april 28, 2024, 05:57:10 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: biltilhenger på bobla  (Lest 9555 ganger)
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #30 på: februar 10, 2011, 15:09:19 pm »

liker å gjøre ting stikk motsatt av alle andre. Osteaktig men uansett den e-posten jeg sendte til di store gutt med papir fornuft var lang å grundig.
Vis jeg vinner på lotto skal jeg bli den første med boble etter boble. Øyerulling Øyerulling Osteaktig

Det er nok helt sikkert noen som har hatt boble på henger etter boble for lenge siden, så først blir du nok ikke Rekker tunge
Loggført
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #31 på: februar 10, 2011, 16:45:54 pm »

Det å kjøre opp til BE er ikke dyrt eller vanskelig. Kjenner flere som har gjort det og er glade for at de har gjort det idag, deriblant Alien Blunker
Loggført

Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #32 på: februar 10, 2011, 16:46:53 pm »

Jeg er såpass tilbakestående at jeg har dratt ei boble på henger etter en annen boble som jeg heller ikke gidda å skru fast hengerfeste på så det var punktsveisa på hengerfeste brakketene , men jeg kjørte bare 7 mil da så det gikk kjempebra ! har også kjørt bil på henger uten å stroppe den fast som falt av hengeren i 50 kilometer foran bilen som kom bak det gikk også godt , har også vært med på å kjøre av hele hengeren med bil oppå vw 412 som kryssa motgående kjørefelt på E6  og stoppa i en støyskjerm ! Så det her går på flaks og uflaks !   Gliser Gliser


Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
rubenthorsen
Gjest
« Svar #33 på: februar 10, 2011, 17:47:11 pm »

Jeg er såpass tilbakestående at jeg har dratt ei boble på henger etter en annen boble som jeg heller ikke gidda å skru fast hengerfeste på så det var punktsveisa på hengerfeste brakketene , men jeg kjørte bare 7 mil da så det gikk kjempebra ! har også kjørt bil på henger uten å stroppe den fast som falt av hengeren i 50 kilometer foran bilen som kom bak det gikk også godt , har også vært med på å kjøre av hele hengeren med bil oppå vw 412 som kryssa motgående kjørefelt på E6  og stoppa i en støyskjerm ! Så det her går på flaks og uflaks !   Gliser Gliser


Pitt
Osteaktig Osteaktig
Loggført
janpotet
Supermedlem
*****
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud


"harry" er ett kompliment!!


Vis profil
« Svar #34 på: februar 10, 2011, 18:00:19 pm »

hørtes voldsomt idiotisk ut.  godt du ikke har drept eller gjort folk invalide.
Loggført

tlf 90 11 98 33.
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #35 på: februar 10, 2011, 18:11:54 pm »

hørtes voldsomt idiotisk ut.  godt du ikke har drept eller gjort folk invalide.

Jeg synes det er litt trist at det i bilmiljøer finnes så mange som gir helt F i sin egen og andres sikkerhet, da tenker jeg i forhold til tekniske ting, sikkerhetstiltak, og sist men ikke minst kjøring og adferd i trafikken.
I tillegg er det sånn at de som gjør disse tingene blir sett på som "dritkule" og får hyllest dersom det er noe "kult" de gjør, eller noe som ser "kult" ut. Jo farligere, jo bedre.
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
GeirW
Medlem
***
Innlegg: 164
Bosted: Asker



Vis profil
« Svar #36 på: februar 10, 2011, 18:17:20 pm »

Jeg er såpass tilbakestående at jeg har dratt ei boble på henger etter en annen boble som jeg heller ikke gidda å skru fast hengerfeste på så det var punktsveisa på hengerfeste brakketene , men jeg kjørte bare 7 mil da så det gikk kjempebra ! har også kjørt bil på henger uten å stroppe den fast som falt av hengeren i 50 kilometer foran bilen som kom bak det gikk også godt , har også vært med på å kjøre av hele hengeren med bil oppå vw 412 som kryssa motgående kjørefelt på E6  og stoppa i en støyskjerm ! Så det her går på flaks og uflaks !   Gliser Gliser


Pitt

Om dette ikke er en fleip - er det virkelig ingenting å flire av. Beveger meg hyppig rundt relativt ubeskyttet i gammelbilene mine, og marerittet er å bli skadet for livet fordi en eller annen IQ-amøbe leker med egen og andres sikkerhet.
Loggført

erling
Seniormedlem
****
Innlegg: 315
Bosted: trondheim



Vis profil
« Svar #37 på: februar 10, 2011, 19:01:57 pm »

