april 26, 2024, 00:34:18 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Type 3 motor i type1  (Lest 1760 ganger)
BKA
Juniormedlem
**
Innlegg: 74
Bosted: Askim



Vis profil
« på: desember 02, 2007, 12:46:00 pm »

Ny her på forumet, og forsåvidt ny i VW verden igjen. 20 år siden sist jeg virkelig drev med luftkjølte VW.
Har da selvfølgelig noen spørsmål som jeg håper å få svar på.
I min 113Deluxe så sitter det en 1500 motor som begynner med H....
Hvordan er det å sette inn en 1600 Type 3 motor i denne bilen.
Hva passer av kjøleblekk etc?
Hvor sitter termostaten på type 3?
Mener at jeg på min 1680 for 20 år siden tok bort termostaten og innmaten i viftehuset, slik at motoren fikk full kjøling hele tiden. Er dette en akseptabel løsning?
Har en masse andre spørsmål også, men de får komme etterhvert.
Loggført

1965 VW T1 1200
1998 Audi A4 Avant
2006 Ford Galaxy(VW) 1.9 TDI Trend
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #1 på: desember 02, 2007, 14:57:25 pm »

Du må flytte over viftehus,dynamo, kjøleblekk fra T1 + lokk for peilepinne (denne har dem hos Hotshop) Angående de T3 kjøleblikk som mange sier at en skal sette på en T1, så mener jeg at det er feil da lufta bilr sperret av den nedadgående luftstrøm fra vifta på T1 viftehus.. På T3 kjølinga derimot blir dette riktig da vifta fra T3 blåser horisontalt og ikke vertikalt..  Blunker
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!