april 25, 2024, 01:50:40 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1975 1303 Kamei.  (Lest 8496 ganger)
viggo
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Kristiansand


Vis profil

« på: januar 13, 2011, 21:47:03 pm »

Hei!
Bygger en Kamei-inspirert 1303, men er i tvil om jeg er under rett emne(GL/EU-Look)?
Flytt meg gjerne om jeg har bommet...
Uansett, har alltid blitt tiltrukket av Kamei styling og er interessert i om noen skulle ha originalt Kamei midtkonsoll til 1303.

http://www.buaas-motorsport.com/23071111


* 006[1]komp.JPG (66.94 KB, 448x336 - vist 577 ganger.)

* 010[1]komp.JPG (71.29 KB, 448x336 - vist 519 ganger.)
Loggført
tambur4
Seniormedlem
****
Innlegg: 367
Bosted: Halden


Vis profil

« Svar #1 på: januar 14, 2011, 07:26:57 am »

Herlig bil!
Jeg synes utgangspunktet ditt er helt riktig.
-har selv lyst på litt Kamei-utstyr til min 1303 Big..
Loggført

VW 1303 BIG 1973 Sauer&Sohn
VW Golf Variant 1,9Tdi Sportline 2008
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #2 på: januar 17, 2011, 09:19:06 am »

Ikke altid like lett å få fatt i! En del av de som har slik liggende tar godt vare på utstyret !
Sjekk: www.kerscher-tuning.de
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 17, 2011, 10:56:21 am »

Spoilere er tilgjengelig i to typer på
http://cgi.ebay.de/VW-KAFER-1200-1500-Frontspoiler-KAMEI-ABE-/310288093950?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item483e9c92fe
http://cgi.ebay.de/VW-KAFER-1302-1303-Frontspoiler-KAMEI-ABE-/310288093980?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item483e9c931c
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #4 på: januar 17, 2011, 11:09:12 am »

Det visste jeg ikke, men dette utstyret hører hjemme på 1302/1303. Gamle modeller må ikke besudles med slikt utstyr.
Har nå fremskaffet utstyr/stuff for å lage speil til min 1303, blir carbonlook. Tror det blir god knall.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
viggo
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Kristiansand


Vis profil

« Svar #5 på: januar 18, 2011, 09:26:50 am »

Har senket bilen foran og bak. Har 14 cm. under spoiler og 16 cm. under varmeboksene på motoren.
I laveste laget foran, men rampete ble det..
Monterete justerbare coilovers bak og kneppet ned 2 trinn innerst på torsionstagene.
Foran har jeg FK-bein fra Remmele motorsport...fine saker.


* fahr2.jpg (9.75 KB, 209x55 - vist 403 ganger.)
« Siste redigering: januar 18, 2011, 09:28:30 am av viggo » Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 18, 2011, 12:17:16 pm »

Hei Viggo!
Har en 73 03 med fjærbein fra Kerscher (trebolt). Da den kom nedpå igjen ble det veldig dårlig plass til gummien, hvilken dekkdimensjon har du?
Loggført
viggo
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Kristiansand


Vis profil

« Svar #7 på: januar 18, 2011, 13:39:24 pm »

Husker ikke, men skal sjekke. Mulig ikke før lørdag..
Bruker du 5,5" bigfelger?
Du kan ikke justere camber med dine spindler ( 3-bolt)..innpress på felgene dine kan være avgjørende.
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #8 på: januar 18, 2011, 14:18:59 pm »

Ja, jeg har 5,5" Sportsfelger med  ET26 med 195/65 sommerdekkene. Prøvde den først (i sommer) med 6X16 Fuchs og 205/55-16 men da lå skjermkanten innenfor "ryggen" på dekket. Nå skal jeg forsøke meg med vinterdekkene som er 175 yokohama piggfrie på Big-felger (ET34) og da regner jeg med det går greit.
Loggført
viggo
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Kristiansand


Vis profil

« Svar #9 på: januar 18, 2011, 20:59:46 pm »

Har ingen erfaring med annet enn klassiske felger fra 70-tallet på mine biler hva gjelder tolleranse under skjermene. Bruker ATS, Ronal, Kpz, Empi og Big-felger, alle sammen med justerbare fjærbein av ulik lengde. Men alle spindlene kan jeg justere camberen på, så det redder meg stort sett da dette er løpsbiler hvor jeg legger hjulene inn i toppen med fordel.

