april 19, 2024, 14:55:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motor i type 3  (Lest 1300 ganger)
GeirJB
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« på: januar 17, 2011, 10:45:20 am »

Motoren i Varianten fikk noen ulyder på slutten av sessongen i fjor!
Og driver da og lurer på om jeg skal få motoren overhalt eller bytte til noe annet?
Hvis overhaling, er det noe og hente ved og bytte til 1641/1680 sylindrer og fremdeles original gassere?
Har lurt litt på Type 4 motor! De er vel ikke akkurat bolt-in, men hvor mye "styr" er det for å få det til å passe?
Grubler også litt på andre alternativer også, men det er ikke akutelt pr. dags dato! Da er det jo snakk om å evenutuelt få inn kjøling med vann... Blunker
Loggført

-61 VW 1200 (Beryl green),-69 VW 1600 Variant,-74 BMW 1602,-82 VW Polo G40
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 17, 2011, 11:52:21 am »

er ikke no stress å overhale en sånn motor Geir. Du vil nok få litt mer dreimoment med en 1641 sats. man kan også hente litt mer comp. Har gjort det på min, men originale sylindere og større forgassere.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
GeirJB
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: januar 17, 2011, 13:00:40 pm »

Er nok ikke noe stress! Men når det gjelder motor så føles det som om jeg er på veldig tynn is... he he!
Så har som regel fått hjelp av gode venner med det...
Loggført

-61 VW 1200 (Beryl green),-69 VW 1600 Variant,-74 BMW 1602,-82 VW Polo G40
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 17, 2011, 14:02:01 pm »

kan jo være kult med en 2l type 4 også ;-)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #4 på: januar 17, 2011, 19:05:34 pm »

Hvis overhaling, er det noe og hente ved og bytte til 1641/1680 sylindrer og fremdeles original gassere?

Jeg hadde en Type 3 motor som jeg satt på 1680 sylindere og en bugpack 4061 kam. Med originale forgassere og urørte topper ble det 65Hk og 8:1 i komp.
Byttet til 2stk progressive gassere og havnet på 70Hk, høvlet topper slik at komp ble 9:1 og fikk da 79Hk.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #5 på: januar 17, 2011, 19:27:22 pm »

Sett inn type4 1700e. 80hk originalt, og nesten uslitelig.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
GeirJB
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #6 på: januar 17, 2011, 23:11:06 pm »

1700 T4 er nok en grei cruising motor det!
Hvordan er gammelt innspurt sammenlignet med gamle gassere?
Loggført

-61 VW 1200 (Beryl green),-69 VW 1600 Variant,-74 BMW 1602,-82 VW Polo G40
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #7 på: januar 17, 2011, 23:11:57 pm »

Mest sannsynlig litt bedre.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: januar 17, 2011, 23:17:56 pm »

er ikke så mye jobb å sette type4 i type3.
motor går jo rett på kassa.
så da blir det bare å velge riktig svinghjul/clutch løsning
så er det avhengig av om du har IRS eller svingaksle.
VEd IRS så må du tilpasse bakre tverrfeste.
+ litt klipping av blekk + å få koplet luft inntaket til kjølinga inn påå karosset.
avhengig av model , så er benzin pumpa litt i veien for girkasse feste , hvis jeg husker riktig. (må kappe litt)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
GeirJB
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #9 på: januar 24, 2011, 22:39:09 pm »

Hvordan er det og bruke original innsprutet fra en 1700 T4 ved eventuel trimming?
Går det an og modifisere?
Er jo ikke akkurat beste plassen under lokket på en variant..
Loggført

-61 VW 1200 (Beryl green),-69 VW 1600 Variant,-74 BMW 1602,-82 VW Polo G40
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!