april 28, 2024, 20:19:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Intercooler som oljekjøler.....selvfølgelig :)  (Lest 37069 ganger)
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #120 på: august 06, 2008, 12:30:03 pm »

Internet folkens... Denne diskusjonen hadde nok framtonet seg annerledes i virkeligheten skulle jeg tro Gliser
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Keirn
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Malmø


Magister Mundi Sum


Vis profil WWW
« Svar #121 på: august 06, 2008, 13:01:56 pm »

 Blunker

Loggført

Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #122 på: august 06, 2008, 13:37:58 pm »

Ikke noe problem det Jon Hroar, forstår det meste rundt en diskusjon jeg, det som er uvant er at jeg bare står på utsiden:) Pleier som regel å stå i mitten.

Men for oss som bare leser det som blir skrevet så er det faktisk en politiker i både karmann og EBB. Dere skriver like "tåkete" begge 2. Tolker på deres egen måte. Enige blir dere aldri, tror heller ikke dere vil bli enige, Dette har utviklet seg fra "hva kan bygges selv" til en person hets, og det passer dårlig i det offentlige rom. Jeg har blitt sensurert for mye mindre ting enn det som står i denne tråden.

Så for all del, ta dere sammen og la denne tråden ligge død!
Loggført

Mvh

Marius
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #123 på: august 06, 2008, 13:51:55 pm »

Overhode ikke ment som noe hets mot utviklingshemmede!

Men den passer bra med "Arguing on the internet"

http://img.photobucket.com/albums/v340/cowcowmoomoo1/arguingOnTheInternet.jpg
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #124 på: august 06, 2008, 14:05:36 pm »

 Gliser Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #125 på: august 06, 2008, 14:42:46 pm »

  Osteaktig 
Det er så godt det finnes sånne tråder som kan få meg til å le... 
Ikke fikser jeg mye sjøl, og ikke kjører jeg på bane, men at det er artig lesestoff, det skal dere ha!
 
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #126 på: august 06, 2008, 14:53:52 pm »

Dette har gått over for lenge siden til å bli en rimelig offtopic underholdningstråd. Desverre.

Som en liten kommentar til dere ang. banekjøring.
Som EBB sier så har han kjørt mye og veldig bra banekjøring med buggyen. Det er det ingen tvil om.
Jeg synes også det er synd at vi foreløpig ikke har fått sett han kjøre rett frem mot andre bobler. Enten det var på gardermoen eller street legal på forus (det kommer)...
Men når det er sagt Erik så må du ikke gå i samme "fella" selv og klage over at du aldri har sett en eneste boble på bane. For i likhet med at du har kjørt mye bra på bane rundtom, så er det jo ingen tvil om at veldig mange med bobler har gjort akkurat det samme, selv om de ikke har vært på gatebil eller street legal eventene.

Husker forresten en hvit boble med hakkespett klister som kjørte street legal på forus en gang, hvem var det?

Istedet for å krangle videre om hvem som har hva i garasjen eller hvor mye et tau koster så kan vi vel heller fortsette å bruke dette forumet til å utveksle de forskjellige erfaringene vi har slik at miljøet vårt lærer og vokser.
Så får vi kanskje se både flere bobler kjøre på bane på vestlandet, og hvem vet.. kanskje Erik en dag MÅ dra til gardermoen for å få grep nok til å slå de som har banka han på street legal :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #127 på: august 06, 2008, 14:56:36 pm »

Som sagt og spurt  før :

"Har trådens tema ; "Intercooler som oljekjøler" gitt lærdom for den som leser den ?"
( sett bort ifra personlighetshetsen iscenesatt av enkelte )

Dvs ; for den som leser tråden for dens tekniske opprinnelighet , har tråden gitt en som vil se hvordan en gjør det som temaet beskriver nyttig info på hvordan en gjør det ?



ps Jhu ; Fordi om det står " administrator " under ditt nick , så vil desverre ikke dine ord overbevise noen andre enn spesielt inviterte inn i din manesje,,,uansett hvor stort sirkusteltet ditt måtte være Blunker