Herregud!! ein å vær så dum pitt!!!!
Loggført

Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #38 på: februar 10, 2011, 19:06:04 pm »

Pitt'n er uforbredelig Osteaktig Når han kjøpte 1303Sn min så kom han med BMW med god henger bak og masse stropper. Vil tro disse fortellingene ligger litt tilbake i tid? Blunker
Loggført

SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #39 på: februar 10, 2011, 21:54:52 pm »

Pitt'n er uforbredelig Osteaktig Når han kjøpte 1303Sn min så kom han med BMW med god henger bak og masse stropper. Vil tro disse fortellingene ligger litt tilbake i tid? Blunker

Eller at de generelt bare er oppspinn for å gjøre det enda klarere hvor dumt det opprinnelige spørsmålet i tråden er  Øyerulling
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
fantstein
Seniormedlem
****
Innlegg: 481
Bosted: hjemme hos meg selv


Fantstein


Vis profil
« Svar #40 på: februar 10, 2011, 23:38:46 pm »

Der synes jeg du virkelig har passert langt over streken Pitt..
Jeg håper ikke det var på vinter føre du gjorde den fatale bil turen der altså..
Loggført

Fahrtknockerz Aircoolerz
         Member#2
    (The official Toer.)
     "We break wind"
It`s not the fahrt that kills,
         it`s the smell
Elwood
Supermedlem
*****
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark


Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now


Vis profil
« Svar #41 på: februar 10, 2011, 23:50:16 pm »

Ja PITT, nå var du kjempe,kjempe,kjempe dum.   Gliser. Nå gjorde du mange,mange,mange her inne sinte og sure på deg. Her inne er det bare sånne streite folk som AAAAAldri kunne tenke seg å gjøre noe sånt. Tenk at du kunne gjøre noe slikt. Uff og uff og atter uff. Gå inn på rommet ditt og bli der til kveldsmaten er på bordet.... Gliser Gliser Gliser
Loggført

Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #42 på: februar 10, 2011, 23:55:34 pm »

Ja PITT, nå var du kjempe,kjempe,kjempe dum.   Gliser. Nå gjorde du mange,mange,mange her inne sinte og sure på deg. Her inne er det bare sånne streite folk som AAAAAldri kunne tenke seg å gjøre noe sånt. Tenk at du kunne gjøre noe slikt. Uff og uff og atter uff. Gå inn på rommet ditt og bli der til kveldsmaten er på bordet.... Gliser Gliser Gliser

Også reiser du rett til lensmannen i morra tidlig og leverer lappen! Fy skam deg!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Elwood
Supermedlem
*****
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark


Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now


Vis profil
« Svar #43 på: februar 10, 2011, 23:57:44 pm »

kva er problemet med syncro då? er det ikkje ein fordel med 4hjulstrekk ? eller er det berre eg so har misforstått noko vesentleg igjen

T3 er en glimrende bil og dra henger med uansett, men det er klart at 4 hjulstrekken vil være en fordel på Voss skal du dra noe når snøen kommer i den mengden dere har nå. Veldig lavt førstegir er en fordel for start i bakker da en slipper og slure hele tiden. Ulempen er vel høyere bensinforbruk, høyere potensielle vedlikeholdskostnader og lavere hastighet på det som føles naturlig område og ligge i som følge av lav giring.

Et alternativ er en T3 bensin med 40% diffbremsgirkasse påmontert hengerfeste fra en Syncro. Da er det mulig og få 2 tonn i vognkortet og fremkommeligheten på snø er ganske så god, om en litt i overkant sidelengs av og til Gliser

Bare pass på at det er nok bensinstasjoner på veien.  Gliser.  Gliser  Gliser
Loggført

Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #44 på: februar 11, 2011, 00:03:47 am »

kva er problemet med syncro då? er det ikkje ein fordel med 4hjulstrekk ? eller er det berre eg so har misforstått noko vesentleg igjen

T3 er en glimrende bil og dra henger med uansett, men det er klart at 4 hjulstrekken vil være en fordel på Voss skal du dra noe når snøen kommer i den mengden dere har nå. Veldig lavt førstegir er en fordel for start i bakker da en slipper og slure hele tiden. Ulempen er vel høyere bensinforbruk, høyere potensielle vedlikeholdskostnader og lavere hastighet på det som føles naturlig område og ligge i som følge av lav giring.

