april 28, 2024, 22:17:28 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Spennende "Porsche 356" til salgs fra Øst-Tyskland  (Lest 4751 ganger)
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« på: februar 09, 2011, 10:36:07 am »

En såkalt "long wheel base 356":

http://cgi.ebay.de/VW-Porsche-356-Bj-1944-Fahrzeugbrief-/150560317167?pt=Automobile&hash=item230e181eef#ht_500wt_949




(For å unngå misforståelser og misforstått humor: Dette er altså en totalt hjemmebygget "Porsche-inspirert" bil basert på et Kubelwagenchassis fra 1944)
Loggført

SCREWDRIVER #2
Mr.Bubblehead
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Bodø


Vis profil WWW

« Svar #1 på: februar 09, 2011, 11:49:59 am »

Hmmm.. Var jo noe kul denne da. Glad
Loggført

Member of The Split Cruisers.
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #2 på: februar 09, 2011, 11:57:21 am »

Hmmm.. Var jo noe kul denne da. Glad


Absolutt kul og absolutt spennende bil! En av de virkelig eksotiske "one offs" det der..
Loggført

SCREWDRIVER #2
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #3 på: februar 09, 2011, 12:20:21 pm »

Spennende og "one off", ja vel!
Men kul?

Den ble rett og slett for høy på pæra for min del Rekker tunge

Loggført

Member #1 /Spliths venner
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #4 på: februar 09, 2011, 12:22:15 pm »

Spennende og one off, ja vel!
Men kul?

Den ble rett og slett for høy på pæra for min del Rekker tunge



Ser du ikke hvor kulen'r? Den har jo historiens største dromedarpukkel på taket. Ligner på en misslykket taksenking, syns jeg.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Trond I
SCC Event.
Medlem
*
Innlegg: 117
Bosted: Skarnes



Vis profil
« Svar #5 på: februar 09, 2011, 13:16:04 pm »


Ser ut som dem blåste litt for mye luft i den når dem lagden – ble liksom litt høy..

Men syns den var artig jeg, fortjener absolutt et godt hjem.
Loggført
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #6 på: februar 09, 2011, 15:02:24 pm »

Hjelper kanskje litt hvis man skraper av noen cm av toppen av vinduene i Photoshop?



* !CFIWMEQBGk~$(KGrHqJ,!l!E1GC-3wz7BNUHUdPLY!~~_12.jpg (120.39 KB, 500x375 - vist 248 ganger.)

* for.jpg (36.61 KB, 500x375 - vist 213 ganger.)
« Siste redigering: februar 09, 2011, 15:11:47 pm av Brezelfürsten » Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #7 på: februar 09, 2011, 15:26:54 pm »

Det som hadde hjulpet aller mest hadde vært å korte bunnplaten til ....... samme akselavstand som en 356.
Loggført

SCREWDRIVER #2
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #8 på: februar 09, 2011, 15:36:57 pm »

Joda joda. Men, du så mye plåtjobb da gitt!

Det som hadde hjulpet aller mest hadde vært å korte bunnplaten til ....... samme akselavstand som en 356.
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #9 på: februar 09, 2011, 15:42:44 pm »

Joda joda. Men, du så mye plåtjobb da gitt!

Det som hadde hjulpet aller mest hadde vært å korte bunnplaten til ....... samme akselavstand som en 356.

....og det sier du??

Sjekk signaturen din du.... da snakker vi plåtjobb.
Loggført

SCREWDRIVER #2
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #10 på: februar 09, 2011, 15:55:50 pm »

Klok av skade vettu Blunker

Ble kanskje litt bedre som kort ja.


* clone.jpg (111.04 KB, 483x278 - vist 237 ganger.)
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #11 på: februar 09, 2011, 20:43:11 pm »

Nei den er langt fra pen, men likevel utrolig kul Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #12 på: februar 09, 2011, 22:20:57 pm »

HighRUF Porsche er kult da.
Loggført
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #13 på: februar 10, 2011, 08:15:35 am »

Herlig bil da!!!
Og ja, jeg mener det.
Loggført

TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #14 på: februar 10, 2011, 11:33:57 am »

100 000 EUR, det må jeg si!! Er ikke i tvil på hvor jeg skal legge ut mine biler tilslags om dette er prisnivået sånn generelt Sjokkert
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #15 på: februar 10, 2011, 11:48:22 am »

100 000 EUR, det må jeg si!! Er ikke i tvil på hvor jeg skal legge ut mine biler tilslags om dette er prisnivået sånn generelt Sjokkert

Han som byr seg selv opp fra 10.000 til 100.000 er ganske sikkert en kompis av selger - som bare vil løfte budgivingen nærmere minsteprisen.

