april 29, 2024, 04:43:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Girkasse problem? Går ikke i gir!  (Lest 986 ganger)
Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« på: mars 15, 2011, 21:30:55 pm »

Girkassa går som sagt ikke i gir.. Uansett hvilket gir jeg setter den i står den i fri! Overføringa er sjekket å den virker helt fint, det jeg tenkte på var at det er en shiftegaffel som har ikke er i posisjon? Evnt hva annet kan det være? Er dette noe å reparere på, eller på jeg ha ei ny kasse? Er en -58 mod!
Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: mars 15, 2011, 21:35:00 pm »

Du har sjekket overføringen under baksetet - at den drar i hocky-sticken?

Hocky-sticken kan vel brekke den også. Stopper den i "hakene" sine når du dreier den?

Bilder for å vise hvordan det ser ut sånn ca - bildene fra en nyere girkasse dog



Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: mars 15, 2011, 22:22:23 pm »

Er det ingen ulyder når den står i "gir" og du gir gass, har jeg og tro på hockeysticken. -58 nesekon er vel mulig å få tak i, om du ikke kan reparere/sveise?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3 på: mars 15, 2011, 22:29:50 pm »

Ikke uvanlig at "hockey sticken" knekker. Om du skal bytte denne lønner det seg å skaffe eller lage en ny pakning mellom kassa og nesekonet.
Du må også etterfylle olje på kassa. Ojla renner nemlig ut når man tar av konet. En enkel sak å sjekke om man har skrudd litt før. Ut med motor, løsne girkassa, skru løs overføringa under baksetet, skru av clutch wire og trekk kassa litt bakover. Da er det akkurat plass til å dra av nesekonet.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« Svar #4 på: mars 16, 2011, 08:06:28 am »

Ja den drar i hockey sticken å virker som den går i spora sine, men er veldig lett i gira syns jeg!
Jeg kjøpte bilen med dette problemet tidligere i vinter.. selgeren mente clutchen var gåen, men syns det var litt rart når han plutselig hadde mistet drift sånn uten videre. Er heller ingen ulyder når jeg girer å slipper clutchen, skjer absolutt ingen ting. Får ta av nesekonet å sjekke Glad
Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!