Et alternativ er en T3 bensin med 40% diffbremsgirkasse påmontert hengerfeste fra en Syncro. Da er det mulig og få 2 tonn i vognkortet og fremkommeligheten på snø er ganske så god, om en litt i overkant sidelengs av og til Gliser

Bare pass på at det er nok bensinstasjoner på veien.  Gliser.  Gliser  Gliser

Skal med det da? Min Tristar går på 1,2-1,3 på vinteren, med 4wd innkoblet Blunker Det samme gjør Caravelle VR6'en min. Og jeg velger lett T3 foran triste T4 når det skal ut å trekke henger.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Elwood
Supermedlem
*****
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark


Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now


Vis profil
« Svar #45 på: februar 11, 2011, 00:14:59 am »

Joda, helt kongebil å kjøre og dra henger med. Merket ikke at du hadde henger bakpå, og lå som en klegg på veien. Men min brukte hvertfall 2,0 til 2,5 liter på mila med Ghia oppå hengeren. Men vi kjørte Hamar- Dirdal t/r på krasse fjellveier da  Blunker.
Må faktisk innrømme at det var verdt hvert eneste øre. Kan ikke få fullrost Coach`n  Glad
Loggført

Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
rubenthorsen
Gjest
« Svar #46 på: februar 11, 2011, 02:31:26 am »

Pitt'n er uforbredelig Osteaktig Når han kjøpte 1303Sn min så kom han med BMW med god henger bak og masse stropper. Vil tro disse fortellingene ligger litt tilbake i tid? Blunker

Eller at de generelt bare er oppspinn for å gjøre det enda klarere hvor dumt det opprinnelige spørsmålet i tråden er  Øyerulling

gidder å bruke tid på noe som er så dumt, så må jo den som orker svare være den dumeste  Osteaktig Osteaktig
« Siste redigering: februar 11, 2011, 03:21:23 am av bobleruben » Loggført
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #47 på: februar 11, 2011, 07:24:42 am »

 Gliser


* 1946-VW-Beetle-Pickup-f3q-BW.jpg (73.64 KB, 900x471 - vist 243 ganger.)
Loggført
Elwood
Supermedlem
*****
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark


Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now


Vis profil
« Svar #48 på: februar 11, 2011, 10:37:37 am »

Hmmm, her må det jo være noen "tilbakestående" folk på fabrikken......... Blunker                  Gliser Gliser Gliser
Loggført

Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #49 på: februar 11, 2011, 10:56:15 am »

Sikkerhetstenking anno 1940: Sikkerhetsbelter er noe man bruker hvis man er jagerflypilot. Ikke ellers. Og det bar verden preg av.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #50 på: februar 11, 2011, 11:06:16 am »

De må være tilbakestående som gadd å lage svanehenger Øyerulling

Eller så var det for å få plassert vekten av hengeren foran bakhjulene på bobla foran, for å få et vist trykk på forhjulene.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #51 på: februar 11, 2011, 11:22:32 am »

De må være tilbakestående som gadd å lage svanehenger Øyerulling

Eller så var det for å få plassert vekten av hengeren foran bakhjulene på bobla foran, for å få et vist trykk på forhjulene.

Ikke har de stroppet den godt nok etter hjula heller!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #52 på: februar 11, 2011, 11:40:14 am »

Sjåføren døde sikkert under forsøket.
Loggført

Member #1 /Spliths venner
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #53 på: februar 11, 2011, 11:47:54 am »

I forhold til til sikkerhet er vi vel tilbakestående hele gjengen her inne......som drar land og strand rundt med familie og unger i split-busser og bobler uten nakkestøtter og på 145 dekk, en-krets bremser, og om du er helt idiot wire...... Glad.

Pitt er vel den eneste i diskusjonen som faktisk opptrer tidsriktig Gliser Er ikke enig i måten å gjøre ting på, men å drive med gammelbil i moderne trafikk blir alltid fullt av kompromisser i forhold til sikkerhet Blunker

Man bør jo gjøre det beste utav det, men tanken på boble bak boble er stilig, om man klarer å få det "ok" sikkerhetsmessig. Det vil si på nivå med mye av det andre vi driver med......vi er vel mange som har et avslappet forhold til om det er godkjent/lovlig........