Men - eieren som tydeligvis har satt minstepris til over 100K - han har et "drinking problem", som vi si...
Loggført

SCREWDRIVER #2
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #16 på: februar 10, 2011, 13:32:17 pm »

lurer på hva han betalte for den - kjøpte den vel av en eller annen enke oppi gokk

jk
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #17 på: februar 10, 2011, 14:31:44 pm »

Får han den prisen skal jeg ordne meg et "drinking problem" jeg og!!

100 000 EUR, det må jeg si!! Er ikke i tvil på hvor jeg skal legge ut mine biler tilslags om dette er prisnivået sånn generelt Sjokkert

Han som byr seg selv opp fra 10.000 til 100.000 er ganske sikkert en kompis av selger - som bare vil løfte budgivingen nærmere minsteprisen.

Men - eieren som tydeligvis har satt minstepris til over 100K - han har et "drinking problem", som vi si...
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Mr.Bubblehead
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Bodø


Vis profil WWW

« Svar #18 på: februar 10, 2011, 17:32:52 pm »

Hmm. Virker suspekt dette. Har ikke du sjekka opp denne bilen Øystein og har full kontroll? Glad
Loggført

Member of The Split Cruisers.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #19 på: februar 10, 2011, 23:23:32 pm »

Bilen er jo igrunn råkul! men ikkje akkuratt til den prisen, då er jo den svenske pre a'en billigare og langt betre

Intresang budrunde: http://offer.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewBids&item=150560317167 er det ikkje regelverk som skal forhindra det splitman seier, og budrunden viser ?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #20 på: mars 08, 2011, 13:41:35 pm »

Tilsynelatende samme budgiver på en rekke med bud har jeg sett mange ganger på ebay. Det ser ut som vedkommende byr over seg selv. Men man kan velge å skjule sitt bud, og da tror jeg det blir seende slik ut. Eller?


€120k for en hjemmemekka bil, som atpåtil er støgg. Galskap Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Löf
Seniormedlem
****
Innlegg: 372
Bosted: Sverige


55Panel, 62DC, 63SC, 70411


Vis profil
« Svar #21 på: mars 08, 2011, 16:30:22 pm »

Nu är det väl så att den höjningen från 10000 -> 100000 har gått till så här:
7***g hade högsta bud på EUR9550 så lade o***o in ett bud på t.ex. EUR 99900 och det som autobud, dvs inte att priset gick rätt upp i EUR99900 utan till EUR9990 som var minsta bud man kunde lägga in för att slå 7***g's bud på EUR9550.
Så när 7***g bjöd EUR11000 så fick han meddelande från eBay att hans bud var för lågt, han bjöd då EUR12500 och fick då samma meddelande från eBay och så fortsatte han tills han var uppe i ett bud som låg över o***o's autobud och blev då högsta budgivare.

Han har alltså inte bjudit över sig själv från 10000 -> 100000 utan bjudit mot o***o's autobud, därför det är så många bud med bara sekunder mellan buden.

Läs mer om autobud och andra finurliga eBay funktioner på: http://pages.ebay.com/buy/resources.html

Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #22 på: mars 08, 2011, 22:17:16 pm »

Jeg skjønner at det er noen som har arvet denne rariteten....og at de har vær ti kontakt med de fleste storsamlere og forhnaldere i Tyskland i et forsøk på å jazze opp prisen og selge på en slags fiktiv budrunde. Når de ikke lykte med det....og heller ikke var fornøyd med de verdivurderingene som folk i det tyske bilmiljøet ville gi dem......dro de igang ebay-auksjonen med kompisbudgiving for å på en måte vise at de tyske samlerne tok feil - da flere hadde taksert den til ca 10 KEUR. Etter en tullerunde på ebay ble den til slutt annonsert på mobile for 75K EUR....siden har de droppet prisen gradvis i håp om at noen biter på. Nå står den til 20 KEUR...men den skal vel nærmere den taksten som mange har anslått før den blir solgt.

Et klassisk eksempel på at man i søken etter aaalt for høy pris, til slutt ender opp lavere enn det man kunne fått med en mer beskjeden tilnærming til markedet.

Ikke langt unna løp og kjøp nå....

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=141750995&__lp=26&scopeId=C&sortOption.sortBy=creationTime&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=1400&makeModelVariant2.makeId=25200&makeModelVariant3.makeId=20100&maxFirstRegistrationDate=1960-12-31&negativeFeatures=EXPORT&lang=en&pageNumber=6
Loggført

SCREWDRIVER #2
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!