april 27, 2024, 03:13:15 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: CLUTCH  (Lest 2675 ganger)
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« på: mars 03, 2011, 09:32:08 am »

har konvertert til hydraulisk clutch, og noen tips om hvordan man fikser et lurt sluresytem for litt nådeløse stripestarter Gliser
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: mars 03, 2011, 09:33:37 am »

http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,14660.0.html
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #2 på: mars 03, 2011, 09:40:20 am »

Oh, takkar, med tilton dobbel disk og med 500nm tror jeg dette er trikset ja...
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3 på: mars 03, 2011, 09:52:58 am »

Oh, takkar, med tilton dobbel disk og med 500nm tror jeg dette er trikset ja...

Håper du får det til å funke. Jeg er selv i ferd med å installere et slikt oppsett og kjøpte solenoiden fra Summit Racing og ventilen fra Hydroscand. Jeg monterer det skjult i tunnelen hvor kun ventilen vil bli synlig.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #4 på: mars 03, 2011, 10:02:08 am »

NICE, du sitter på kontoret å "råjobber" du også forstår jeg Gliser
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #5 på: mars 03, 2011, 10:08:13 am »

NICE, du sitter på kontoret å "råjobber" du også forstår jeg Gliser

Hver dag  Blunker
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #6 på: mars 03, 2011, 10:13:52 am »

hydroscan har vi her i trondheim også, er det en strupeventil vi snakker om her da eller?
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #7 på: mars 03, 2011, 15:25:58 pm »

hydroscan har vi her i trondheim også, er det en strupeventil vi snakker om her da eller?

Ja. Jeg har delenummeret hjemme.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #8 på: juni 12, 2011, 23:49:05 pm »

gammel tråd, men er det noen som har en link til et slikt hydraulisk kit?
Loggført
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #9 på: juni 13, 2011, 08:11:31 am »

http://www.sacoperformance.com/proddetail.php?prod=32-1001

Du bør også få med deg denne om du skal bestille

http://www.sacoperformance.com/proddetail.php?prod=32-1012

Selve systemet monteres i tunellen og barketten er for å få rett alignment på utløserarmen
« Siste redigering: juni 13, 2011, 08:13:18 am av Torgeir » Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #10 på: juni 15, 2011, 18:08:53 pm »

flotters,

er det noen som har konkrete erfaringer med dette kitet?
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #11 på: juni 15, 2011, 20:31:05 pm »

Det var ikke dyrt de delene det var linket til heller..
« Siste redigering: juni 15, 2011, 20:35:53 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #12 på: juni 15, 2011, 20:43:29 pm »

gammel tråd, men er det noen som har en link til et slikt hydraulisk kit?

Flere kjører med hydraulisk clutch og etter at dem har fått det justert inn så har det virket utmerket. Utfordringen er å få nok clutch. Fra 130-180 lbs innspenning til 600-700 lbs krever sitt. Pedalen er myk og fiiin. En annen utfordring er å finne en hydraulikk ventil med passe struping. Det er kjedelig hvis forskjellen mellom suksess og fiasko kun er 1mm turn på ventilen. En type "klikk" ventil hadde vært det beste.

De raskeste på SCC kjører så og si alle med hydraulisk clutch. Stian hadde Saco kittet i sin forrige.
« Siste redigering: juni 15, 2011, 21:14:39 pm av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #13 på: juni 15, 2011, 21:11:53 pm »

nydelig, Kalle, du har svar på det meste du.

Min bil blir aldri den raskeste på SCC; men jeg er ute etter fiiiin pedal, og muligheten for den strupinga, sånn just-in-case.

Er det mange som har brukt dette i daily-driver da, med litt erfaringer over legre tids bruk?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!