april 28, 2024, 20:28:41 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bay med vannproblemer  (Lest 5058 ganger)
Frid
Seniormedlem
****
Innlegg: 319
Bosted: Ringsaker



Vis profil
« på: januar 23, 2011, 21:13:08 pm »

Her er ett av mine prosjekt

Startet med kjøp av en 1973 Bay camper i mai 08.
Dette er en bay som er bygd om i Canada av Dorper Touring Camper LTD, ett lite kjent firma , har funnet noen få bilder av andre campere med samme topp og innredning.
Bilen er registrert første gang 79 i Norge.

Tilstanden på bilen da den ble hentet var vel så som så.
Lite rust til å være bay, høyre hjørne bak og noen små hull her og der men bra i bærende deler
Innredning er lang fra samme finish og kvalitet som Westfalia og en litt rotete layout.
Motoren, en 1700, viste seg å være skrot.

Men nå hadde jeg fått meg camper så da var det bare å legge planer for hvordan dette skulle bli.



* bay.JPG (103.17 KB, 1024x768 - vist 184 ganger.)

* bay2.JPG (75.17 KB, 820x615 - vist 186 ganger.)

* dorper.JPG (36.16 KB, 615x461 - vist 179 ganger.)

* camp.JPG (126.2 KB, 1296x972 - vist 220 ganger.)
Loggført

1967 notch
1968 Variant 1600L
1966 karman ghia
1968 Variant 1600
Frid
Seniormedlem
****
Innlegg: 319
Bosted: Ringsaker



Vis profil
« Svar #1 på: januar 23, 2011, 21:23:03 pm »

Ettersom motoren var skrot så ble det lagt planer ganske tidlig om noe annet enn luftkjølt.
Wbx var ett alternativ men endte til slutt på Subaru

Kennedy i Usa ble kontaktet og fikk sendt over ett adaptersett for subaru Ej serien
Kjøpte en 2001 Impreza Ej20 motor uten Ecu og ledningsnett
Kjøpte senere en 1990 Legacy 2.2 gx delebil ,motoren heter Ej22
Ej20 motoren ble brukt som dummy i startfasen



* legacy.JPG (130.49 KB, 1037x778 - vist 183 ganger.)

* adapter.JPG (101.25 KB, 922x692 - vist 250 ganger.)
Loggført

1967 notch
1968 Variant 1600L
1966 karman ghia
1968 Variant 1600
Frid
Seniormedlem
****
Innlegg: 319
Bosted: Ringsaker



Vis profil
« Svar #2 på: januar 23, 2011, 21:29:33 pm »

Da min bay ikke har avtagbar bakbjelke ble dette laget ved å kappe av den org plata under motorlokket . Den ble rensket og fikk noen store hull og ble forsterket med 3 mm plate på baksiden, denne fikk også store hull.
Radiatoren fra Legacyn skal monteres på bjelken derfor hull og den tykke plata.


* bakbjelke.JPG (116.31 KB, 1037x778 - vist 217 ganger.)

* motorrom2.JPG (89.63 KB, 830x623 - vist 236 ganger.)
Loggført

1967 notch
1968 Variant 1600L
1966 karman ghia
1968 Variant 1600
Frid
Seniormedlem
****
Innlegg: 319
Bosted: Ringsaker



Vis profil
« Svar #3 på: januar 23, 2011, 21:38:40 pm »

Motoren som skal brukes er en Ej22 fra 1990, på 2.2 lter og 136hk
Da japanerne ikke regnet med att folk skulle bruke motoren i noe annet enn subaru så integrerte de lednnett til motoren i resten av lednnett til bilen.For å få med deg det som trengs så må alt fra framseter og fremover demonteres

Etter noe slanking ser det slik ut, men mer skal bort før det er klar for bay


* nett.JPG (114.7 KB, 1045x784 - vist 279 ganger.)
Loggført

1967 notch
1968 Variant 1600L
1966 karman ghia
1968 Variant 1600
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #4 på: januar 23, 2011, 23:05:44 pm »

Kult. Jobber selv med subaru så dette kan bli moro å følge med på Osteaktig
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: januar 24, 2011, 00:02:52 am »

Da ledningsnettet der er ikkje spøk!

Får du nok kjøling når radiatoren er plassert i bakkant av bilen under ?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #6 på: januar 24, 2011, 06:39:47 am »

Da min bay ikke har avtagbar bakbjelke ble dette laget ved å kappe av den org plata under motorlokket . Den ble rensket og fikk noen store hull og ble forsterket med 3 mm plate på baksiden, denne fikk også store hull.
Radiatoren fra Legacyn skal monteres på bjelken derfor hull og den tykke plata.

Du er klar over at du har kappet vekk chassinummeret nå? Er litt ugunstig i forhold til eukontroll og øvrig identifisering overfor myndigheter.

