april 28, 2024, 07:08:27 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Corky`s Engine 2275  (Lest 3119 ganger)
Corky Racing
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted:



Vis profil
« på: mars 01, 2009, 22:41:17 pm »

Da har tiden kommet for å begynne med motoren som skal inn i Iron Cross Gliser

Har kjøpt inn en 1600AD motor som blir demontert og klargjort for bygging av 2275cc

Deler som blir kjøpt inn fortløpende etterhvert som jeg kommer fremover i motor prosjektet:
Veiv: C.B Performance 4340
Råder: Bug Pack
Kam: Engle FK8
Kamdrev: C.B Straight Cut gears steel on steel
Sylindersett: 94mmx82mm 2275cc
Løftere: Scat Lube a Lobe
Topper: CNC Porta Ultra Mag Pluss 44x37mm
Vipper: Scat Pro-comp Rockers 1.4:1
Toppdeksel: Scat
Oljesystem:Full flow olje pumpe
Oljesystem: Ny olje sump
Oljesystem: Olje kjøler
oljesystem: Ånde sett
Reimhjul: Scat
Viftehus: Scat
Forgasser sett: Weber 48IDA
Eksos: Empi Twin Tuck
Forsterket motorfester

Girkasse
Lamell: Keramisk lamell 4-puck
Cluch: Kennedy Race Clutch
Ekstra sterk clutch arm
Lettet og balansert svinghjul
Bugpack superdiff
Forsterket girkasse fester

Bremser
Foran: Kerscher Ventilerteskiver 278x20mm
Bak: kerscher skiver 262x9mm

Bilder kommer så fort da demonteringen begynner
« Siste redigering: mars 03, 2009, 01:08:43 am av Corky Racing » Loggført
Corky Racing
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted:



Vis profil
« Svar #1 på: mars 03, 2009, 01:10:47 am »

Da er listen blitt noe endret da jeg tror jeg har funnet ut hvordan det blir, finnes oppskrifter på all slags type motorbygging til Boble, vet ikke hvordan denna lista ser ut i forhold til hva andre har brukt. Eller om det er noen fordeler eller ulemper. Har aldri bygd motor før men en gang må være den første da man har prøvd alt mulig annet når det gjelder bil Gliser
Loggført
bull
Seniormedlem
****
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: mars 03, 2009, 09:04:06 am »

ser bra ut den listen der(og dyrt).har mye av det samme i motoren min
Loggført
Corky Racing
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted:



Vis profil
« Svar #3 på: mars 03, 2009, 09:05:44 am »

ser bra ut den listen der(og dyrt).har mye av det samme i motoren min

2275cc du også har? hk?
Loggført
bull
Seniormedlem
****
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #4 på: mars 03, 2009, 16:13:37 pm »

2232,vet ikke hk,har ikke fått gleden av å starte den ennå
Loggført
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #5 på: mars 03, 2009, 17:27:01 pm »

Det var litt av en liste!! Sjokkert
Mye godbiter der gitt!!! Blunker
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
bull
Seniormedlem
****
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #6 på: mars 03, 2009, 20:45:17 pm »

tror du kan få noen begrensninger med den eksosen du har valgt.om jeg ikke huske helt feil er dette et anlegg beregnet på 1600 motor
Loggført
Corky Racing
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted:



Vis profil
« Svar #7 på: mars 03, 2009, 21:11:24 pm »

Det var litt av en liste!! Sjokkert
Mye godbiter der gitt!!! Blunker


Ja Blunker har god tid på meg ettersom jeg har en motor som sitter i prosjekt bilen. Så tenkte da å ta meg tid og rå til litt snacks. Sikkert noe som er billigere som gjør samme nytte, men er ikke så inn i hva som er bra og dårlig da det gjelder motor deler. Så har derfor gått for kjente merker. Så får vi se hvordan det bærer i vei om motorprosjektet går like fort sammen som prosjektbilen eller ikke. Men tror nok motoren tar litt mere tid da det er deler for 35lapper som skal bestilles Øyerulling
Loggført
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #8 på: mars 04, 2009, 18:29:50 pm »

tror du kan få noen begrensninger med den eksosen du har valgt.om jeg ikke huske helt feil er dette et anlegg beregnet på 1600 motor

Enig med deg i det, den eksosen vil nok ha en begrensning på en såpass kraftig motor.
Jeg har et A1 sidewinder eksosanlegg på min 2387ccmotor.
Det hadde nok passet bra til din motor: Blunker

http://www.vwparts.net/A1SW158.html
http://www.vwparts.net/A1SW200.html
« Siste redigering: mars 04, 2009, 21:44:03 pm av 1303s2387 » Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
Corky Racing
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted:



Vis profil
« Svar #9 på: mars 04, 2009, 19:41:03 pm »

tror du kan få noen begrensninger med den eksosen du har valgt.om jeg ikke huske helt feil er dette et anlegg beregnet på 1600 motor

Ok, da får vi gå for et annet anlegg ja:) Kjøpte det anlegget for å bruke på original motor tillenge. Men da kan jeg legge den på hylla til senere bruk da den nye motoren er på plass.
Loggført
bull
Seniormedlem
****
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #10 på: mars 05, 2009, 10:00:17 am »

tror du kan få noen begrensninger med den eksosen du har valgt.om jeg ikke huske helt feil er dette et anlegg beregnet på 1600 motor

Enig med deg i det, den eksosen vil nok ha en begrensning på en såpass kraftig motor.
Jeg har et A1 sidewinder eksosanlegg på min 2387ccmotor.
Det hadde nok passet bra til din motor: Blunker

http://www.vwparts.net/A1SW158.html
http://www.vwparts.net/A1SW200.html


samme alegg som jeg kjører med også
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #11 på: mars 05, 2009, 10:13:45 am »

Om du er opptatt av effekt så bør du ha så kort Header som overhode mulig, Både sidewinder og CSP er steg i feil retning.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Corky Racing
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted:



Vis profil
« Svar #12 på: mars 05, 2009, 16:55:22 pm »

Om du er opptatt av effekt så bør du ha så kort Header som overhode mulig, Både sidewinder og CSP er steg i feil retning.

Takker for god informasjon og tips Glad
Loggført
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #13 på: mars 05, 2009, 17:57:21 pm »

Det var litt av en liste!! Sjokkert
Mye godbiter der gitt!!! Blunker


Ja Blunker har god tid på meg ettersom jeg har en motor som sitter i prosjekt bilen. Så tenkte da å ta meg tid og rå til litt snacks. Sikkert noe som er billigere som gjør samme nytte, men er ikke så inn i hva som er bra og dårlig da det gjelder motor deler. Så har derfor gått for kjente merker. Så får vi se hvordan det bærer i vei om motorprosjektet går like fort sammen som prosjektbilen eller ikke. Men tror nok motoren tar litt mere tid da det er deler for 35lapper som skal bestilles Øyerulling

Helt enig! Blunker
Det er bedre å legge litt mer penger i det så det blir en solid motor som holder lenger. Glad
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!