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #128 på: august 06, 2008, 15:01:30 pm »

er det mulig...

jeg har ikke telt, men ja jeg vil påstå at alle som har våget å sette spørsmålstegn ved dine formuleringer og kostnadsanalyser, har bekreftet gang på gang at de har tatt lærdom av det (rent teknisk altså)

Hva er det du ønsker å oppnå?
Loggført
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #129 på: august 06, 2008, 15:09:44 pm »

@Trond
Her er det jeg ikke skjønner med noen av dere :
Hva har deltakelse med bil på Drag  kontra  bane overhodet noe med det tekniske innholdet i trådens start å gjøre Hæ?

Hvorfor skal en tråd om en IC bli til en feid mellom rattlåsracing kontra banekjøring Hæ

Jeg kan ikke skjønne hvorfor det blir slik ?

Er det slik å forstå at hvis en entusiast IKKE bygger bilen sin for det som "de andre " gjør så må vedkommendes henges ut for noe negativt fordi han ikke lager en Dragbil og viser seg på Gardemoen med rattlåsen på Hæ?

På hvilket punkt har jeg noen gang uttalt meg om hva andre gjør / får til på stripa på Gardermoen Hæ
Jeg svarer på tiltale når folk slenger med leppen som bl.a Espen B her gjorde og sarkastiske kommentarer fortjener sarkastiske svar.

Snakker meg om idioti rett og slett...

Men du har hvertfall en setning bra i ditt innlegg og det er :
"bruke dette forumet til å utveksle de forskjellige erfaringene vi har slik at miljøet vårt lærer og vokser. "

La oss nå endelig håpe det er inkluderende og fritt ifra fordommer så tror jeg du kan få rett i ett voksende miljø.


Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #130 på: august 06, 2008, 15:17:06 pm »

Mine kommentarer gikk mht til de innleggene bl.a. du og espen begge skrev ang. banekjøring. Ikke mer, ikke mindre. Uavhengig av trådens opprinnelige hensikt.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #131 på: august 06, 2008, 15:22:35 pm »

ps Jhu ; Fordi om det står " administrator " under ditt nick , så vil desverre ikke dine ord overbevise noen andre enn spesielt inviterte inn i din manesje,,,uansett hvor stort sirkusteltet ditt måtte være Blunker

Til forskjell fra deg prøver jeg ikke å starte sirkus,  så jeg vet ikke helt hvilke ord man bruker i bransjen for å rekvirere "crew"...
Det er ikke mitt mål, så det er ikke viktig for meg å få fan klubb....

Om du er ute etter fan klubb så får det være din greie....

Om jeg nå svarer goddag-mann-økseskaft på innlegget ditt er det fordi jeg ikke skjønner hva det er du prøver å si i PS'n din...
 Blunker

Loggført

Speed is no substitute for direction
HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #132 på: august 06, 2008, 15:23:38 pm »

Ja , jeg liker å seile i motvind
...

...
Hva er det du ønsker å oppnå?

Jeg tipper mer vind i seilene.
Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #133 på: august 06, 2008, 15:34:01 pm »

Den hvite bobla du refererer til Trond er en kar som bor ikke så langt fra Gardermoen, kallte seg Alladin Oil på tuju. En 1915 etter hva jeg kan huske. Han fikk den ikke til å gå skikkelig pga en løs ledning på coil eller var det formotstand....
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #134 på: august 06, 2008, 15:50:10 pm »

Den hvite bobla du refererer til Trond er en kar som bor ikke så langt fra Gardermoen, kallte seg Alladin Oil på tuju. En 1915 etter hva jeg kan huske. Han fikk den ikke til å gå skikkelig pga en løs ledning på coil eller var det formotstand....