Lykk til videre med prosjektet, blir nok bra med subarumotor Glad
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #7 på: januar 24, 2011, 08:04:24 am »

Den ledningskjerven der hadde gitt meg mangt et mareritt  Osteaktig
Loggført

Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #8 på: januar 24, 2011, 09:20:07 am »

dette blir spennende og følge med på, har foresten vindu til deg i garasjen Blunker
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #9 på: januar 24, 2011, 10:03:03 am »

kabler er morsomt det så lenge en har skjema og ikke er fargeblind Blunker
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
VegarSkjulestad
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Froland!


Alltid jillt au! :D


Vis profil
« Svar #10 på: januar 24, 2011, 10:31:54 am »

litt annerledes prosjekt ja.. spennende Glad
Loggført

BMW 316i 1.8l 04 special edition
VW Boble 1303S
Frid
Seniormedlem
****
Innlegg: 319
Bosted: Ringsaker



Vis profil
« Svar #11 på: januar 24, 2011, 19:50:58 pm »

Da ledningsnettet der er ikkje spøk!

Får du nok kjøling når radiatoren er plassert i bakkant av bilen under ?

Det vil tiden vise,mange har radiatoren under bilen men jeg vil prøve bak først.
To vifter vil sørge for luft hvis det trengs

Loggført

1967 notch
1968 Variant 1600L
1966 karman ghia
1968 Variant 1600
Frid
Seniormedlem
****
Innlegg: 319
Bosted: Ringsaker



Vis profil
« Svar #12 på: januar 24, 2011, 19:53:15 pm »

Da min bay ikke har avtagbar bakbjelke ble dette laget ved å kappe av den org plata under motorlokket . Den ble rensket og fikk noen store hull og ble forsterket med 3 mm plate på baksiden, denne fikk også store hull.
Radiatoren fra Legacyn skal monteres på bjelken derfor hull og den tykke plata.

Du er klar over at du har kappet vekk chassinummeret nå? Er litt ugunstig i forhold til eukontroll og øvrig identifisering overfor myndigheter.

Lykk til videre med prosjektet, blir nok bra med subarumotor Glad


Klar over d , vil sveise på igjen biten når alt er plassert


Loggført

1967 notch
1968 Variant 1600L
1966 karman ghia
1968 Variant 1600
Frid
Seniormedlem
****
Innlegg: 319
Bosted: Ringsaker



Vis profil
« Svar #13 på: januar 24, 2011, 20:04:06 pm »


Vil beholde de fleste funksjoner som er org på subaru motoren deriblant diagnose systemet.

Ved evt feil i systemet vil en motorlampe lyse i dashen, skal få dette inn i bay dashen sammen med tempmåler.
Ved hjelp av diagnose kontakter kan man lese av koder som forteller hvilken komponenet som er defekt
feks TPS eller bankesensor.

Skal også få inn ett varmeapparat etter hvert

Loggført

1967 notch
1968 Variant 1600L
1966 karman ghia
1968 Variant 1600
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #14 på: januar 24, 2011, 20:34:34 pm »

Bliver fint projekt det her..
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #15 på: januar 25, 2011, 08:03:36 am »

Dette blir tøft. Gliser
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #16 på: januar 25, 2011, 18:17:45 pm »

http://www.tsrengineconversions.co.uk/ 
Loggført
Frid
Seniormedlem
****
Innlegg: 319
Bosted: Ringsaker



Vis profil
« Svar #17 på: januar 25, 2011, 19:25:22 pm »

Hvis det er andre som er int i lignende prosjekt så sjekk ut

www.vwkd.co.uk
www.aussieveedubbers.com
www.shoptalkforums.com

Mange int løsninger på disse sidene
Loggført

1967 notch
1968 Variant 1600L
1966 karman ghia
1968 Variant 1600
Frid
Seniormedlem
****
Innlegg: 319
Bosted: Ringsaker



Vis profil
« Svar #18 på: februar 21, 2011, 21:09:43 pm »

Kaldt i garasjen så det har ikke blitt mye skruing i det siste

Har tatt ut Ej20 motoren og fått inn Ej22 som skal sitte der, hadde lagd motorbjelke når Ej20 motoren  satt der, men må lage ny da jeg ikke hadde eksos på den motoren.

Har også ett problem med innsug/spjeld i forhold til bensintank. Har ett ekstra spjeld som skal kappes og sveises på  ett 90gr bend for å gå klar av tanken(håper jeg)
l


* motorer.JPG (76.09 KB, 816x612 - vist 225 ganger.)

* motor.JPG (68.2 KB, 735x551 - vist 228 ganger.)

* spjeld.JPG (63.6 KB, 816x612 - vist 209 ganger.)
Loggført

1967 notch
1968 Variant 1600L
1966 karman ghia
1968 Variant 1600
MLH
Medlem
***
Innlegg: 172
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #19 på: mars 02, 2011, 11:52:06 am »

Snart våren nå.! kjenner jeg deg rett , blir det vel prøvekjøring snart ? Stå på, blir fin på tur denna! Kult
Loggført

1200 Jeans 1974,kræsjet...
1200 T 1 1955 "Dragon Wagon" gitt bort til kjerringa
1600 Variant 1971, grønn.
1600 Variant 1970 "panel" Rusten!!!
1500 T 1 1969 Muggen
1600 TL  1971 (solgt)
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!