november 01, 2024, 01:46:42 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Retningspiler fra 6 til 12 v  (Lest 2318 ganger)
OJ911
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Vestfossen



Vis profil
« på: mars 28, 2008, 23:40:32 pm »

Hei, lurte på om noen hadde tips om å vikle om pilene fra 6 til 12v evt. om hvordan det er å lodde inn en motstand..


Ole Jørn
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 29, 2008, 00:08:39 am »

vikle om
Ring meg ..
 Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #2 på: mars 29, 2008, 21:59:19 pm »

Bare sett inn 12v pære slik de er, tut og kjør Glad
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #3 på: mars 29, 2008, 22:02:04 pm »

det stemmer so Oddemann sier. Men bare ikke la dem lyse for lenge:) Da blir det varmt.
Loggført

Mvh

Marius
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mars 29, 2008, 22:38:16 pm »

høres lurt ut å utsette de for 4 ganger mer watt/effekt en de er konstruert for.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #5 på: mars 29, 2008, 22:44:01 pm »

Lett å brenne pilene ved å kjøre 12V på dem uten å vikle om. Dessuten får hele mekanismen litt for mye juling når de slår ut med for stor fart.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #6 på: mars 31, 2008, 14:12:05 pm »

Når jeg bygde om min oval til 12v monterte jeg en effektmotstand på 1 ohm i serie før blink hendlen, bak dashbordet (husk at den blir varm).
Dette gir 6v på blinkeren og dermed ikke den samme "slitasjen" på spolen som hvis du legger 12v på. Da brenner du den bare opp etterhvert.

Koster kun 33 kr.
Wire resistor 1 Ω 50 W

https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=60-671-02&toc=0&q=60-671-02
Artikkelnr: 60-671-02



Enkelt og greit. Du slipper til og med å bytte pære. Jeg bruker min 6v pære fortsatt.
Målte også spenningen over motstanden, ligger ganske nøyaktig 6v der.. Dermed 6v over spolen også Glad
« Siste redigering: mai 03, 2013, 08:31:28 am av flatfour » Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #7 på: mars 31, 2008, 14:31:26 pm »

http://www.vdub2you.com/shop/index.php?act=viewProd&productId=103
vil ikke denne virke da?
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Raymond
Medlem
***
Innlegg: 149
Bosted: Halden



Vis profil
« Svar #8 på: mars 31, 2008, 15:40:44 pm »

Når jeg bygde om min oval til 12v monterte jeg en effektmotstand på 1 ohm i serie før blink hendlen, bak dashbordet (husk at den blir varm).
Dette gir 6v på blinkeren og dermed ikke den samme "slitasjen" på spolen som hvis du legger 12v på. Da brenner du den bare opp etterhvert.

Koster kun Kr 32,40.
http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=no&dok=2012531.htm?_60_671_02

Enkelt og greit. Du slipper til og med å bytte pære. Jeg bruker min 6v pære fortsatt.
Målte også spenningen over motstanden, ligger ganske nøyaktig 6v der.. Dermed 6v over spolen også Glad

Burde funke relativt greit, tips er å skru den rett i karosseriet et sted, med kjølepasta imellom. Da vil den holde jevnere temperatur, og dermed også konstant motstandsverdi bedre.
Loggført

Den er IKKE søt, den er tøff!!!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!