Jon Georg Edseth, kjører nå en blå splitt på stripa...
Loggført

Speed is no substitute for direction
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #135 på: august 06, 2008, 15:55:48 pm »

Jeg får trøste med med alle de svindufatteligdyre og avanserte maskinene mine jeg da,,,,,buhu og juhuu Glad
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #136 på: august 06, 2008, 16:51:12 pm »

Den hvite bobla du refererer til Trond er en kar som bor ikke så langt fra Gardermoen, kallte seg Alladin Oil på tuju. En 1915 etter hva jeg kan huske. Han fikk den ikke til å gå skikkelig pga en løs ledning på coil eller var det formotstand....

Jon Georg Edseth, kjører nå en blå splitt på stripa...

Åh, hehe var det han som kjørte den da :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
V-111
Medlem
***
Innlegg: 123
Bosted: Grong



Vis profil
« Svar #137 på: august 06, 2008, 22:16:53 pm »

Som sagt og spurt  før :

"Har trådens tema ; "Intercooler som oljekjøler" gitt lærdom for den som leser den ?"
( sett bort ifra personlighetshetsen iscenesatt av enkelte )

Dvs ; for den som leser tråden for dens tekniske opprinnelighet , har tråden gitt en som vil se hvordan en gjør det som temaet beskriver nyttig info på hvordan en gjør det ?


Utfør som beskrevet bortsett fra lakkeringen. Lakk har en helt annen varmeledningsevne enn aluminium og har utvilsomt ødelagt mye av denne kjølerens kjøle-evne!

Ellers så annbefales dolk å lese gjennom noen tråder på trim-4-eldre.com, og innse at EBB nok liker aller best å være uenig med hele verden, og sorry mann, det virker som du har glede av det:)
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #138 på: august 06, 2008, 22:45:11 pm »

Amen  Blunker

Men han er veldig flink med maskinparken - det skal han ha! Og jeg synes han er flink til å dokumentere p.r. bilder, jeg bruker all energi på gamle biler om dagen så skal ikke kaste meg inn i noe diskusjon om det ene eller det andre Glad


Sitat
Utfør som beskrevet bortsett fra lakkeringen. Lakk har en helt annen varmeledningsevne enn aluminium og har utvilsomt ødelagt mye av denne kjølerens kjøle-evne!

Ellers så annbefales dolk å lese gjennom noen tråder på trim-4-eldre.com, og innse at EBB nok liker aller best å være uenig med hele verden, og sorry mann, det virker som du har glede av det:)
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #139 på: september 07, 2009, 16:54:51 pm »

Da har visst Intercooleren som jeg byget om til oljekjøler , til tros for alle skeptikerne , overlevet snart enda en sesong på drøssevis av gatemil , banekjøring og bla bla bla.

Ingen lekkasjer , ingen slanger hoppet av og rett og slett kun pur glede og happiness etter hele dette lille prosjektet.
Den har utført sin oppgave komplett og eksemplariskt og det bedre enn en proffesjonell oljekjøler til flerfoldige tusen kroner gjorde før.

Men nå skal jeg endelig få en ny mulighet til å få utvikle dette konseptet enda ett hakk lengre.

IC `en som opprinnelig bre brukt ble funnet i en container en gang i tiden og gjett hva som plutselig dukket opp som : FREEBEE igjen ?

jo , du gjettet det helt riktig nemlig denne her :


En glitrende gratis og helt identisk intercooler som den jeg hadde,,,jippi !

Litt nærbilde av herligheten :


Endelig skal jeg nå prøve å sveise 2 slike isammen for å få enda mer kjølekapasitet
( neste års 500 hk+ motor er underveis ) og ikke minst enda mer vekt av olje og kjøler foran.

Så får vi se om den vil , ifølge alle skeptikerne denne gang , falle av , miste slangeklemmer og pjatt pjatt pjatt


to be continued....