Når det gjelder bakhjulene kan du ta en frekkas og justere sporvidden med å shimse om innfestingen til lenkearmene (irs-armene) inne på bunnplata slik at du får bedre plass ute, men vær obs på og kompensere ute på fjærplata slik at hjulene sporer som de skal (hjulvinkel i kjøreretningen)!

Noen bilder her hvor man ser litt av klaringene i krappe svinger:

http://www.buaas-motorsport.com/23071130
http://www.buaas-motorsport.com/23071124



* i26517337__szw440h440_.jpg (44.45 KB, 330x440 - vist 603 ganger.)

* i26517568__szw530h275_.jpg (38.79 KB, 412x275 - vist 618 ganger.)
« Siste redigering: januar 18, 2011, 21:28:17 pm av viggo » Loggført
pvwg
Seniormedlem
****
Innlegg: 275
Bosted: Hedmark, Elverum



Vis profil
« Svar #10 på: januar 18, 2011, 21:45:46 pm »

Heftig rallybil Kult
Loggført

-58  1200  T1 capri  L335
-67  1600 Notchback. ( custom prosjekt)
-68  1300- Black   (cal. prosjekt)
-68  1500s Beach buggy - Black/Rainbow flake
-74  1303s Big - Ontario blue
-74  1303s - White ( Rullende, German looker prosjekt)
-93  Suzuki DR 800 Big -Black(verdens største 1 sylindra mc 105mmx89mm luftkjølt)
-99 Chevrolet Thaoe
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #11 på: januar 19, 2011, 09:28:24 am »

Den bilen har jeg sansen for! Hvilke fjærbein er det du har på her, er det også KW? Jeg tok opp problemstillingen med Monica hos Kerscher og hun sa at alternativet til smalere dekk er å bruke lengre fjærbein, noe de også kan levere. Sånn den står nå så har jeg strammet opp fjærene vel mye så den er pinne stiv, og det er jo ikke noe særlig å kjøre på EU-kontroll med Blunker Har lurt på å bytte til komplett 74-forstilling også siden jeg har et par 944 spindler liggende. Blir litt knappetelling, boblen er dessverre ikke så veldig høyt prioritert for tiden. Vel, nok om mitt.

Har kjempesansen for din 75 her (er det ex. Rallybugs?), skal tipse om evt. Kamei-funn om jeg kommer over noe!
Loggført
viggo
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Kristiansand


Vis profil

« Svar #12 på: januar 19, 2011, 12:30:47 pm »

Hjemmelaget fjærbein med Sellholm fjærer og dempere.
Eks. Rallybugs ja. Vi handler og bytter mye. Har i praksis felles delelager Osteaktig.
Vi 2 er vel de ubestridte største idiotene her nede hva gjelder å bruke penger og tid på dette tullet....men morro er det Osteaktig
Loggført
viggo
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Kristiansand


Vis profil

« Svar #13 på: januar 19, 2011, 21:31:43 pm »

Slik blir det seende ut etter nevnte senking.
Skulle kanskje bare satt bur i bilen og stilt på beetlecup istedet for og la jentene i familien kjøre rundt på stranda Osteaktig


* 008komp.JPG (69.71 KB, 448x336 - vist 679 ganger.)

* 009komp.JPG (65.57 KB, 448x336 - vist 472 ganger.)

* 010komp.JPG (68.82 KB, 448x336 - vist 472 ganger.)
Loggført
viggo
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Kristiansand


Vis profil

« Svar #14 på: januar 23, 2011, 10:15:57 am »

Hei Viggo!
Har en 73 03 med fjærbein fra Kerscher (trebolt). Da den kom nedpå igjen ble det veldig dårlig plass til gummien, hvilken dekkdimensjon har du?


Dekkdim. på 5,5" Bigfelger hos meg er 195/65/15. Har ikke sjekket klaring til skjermen foran med nullstilt camber ennå, men det ser veldig greit ut.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!