Hva har du på takgrinda? Er det sikret godt nok? Er senkingen godkjent? Godkjent forstilling? Hvor mye er igjen på innsida av bakdekkene? Er hjula dine godkjent (eller litt breddet i garasjen...)? FOR MYE POWER? Vi er på viddene NESTEN hele gjengen..... Gliser
« Siste redigering: februar 11, 2011, 11:55:51 am av RZR Geir » Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #54 på: februar 11, 2011, 12:01:15 pm »



Dette er eksempel på en meget god, solid konstruksjon som sannsynligvis ville funket godt. Solid festepunkt, forsterkede fjærer/bremser, bra balanse og trolig gode kjøreegenskaper (med endel vekt/lodd fremme). Men man ville ALDRI fått det godkjent.

Jeg skulle gjerne kjørt rundt med den. Glad
« Siste redigering: februar 11, 2011, 12:04:35 pm av RZR Geir » Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #55 på: februar 11, 2011, 12:13:01 pm »



Dette er eksempel på en meget god, solid konstruksjon som sannsynligvis ville funket godt. Solid festepunkt, forsterkede fjærer/bremser, bra balanse og trolig gode kjøreegenskaper (med vekt/lodd fremme). Men man ville ALDRI fått det godkjent.

Jeg skulle gjerne kjørt rundt med den. Glad
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #56 på: februar 11, 2011, 12:49:57 pm »

Det virker som det er mye forvirring rundt grunnene til at ting er forbudt.

Visse ting er forbudt for å sikre at staten får sine kroner.

Andre ting er forbudt pga at det er livsfarlig.

Andre ting igjen er forbudt pga at ikke folk ikke har kompetanse til å gjøre ting selv.


Forumbrukerne blir gjerne engasjert når de ser at folk setter seg i livsfare, men forsvarstalen er stort sett alltid at det er masse annet som er forbudt også...  hvorfor de tingene er forbudt er man ikke så interessert i. Øyerulling
Å sammenligne epler og appelsiner er en folkesport

Loggført

Speed is no substitute for direction
Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #57 på: februar 11, 2011, 13:19:25 pm »

Tistlo, du kan få kjøpe min MB E200, kan dra henger på 2100kg m/brems Osteaktig og så får du ett lass med deler inni. + komfort så du gidder å hente vrakene oppi finnmark oxo. (vet av en splittbuss i Troms)

Jalle
« Siste redigering: februar 11, 2011, 13:22:17 pm av Jalle » Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #58 på: februar 11, 2011, 13:24:23 pm »

Det virker som det er mye forvirring rundt grunnene til at ting er forbudt.

Visse ting er forbudt for å sikre at staten får sine kroner.

Andre ting er forbudt pga at det er livsfarlig.

Andre ting igjen er forbudt pga at ikke folk ikke har kompetanse til å gjøre ting selv.


Forumbrukerne blir gjerne engasjert når de ser at folk setter seg i livsfare, men forsvarstalen er stort sett alltid at det er masse annet som er forbudt også...  hvorfor de tingene er forbudt er man ikke så interessert i. Øyerulling
Å sammenligne epler og appelsiner er en folkesport

Helt enig, men poenget var at ulovlig/ikke godkjent ikke nødvendigvis er det samme som farlig (Eller rettere sagt farligere enn det som er godkjent/lovlig). Skjønner at det ikke i enhver sammenheng skal være opp til oss å bestemme det, og mener selvsagt ikke at Pitt sin opptreden var eksempler til etterfølgelse Glad. Men om vi bare skal gjøre det som er lovlig/godkjent blir det litt for smalt for meg iallefall Blunker.

Det finnes mange eksempler på at ikke godkjent er sikrere enn godkjent.....

Oppgraderte bremser (av ikke godkjent type), ombygging av hjuloppheng for VESENTLIG forbedrede kjøreegenskaper osv osv.
« Siste redigering: februar 11, 2011, 13:28:04 pm av RZR Geir » Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #59 på: februar 11, 2011, 19:03:16 pm »

..om det skulle bli et problem å få godkjent en sånn boble, kan jo dette evt være løsningen..
 Glad


* VWtractortrailer_resized.jpg (36.69 KB, 450x290 - vist 188 ganger.)
Loggført
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!