Loggført
Keirn
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Malmø


Magister Mundi Sum


Vis profil WWW
« Svar #140 på: september 07, 2009, 20:11:43 pm »

påan igjen  Blunker
Loggført

Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
VW 1303 S
Medlem
***
Innlegg: 219
Bosted: Sandnessjøen


VW 1303 S 1974 og 1300 1967


Vis profil
« Svar #141 på: september 07, 2009, 20:19:04 pm »

Detta blir tøfft...... Gliser
Loggført

Medlem TVWK & YHMK
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #142 på: september 07, 2009, 22:26:41 pm »

500+? hoho.... i buggy? dobbelthoho
Det gleder jeg mer til å se uansett hvordan du kjøler det ned
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #143 på: september 08, 2009, 06:21:19 am »

jepp , dette blir spennende synes jeg og.
Målet er å forme disse 2 isammen til en tilnærmet liggende svak V-form slik at det både blir plass og jeg får mer kapasitet.

Men må bare få resten av "sesongen " unnagjort med det som gjenstår å delta på med kjerren så blir det mekkehelvete igjen Glad

@Trond
Mitt siste T4 bygge , levert til en svenske bremset 528 hk ved 1,4 bar og han skal ha den i en boble så jeg vil ha samme galskapen i haugen min så vi får se hvordan den liker det Gliser
Loggført
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #144 på: september 08, 2009, 06:29:56 am »

Hei EBB

Setter pris på disse innleggene dine jeg.
Bra noen tør å vise hva de driver med her. 
Nok av "hemmelige" hysj,hysj, ikke si det til noen prosjekter på gang her inne.

Bare litt nysgjerrig, hvor stor var den svenske T-4 motoren, og hva slags sylindre??

GeirH
« Siste redigering: september 08, 2009, 06:32:25 am av Gäschen » Loggført

Har laaang VW-pause.
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #145 på: september 08, 2009, 07:07:43 am »

Ja du er flink EBB, står over dei fleste her, -stå på- spennandes å sjå at nokon virkelig klarer å få til så bra greier av enkle ting...og som virker, og det er flott att me fer inn på forumet slike tusenkunstnarar  Gliser Gliser 
Noken av dei som har drikki litt for mykje kveryl... får me andre oss berre ein god latter av.
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #146 på: september 08, 2009, 07:14:15 am »

Gøy å se reodor felgen i aksjon. Som mange har poengtert her er det for den gemene hop billigere å kjøpe nye deler, men så fint at noen tar skrittet litt lenger. Så lenge du har maskiner og tid til dette så kjør på...
Loggført

1961 T1 - Custom
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #147 på: september 08, 2009, 18:26:36 pm »

Jeg skal nok komme meg igjennom denne her også skal en se til slutt Glad

Målet er i tillegg å få denne andre kjøleren i front bort og vekk fra sitt gjemmested :

En ser den bak til venstre ifra den i front.

Trenger denne plassen til noe helt annet for kommende motor Glad
Loggført
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #148 på: september 08, 2009, 19:39:00 pm »

Morro å lese tråder av denne typen ,artig med folk som går utenfor den opptråkka stien... Har lest igjennom hele tråden nå og ledd godt flere ganger.
Det kan da ikke være sånn at en skal rakkes ned på etter en bra jobb, fordi noen liker ting  annerledes? Kan ta et eksempel: om jeg får gjort grunnarbeidet på min boble så bra at den ser ut som et Steinway flygel i lakken ,skal jeg da få dritt for at jeg vil ha den rød,når en annen mente den burde lakkes skotskrutete?
Det kan da ikke være vanskelig å glede seg over andres evne til å gjennomføre.Skjerping folkens ,VW miljøet er ikke så stort .
Loggført

Seaside VW Klubb
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #149 på: september 08, 2009, 21:35:00 pm »

morro lese stoff:) liker reodor felgen løsninger. kjekt og skape egne varianter om di er bedre en kjøpte ferdige kan diskuteres i det uendelige.Glad noe er bedre annet ikke fult så godt. men  hjemme laget er kjekt det og.

er på jakt etter sveise apperat til alu. tig .. har du noe billig men bra og anbefale. til hobby bruk?
Loggført
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!