april 20, 2024, 11:21:03 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Mekke hjelp i Hamar regionen ønskes.  (Lest 3964 ganger)
Prayor
Nybegynner
*
Innlegg: 41
Bosted: Ottestad

East Coast Bugster


Vis profil

« på: februar 07, 2011, 15:09:59 pm »

Så ser jeg at jeg ikke får gjort noe med bobla mi i vinter allikevel. Startet høsten med og rydde plass i garasjen og fikk bilen inn, men der stoppet ting opp. Garasjen er litt for smal til og stå der og tiden er heller ikke på min side da vesla trenger alt for mye oppmerksomhet til sent på kvelden.

Ønsker derfor og komme i kontakt med noen i Hamar regionen som har lyst til og skru på bobla mi. Det er ei balje på sommerdekk så jeg må nok ordne noe slags skyss på bilen til deg men alt lar seg ordne eller….. I hvert fall bilen skal EU godkjennes til mars/april i år så jeg ser vel for meg at den blir på verkstedet ditt frem til den kan kjøres tilbake eller på godkjenning. Ting som må gjøres er:

-   Gjennomgang av bremser evt skifte bremsebånd.
-   Stramme styre snekke.
-   Pusse litt overflaterust under batteriet.
-   Bytte motor og sette i blekk (Står uten blekk nå).
-   Sette på plass igjen vindusheiser eller fikse de elektriske.
- Montere short shift
-   Sikkert noe til.

Dersom du har tid og pengene mine strekker til er det også planer om litt ombygging på den, så muligens litt sveise jobb (custom fotbrett, annet motor lokk, forlenge panser), glassfiber ombygging av glassfiberskjermene (pga nye bak lykter) samt felg jobb. Og montering av T1 stoler.

Bilen er ikke i original look og kommer heller aldri til og bli det.

Har du lyst eller kjenner noen som kunne tenke seg et slikt prosjekt så hadde det vært kjempe fint om du kunne ta kontakt.

Jeg nås enklest på: 92820666
« Siste redigering: februar 11, 2011, 16:01:05 pm av Prayor » Loggført

- VACM -
Prayor
Nybegynner
*
Innlegg: 41
Bosted: Ottestad

East Coast Bugster


Vis profil

« Svar #1 på: februar 11, 2011, 16:01:57 pm »

Det er selvsagt snakk om en betalt jobb dette.
Loggført

- VACM -
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #2 på: februar 11, 2011, 21:54:08 pm »

Mye mulig folk har nok med sitt eget før våren... det gjelder ihvertfall for min egen del...
Men skal spre ordet...
Siden vi har samme postnummer er det bare å ta seg en tur om du skulle kjede deg en kveld...  Glad
Loggført

Mvh
Reiel
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #3 på: februar 11, 2011, 23:25:07 pm »

Det som skremmer meg er at den må lagres frem til mars/april, evt til den har blitt godkjent..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Prayor
Nybegynner
*
Innlegg: 41
Bosted: Ottestad

East Coast Bugster


Vis profil

« Svar #4 på: februar 13, 2011, 23:01:37 pm »

Ser vel for meg at jeg og mekker tar oss en prat og finner ut hva som må skaffes av deler og pris på jobb. Så ordner vi med transport i midten av april til verkstedet. Noe av jobben kan gjøres etter den er godkjent.
Loggført

- VACM -
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #5 på: februar 14, 2011, 00:41:25 am »

Ser vel for meg at jeg og mekker tar oss en prat og finner ut hva som må skaffes av deler og pris på jobb. Så ordner vi med transport i midten av april til verkstedet. Noe av jobben kan gjøres etter den er godkjent.

Da utgår det for min del. April er den store stressmåneden med klargjøring av egne biler.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #6 på: februar 14, 2011, 08:59:10 am »

Ring Øystein på 93011499,har han tid fikser han det meste av dette men ikke i april tror jeg
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
MLH
Medlem
***
Innlegg: 172
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #7 på: februar 18, 2011, 19:28:17 pm »

Som noen har nevnt her, problemet ser ut til å være det at bilen må stå hos den som skal hjelpe deg.. De fleste av oss som har mekkeplasser, har stort sett plass til vårt eget,, hvis du hadde hatt plass sjøl ,Hadde det nok vært lettere..Da kunne vi gått sammen en gjeng og evt gjort litt dugnad. Gjerne med deg selv innvolvert..Selv om tia ikke alltid strekker til. Blunker Håper det ordner seg. Dess fler på veien i distriktet. dess bedre.. Kult
Loggført

1200 Jeans 1974,kræsjet...
1200 T 1 1955 "Dragon Wagon" gitt bort til kjerringa
1600 Variant 1971, grønn.
1600 Variant 1970 "panel" Rusten!!!
1500 T 1 1969 Muggen
1600 TL  1971 (solgt)
Prayor
Nybegynner
*
Innlegg: 41
Bosted: Ottestad

East Coast Bugster


Vis profil

« Svar #8 på: mars 02, 2011, 12:07:53 pm »

Ting blir ikke alltid som man tenker seg. I garagen min ble det igjen ca 50cm på hver side av bilen og det blir noe herk og når man skal stå og skru. Jeg har nå søkt om og få en senere kontroll måned (Safari cab med visning i mars er ikke den beste kombo.) hvis ikke leverer jeg inn skiltene til oppbevaring til jeg får fikset den.

Dersom noen har lyst på litt skruing når snøen blir borte og har lyst til og hjelpe meg med litt faglige råd frem til da så kan du gjerne ta kontakt.

Tiden nå går med til og kikke etter/kjøpe deler. Siste innkjøpte del var 2 stk pre 68 stoler i sort skai, org. felger er levert il bredding/senter flytting.
Loggført

- VACM -
Prayor
Nybegynner
*
Innlegg: 41
Bosted: Ottestad

East Coast Bugster


Vis profil

« Svar #9 på: mars 14, 2011, 11:06:31 am »

Fått utsatt kontroll måneden til august permanent så da ser det ut til at også dette kan løse seg...... Jippi.

Lufter allerede nå ønske om en mekke plass til vinteren. Hvis noen vil ha meg med så si ifra.
Loggført

- VACM -
VeteranBobla
Supermedlem
*****
Innlegg: 1000
Bosted: Hamar



Vis profil WWW
« Svar #10 på: april 19, 2011, 17:42:55 pm »

Tror tobii her inne også er på utkikk etter mekkeplass så dere får gjøre slik jeg gjorde for 6 år siden. Finne et passende lokale, og så finne passende folk som kan fylle lokalet. Lykke til.
Loggført

T1 1300 1969 "Bølle"
T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil)
Fiat 500D 1961

Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) - http://www.MbMproduction.net
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!