april 30, 2024, 00:16:58 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bilder av kanal Early Bay....  (Lest 922 ganger)
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« på: mars 14, 2011, 20:04:32 pm »

Noen som kan hjelpe meg med bilder av hvordan kanalene skal se ut. Gjerne i snitt også, alt av interesse egentlig siden
kanalene på Vespa-Doka'n er helt ødelagte. Og de som har vært her før meg(ca 3 stk) har bare klatta utenpå rust hele veien.
Har kappet bort alt siden det allerede var borte det meste...
Loggført

Mvh
Reiel
A.Hole
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #1 på: mars 14, 2011, 20:55:07 pm »

Enkleste og beste er nok å kjøpe gode repro inner og ytterkanaler. Da har du de profilene du trenger. Ikke så merkverdig dette, bortsett fra at dokaen har en
forsterkning (midt-kanal) inni kanalen under bakdøra. Men hvis utriggere osv er borte, er det straks litt mer gjetting sef....
Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #2 på: mars 14, 2011, 21:28:02 pm »

Har kjøpt nye deler men mangler vel denna midtre kanalen tror jeg... Blunker Har også en ny kanalbit med masse profilhull i, denne er
vel kanskje til venstre side? Den midtre kanalen er vel bare ei rett plate med en 90 grader profil på toppen?

Ja jeg mangler alt så jeg har ikke noe å se etter, har spart en LITEN bit av kanalen som gir et vist inntrykk men det gir meg ikke mye Gliser

Har sveist opp igjen hovedramma bakerst siden denne var nesten knekt pga rust, var etter dette problemene begynte. Skulle bare
skifte noen uttriggere også i samme slengen men det var bare tektyl å sveise i over alt Osteaktig

Loggført

Mvh
Reiel
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: mars 15, 2011, 00:45:37 am »

Da ligg jo eindel bilder av detta i skuledoka tråen, ska snart legga ut meir og vel å merka.
sei frå om da e noko spesifikkt du treng bilde av so kan egknipsa

da eg har funnet ut på den 72modellen eg driv med e att da e midtre kanal på begge sider. Unneberg selger den for rundt 700kr stk trur eg. passar tilsynelatande bra, er orginal vw.
men eit godt tips, ikkje kjøp komplett bakre utrigger med jekkfeste av unneberg, dvs den typen som er komplett og orginal vw mexiko. den er ca 6 cm for kort og er generelt ubrukeleg. dei selger vist utrigger og jekkfeste kvar for seg og der skal det vera rett lengde.

på dokaen so e vel største utfordringen att kanalane ytre har haugavis med plateskjøyter, så da ekje berre å tre på ein splittbuss kanal som er heilt glatt. gerson lagar nokon av dei kanalbetane, men han er til tider vanskeleg å få kontakt med.. Autocraft i england lager botnen av D stolpen. riktignok til split men sovidt meg bekjent er den lik på bay, eller du fikser den du har. da gjor eg på skulebilen. mellom d stolpen og enden av kanalen er det og ein sånn forsterkings profil langs sidepanelet. den følger kurven på ytterkanalen og kjem ned frammom midtre og inner kanalen og er sveist fast nede på midtre kanalen. til den kan du bruka ein sånn forsterkingsprofil frå splittbuss. gerson, autocraft og nokon andre lagar desse. eg har ikkje fått tak i so eg prøver å laga ein sjøl.. får sjå korleis da går utan tilgang på krympe å strekkemaskin endå.

Så når da gjeld langkanalen med alle plateskjøytane so har eg tenkt å bruka den splittbuss kanalen eg har(den e frå autocraft og kvaliteten e topp prima) og kappa den opp i passlege lengder, deretter legga den i klem mellom to MDF malar eg har laga og so banka inn ein kant på ca 1 cm for å danna falsen i enden. i mangel av krympemaskin må eg nok strimla opp litt for å få til å bøya da inn fint og so sveisa igjen etterpå. Alternativt kan du laga fleire sånne falsar frå ei flat plata og so sveisa direkte på enden av kanalbeten men da e avhengig av ganske so fin sliping etterpå skal da sjå vetigt ut.

B stolpen framme får du kjøpt ny via unneberg. har fått tak i ny ytterdel menden er ikkje lik. falsen på eine sida er for kort så må skjøytast på for å bruka den, falsen der har egentlig z profil og ikkje berre heilt rett, men det er ikkje store funksjonen på den zen så trur ikkje nokon ser om den manglar nedi kanalen. får du på ny ytre del av b stolpen so skal da vera ganske kurant å byta innerdelen og.

Andre sida med døra er egentlig ganske lik. kanalen under døra er vel einaste forskjellen. Der kan du bruka ein kanal frå cargodøra på splittbuss. unneberg selger ein billi til 250kr. grei nok kvalitet må kappast og justerast i lengden uansett. ellers har wolfsburgwest veldi goe vist du vil putta litt peng i rette deler.

men prosjektrå må du laga Glad

og beklaga langt svar da vakje meiningen. vatt berre sånn
« Siste redigering: mars 15, 2011, 00:50:29 am av Tistlo » Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #4 på: mars 15, 2011, 08:07:02 am »

Jeg takker for alle svar jeg Tistlo.... Vår bil er som å leke med Lego uten noen form for brukanvisning.
Bare en haug med deler som jeg ikke vet hvor skal  Osteaktig Men finner nok ut av det, må sette meg ned
og bestille flere deler når trygda kommer...

Og prosjekttråd kommer etterhvert... Tar bilder underveis jeg serru Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: mars 15, 2011, 10:12:48 am »

Høyres bra ut detta. ser fram te tråen Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #6 på: mars 15, 2011, 11:47:33 am »

Søk litt på http://forum.earlybay.com/index.php
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!