mai 28, 2024, 19:29:22 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Egenproduserte foringer i hjuloppheng?  (Lest 996 ganger)
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« på: mars 06, 2011, 23:22:32 pm »

De fleste kjøper vel dette ferdig, men i mitt tilfelle skal det brukes på en 412, og der er ikke ting bare og kjøpe over disk. Jeg har kikket litt rundt, og det en del ser ut til og bruke er glass-filled delrin. Det vil si "plasttypen" delrin, tilsatt en andel glassfiber. Er det noen som har erfaring med dette, og/eller kan anbefale meg steder hvor jeg kan få tak i passende materiale?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
oval drag
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: vestfold Våle


Vis profil

« Svar #1 på: mars 25, 2011, 20:20:58 pm »

jeg har laget meg en del foringer (jobber som dreier) og min erfaring er at PEHD 1000 er grei å bruke litt hard men ...
har også prøvd POM C men den er "glass hard" og enda værre  men hvis du lager hylser og form for og støpe så får du tak i polurtan så du kan støpe selv men det blir veldig dyrt...
Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #2 på: mars 25, 2011, 23:18:24 pm »

oppland metall, har pom i div dimensjoner vaffal..
det enkle er ofte det beste  Blunker
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #3 på: mars 25, 2011, 23:26:29 pm »

oppland metall, har pom i div dimensjoner vaffal..
det enkle er ofte det beste  Blunker

Hva du vet unge mann...  Skulle forresten ha ringt deg i dag, ting har stått litt på hodet denne uka så bilen er ikke flyttbar ennå desverre!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
oval drag
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: vestfold Våle


Vis profil

« Svar #4 på: mars 25, 2011, 23:58:08 pm »

pom eller pehd 1000 er ikke noe problem og få skaffet . må bare få dia og lengde så kan jeg finne pris ev skaffe.
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #5 på: mars 26, 2011, 00:42:44 am »

Fikk noen lengder med glassfiberforsterket delrin i posten i dag, fra USA. Det er det flere anbefaler og lage foringene til type 4 av. De "trenger" vist harde foringer...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #6 på: mars 26, 2011, 17:47:38 pm »

oppland metall, har pom i div dimensjoner vaffal..
det enkle er ofte det beste  Blunker

Hva du vet unge mann...  Skulle forresten ha ringt deg i dag, ting har stått litt på hodet denne uka så bilen er ikke flyttbar ennå desverre!
går grit d arild, tok en ny ford istedetfor, sålenge jeg  Blunker
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #7 på: mars 26, 2011, 18:15:29 pm »

Samlebåndprinsippet...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!