april 29, 2024, 06:13:50 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Blei lurt, men endelig ser det ut til å skje ting  (Lest 4680 ganger)
prippa
Juniormedlem
**
Innlegg: 73
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: mars 11, 2011, 19:08:45 pm »

Kjøpte min 66 boble for 3 år siden.. Da var bilen angivelig eu-godkjent, og papirer skulle sendes i posten.
jaggu blei ikke tidligere eier sunket i jorden, og plutselig fikk man en melding om avskilting. Det gjorde det ikke stort bedre at clutchvaieren gikk samtidig.
Så har man prøvd å få fikset denne bilen, litt og litt... byttet clutch og clutchvaier. Nye støtdempere foran, nye bærekuler der det trengtes. (som desverre er blitt morkne over vinteren selvom bilen har stått stille) Nye dekk, og nytt batteri.. Så fant vi en lyssfeil, og jeg har ikke peiling på elektronikk... Nå hadde jeg nesten gitt opp, men så ble det etablert kontakt med en snill fyr som holder til på Rud som kunne fikse den. Så nå er den levert mekaniker, og jeg håper den kan bli eu-godkjent før 17 mai!

Det er rart hvor glad man kan bli i en bil, selvom historien er en motbakke...
Loggført

Så lenge man er glad...
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #1 på: mars 11, 2011, 20:17:03 pm »

Duh.... det med eu`n kan jeg til en viss grad forstå, men goshameg gikk ikke clutch-viren også?Hæ?? rullet vel ikke av samlebåndet i går bilen din vel??? burde være enkel matematikk å finne Ut at bileN faktisk er et par vintre og sommre..........
SJÆRPINGS.
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: mars 11, 2011, 21:26:16 pm »

må si mæ enig dær !!!
vil itj kaill dæ for lur t
Loggført
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #3 på: mars 11, 2011, 21:57:07 pm »

Jammen satt det 2 med huggtenna ute med en gang...!
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #4 på: mars 11, 2011, 21:57:26 pm »

Det er i motbakke det går oppover  Gliser
Loggført

Patina er for fattigfolk.
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #5 på: mars 11, 2011, 22:16:04 pm »

Kjøpte min 66 boble for 3 år siden.. Da var bilen angivelig eu-godkjent, og papirer skulle sendes i posten.

det var vel dette han mente med lurt tror jeg! Glad
Loggført

Vw 1302
Dragset'n
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra


tlf 91544358


Vis profil
« Svar #6 på: mars 11, 2011, 22:36:59 pm »

Til dere med huggtenner: 

Flott måte å ønske nye brukere velkommen!

Regner med at rekrutteringen tar fyr av slikt..
Loggført

prippa
Juniormedlem
**
Innlegg: 73
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #7 på: mars 11, 2011, 22:39:22 pm »

Haha, jeg er ikke så hårsår jeg altså.
Men var det med eu-kontrollen jeg følte meg lurt på, også når ting begynner å skje samtidig så blir det jo litt surt.

Men, nå skal jeg poste et nytt innlegg, og håper huggtennene er hos tannlegen...
Loggført

Så lenge man er glad...
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #8 på: mars 11, 2011, 23:05:44 pm »

En kamerat ble dritlei ovalen sin da den gikk tom for bensin... skylte på noe greier om gammel bil.

...Ble deretter solgt omgående  Øyerulling

Regn med masse mekking fremover. Den nyeste bobla fra VW er nå 32år. Så stell.. det trenger de alle.
Loggført

vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #9 på: mars 11, 2011, 23:10:03 pm »

Drit i de sure oppstøterne. De har sikkert ikke opplevd sjarmen med lavvolt og smallblocks:)

Kos dæ med -66 modellen din og gled deg til asfalten tørker opp og nåla kan stabilisere seg på 75 km/t
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
prippa
Juniormedlem
**
Innlegg: 73
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #10 på: mars 11, 2011, 23:17:34 pm »

Takk!

Og til dere som sannsyneligvis misforstår meg. Jeg blir bare mer og mer glad i bilen, selvom den ikke har vært på veien på 3 år...
Jeg har ikke noe særlig greie på å mekke bil, men heldigvis kan alt læres, og for det man ikke har utstyr til, så finnes det heldigvis lidenskapelige mekanikere rundt om i verden. For ikke å nevne butikker som fører delene!
Takk til dere!

Nå skal deler bestilles, og den burde bli eu ok innen relativt kort tid. Da vinker vi nok uansett til hverandre på veien, og smiler bredt alle sammen:9
Loggført

Så lenge man er glad...
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #11 på: mars 11, 2011, 23:27:29 pm »

Du skal se den dagen prøveskiltene er klistra på og mekanikken er reparert:) Den dagen kommer til å sette sine spor!! Det er jo nok av vwentusiaster i oslo og omegn som kan bistå ved tekniske problem. Det er jo en gjeng med ekte lavvoltentusiaster som kaller seg 6volterne:)
Gled deg til dagen da landeveien skal utforskes!! Et tips er å vente til alt mekanisk er i boks før skiltene skrus på. Gleden blir liksom fullkommen da:)
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
Dragset'n
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra


tlf 91544358


Vis profil
« Svar #12 på: mars 11, 2011, 23:28:57 pm »

trenger ikke være bilmekaniker for å holde på med boble nei. Jeg kunne nesten ikke bruke skrujern når jeg kjøpte bobla mi, men det går fort å lære. Jeg bruker problemløseren innpå her når jeg lurer på noe, kjempegreier det altså.  Glad
Loggført

prippa
Juniormedlem
**
Innlegg: 73
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #13 på: mars 12, 2011, 00:02:29 am »

