20:41:09 pm »

da er dette gjort så får jeg krysse fingerne Osteaktig takk for svar
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!