Du skal se den dagen prøveskiltene er klistra på og mekanikken er reparert:) Den dagen kommer til å sette sine spor!! Det er jo nok av vwentusiaster i oslo og omegn som kan bistå ved tekniske problem. Det er jo en gjeng med ekte lavvoltentusiaster som kaller seg 6volterne:)
Gled deg til dagen da landeveien skal utforskes!! Et tips er å vente til alt mekanisk er i boks før skiltene skrus på. Gleden blir liksom fullkommen da:)

Håper jeg er enda heldigere enn som så. Han som får grave i lommeboka mi for å få dette i stand leverer den ferdig eu-godkjent. Så da blir det vel mer tut å kjør og sommerfugler i magen og goood stemning:)
Loggført

Så lenge man er glad...
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #14 på: mars 12, 2011, 00:07:03 am »

Da tror jeg min glede ble størst, for her var det meste selvreparert bortsett fra lakkeringen av døra:) uansett, Gled deg!"!
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #15 på: mars 13, 2011, 05:23:00 am »

Nå er jo dette med EU godkjenning (desverre) svært mye basert på skjønn så bilen kan godt ha vært godkjent den. Har selv opplevd flere ganger at (med flere forskjellige biler) at en problem har blitt påpekt av et verksted og ikke på et annet og omvent. Rust i bærendekonstruksjon fikk jeg ikke feil på men fikk toer feil for ikke fungerende ryggelys på en bil som ikke har ryggelys Osteaktig
Loggført

Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #16 på: mars 13, 2011, 07:44:51 am »

Det er jo ikke krav til ryggelys, vet at det er veldig mye rare ting som ikke blir godkjent av verkstedene
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #17 på: mars 13, 2011, 09:03:28 am »

Det er jo ikke krav til ryggelys, vet at det er veldig mye rare ting som ikke blir godkjent av verkstedene

Lurer på dette;

Hva skal jeg si da om det verksted jeg skal bruke på eu, henger seg opp i mangel på baklys som bilen ikke har?  Henvise til Møller eller stå og krangle med dem? Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #18 på: mars 13, 2011, 10:12:24 am »

Det er jo ikke krav til ryggelys, vet at det er veldig mye rare ting som ikke blir godkjent av verkstedene

Lurer på dette;

Hva skal jeg si da om det verksted jeg skal bruke på eu, henger seg opp i mangel på baklys som bilen ikke har?  Henvise til Møller eller stå og krangle med dem? Glad

Jeg har vært ute for dette. Jeg gav bare beskjed om at jeg godt kunne komme på ettervisning, men at mekanikeren da skulle lese seg opp på regelverket før og etter 1971. Da jeg kom på ettervisning, inrømte han at han hadde gitt feilaktig mangler på: uoriginalt ratt, manglende blinklys på skjerm, ikke oransje blinklys framme og bak, manglende støtfangere, uoriginal eksos og manglende sikkerhetsseler. Og vips ble 6 mangler slettet bare pga mekanikerens uvitenhet!
Dette var på et merkeverksted, og som jeg har erfart går som oftest kompetansen på bil omvendt proposjonalt med timeprisen!
« Siste redigering: mars 13, 2011, 10:14:24 am av HansO » Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
JChE
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Søgne


Vis profil WWW

« Svar #19 på: mars 13, 2011, 10:12:37 am »

Be de om å peke på lykta som "ikke fungerer". Når de da ser at den ikke eksisterer, burde det gjøre susen. Ryggelys er ikke påbudt, men hvis det er der, skal det fungere. Det samme gjelder ekstralys, tåkelys og lignende.
Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #20 på: mars 13, 2011, 10:17:08 am »

Be de om å peke på lykta som "ikke fungerer". = kongekommentar! Glad
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #21 på: mars 13, 2011, 10:31:54 am »

Velkommen som Sjarmbilsentusiast, detta går seg til garantert Blunker Du kan trøste deg med at vi alle  sammen har gått 5 på og kjøpt biler som har sett bedre ut enn de har vært. Dette selvom vi lissom har hatt mange av disse boblene og burde visst bedre.
Etter min mening er det største problemet( og sjarmen) med disse bilene ikke kjøpes med hodet ,men med hjertet.
Du har kommet blandt venner og har alle muligheter til å finne løsninger her på forumet Blunker
Loggført

Seaside VW Klubb
rubenthorsen
Gjest
« Svar #22 på: mars 14, 2011, 09:34:36 am »

Har du bilder av bobla. ??
Moro med bilder.
Da er det lettere å kjenne igjen folk på treff senere. Gliser
Lykke til med bobla. Blunker
« Siste redigering: mars 14, 2011, 09:36:15 am av bobleruben » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!