april 27, 2024, 20:08:32 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: en slags heftig vwårtur i indre sørvwestlandet.....(redigert og lesbar:)  (Lest 4856 ganger)
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« på: mars 24, 2011, 03:09:13 am »

http://boblekameratene.forumakers.com/t498-vwartur-ovwer-fjellet

Skulle noen sørlendinger og stavangerfolk ha interresse av en heeftig fjelltur i midten av mai er det bare å følge med  Gliser

søringene kan jo møtes på evwje og stavwangerfolket kan vi møte ved suleskard etter at de har moret seg opp Hunnedalen og så evt ta samme vei til bake eller kansje ferje heim....

Det er er god dagstur men gleden og opplevelsen av luftkjølt på høyfjellet og tynn luft i sylindrene ser jeg for meg som rein terapi!!
« Siste redigering: mars 24, 2011, 15:45:53 pm av vw1961 » Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: mars 24, 2011, 07:19:22 am »

Fjelltur?
Får ikke opp informasjon på linken. Kanskje du kan skrive litt her om turen og?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #2 på: mars 24, 2011, 15:43:42 pm »

sakset fra hjemmesiden til boblekamereatene, klubben for austagderentusiastene.

De fleste har vel ved en eller annen anledning hørt om Brokke-Suleskardveien mellom Rysstad i Setesdalen og Lysebotn innerst i Lysefjorden. Her har jeg vært et par tre ganger før, både på tråsykkel (!) og i japseplastbalje (nissan)
Veien begynner jo i Setesdalen der det er ca 700 meter stigning opp til det høyeste punktet på 1030 meter før det synker ned mot øvre Sirdalen. Herifra går det i steinene og godlt landskap til det berømte Ørneredet, der fjellfolka parkerer når de skal til Kjerag med sine 1000 meter rett ned i evigheten. Veien ned til Lysebotn har herifra 27  skarpe hårnålsvinger og en 360' tunell!! Et virkelig spektakulært veistykke!
Når veien åpnes for sommeren er p.t uvisst, men i midten av mai bør man begynne å følge med på vegvesen.no.
Tenk å fått med en delegasjon luftkjølte til en kafffe på brygga i Lysebotn, og samtidig fått oppleve denne flotte turen med høye brøytekanter og vann der isen begynner å brekke opp.Det er bare utrolig flott hvis sola og vårstemnigen er med oss!!

Tenk litt på det

kikk litt på disse linkene og bli overbevist!!

http://www.fvn.no/lokalt/setesdal/article586853.ece?redir=true  (gammel, en god)

http://www.folkehjelp.no/no/Arbeid_i_Norge/Lokallag/Region_Sor-vest/Lokallag_i_regionen/Bolten_-_Lysebotn/Lysebotn_-_Lysefjorden/Lyseveien_og_Oygardstol/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2513

http://www.facebook.com/album.php?aid=38811&id=664352050

hvis ikke disse bildene er til inspirasjon er du enten blind, homo eller autofob!! se for dere 27 hårnålsvwinger og en 360' tunell i tillegg.......

hør for dere litt hosting og smelling av motorbrems ned alle svingene.... og boksersymfonien spre godlyd bakfra og muskelservoen svwinger gjennom alle svwingene på vei oppover igjen etter en kaffe i Lysebotn...

GUUUUD som jeg gleder meg!!
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #3 på: mars 24, 2011, 15:51:14 pm »

Har kjørt denne turen mange ganger med bil og motorsykkel Glad Fantastisk vei! Men med Boble? Vet ikke om jeg tør Glad Har for lite erfaring med Boble  Kult
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: mars 24, 2011, 16:06:48 pm »

Fantastisk tur dette her. Veldig kjekt tiltak!
Dette er noe Sør-Rogaland VW Klubb bør henge seg på  Glad
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #5 på: mars 24, 2011, 16:07:18 pm »

http://www.klikk.no/motor/mc/article449400.ece

enda en link for de med halv vwmotor og kun to hjul
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #6 på: mars 24, 2011, 16:11:16 pm »

Fantastisk tur dette her. Veldig kjekt tiltak!
Dette er noe Sør-Rogaland VW Klubb bør henge seg på  Glad

fin dagstur for srvwk å bare ta turen opp Hunnedalen og møtes på Suleskard:) Og heimovwer kan jo srvwk vwurdere ferja ut Lysefjorden og få den som en bonus Gliser

Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
Håkon
Seniormedlem
****
Innlegg: 488
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #7 på: mars 24, 2011, 19:23:55 pm »

Høy aktuell, vi har faktisk diskutert en tilsvarende tur, VIA sirdalen, overnatting i lysefjorden. Deretter båt eller kjøreveien hjem. Normalt åpnes veien rundt 17 mai, men nå er der mye snø..srvwk stiller garantert på en slik tur.
Loggført

trimco
Medlem
***
Innlegg: 222
Bosted: aust-agder



Vis profil
« Svar #8 på: mars 24, 2011, 22:34:33 pm »

Ja, denne turen henger jeg meg med på, det er helt sikkert, veldig bra tiltak  Blunker
Loggført
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #9 på: mars 24, 2011, 22:38:23 pm »

Ja, denne turen henger jeg meg med på, det er helt sikkert, veldig bra tiltak  Blunker

møt opp på kinaen over mækken ved statoil ved vestre nedkjørsel til grimstad søndag kl 18 så kan æ, du å reisbøggi legge litt planer:)
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
trimco
Medlem
***
Innlegg: 222
Bosted: aust-agder



Vis profil
« Svar #10 på: mars 24, 2011, 22:44:32 pm »

Ja, denne turen henger jeg meg med på, det er helt sikkert, veldig bra tiltak  Blunker

møt opp på kinaen over mækken ved statoil ved vestre nedkjørsel til grimstad søndag kl 18 så kan æ, du å reisbøggi legge litt planer:)

Ja, det var vel snart på tide å dukke opp nå tenker jeg  Gliser så jeg tenker jeg havner hos dere på søndag. (my bee in the BASTARD)
Loggført
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #11 på: mars 26, 2011, 16:29:37 pm »

Ja, denne turen henger jeg meg med på, det er helt sikkert, veldig bra tiltak  Blunker

møt opp på kinaen over mækken ved statoil ved vestre nedkjørsel til grimstad søndag kl 18 så kan æ, du å reisbøggi legge litt planer:)

Ja, det var vel snart på tide å dukke opp nå tenker jeg  Gliser så jeg tenker jeg havner hos dere på søndag. (my bee in the BASTARD)

Så lenge det er 2+2 sylindre BAK i bilen er det håp:)
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #12 på: mars 28, 2011, 01:01:03 am »

http://www.prekubator.no/ir/public/openIndex/view/list_lu.html?ARTICLE_ID=1182418680819&session_M_ID=1182418680819

dagens nedtur.... bilferja starter sesongen 29. mai. ei uke seinere enn foreløpig dato:(
men srvwk kan jo kjøre hunnedalen to ganger....Glad
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #13 på: mars 28, 2011, 08:19:24 am »

Vi hadde uansett planlagt å kjøre begge veier, dette på grunn av at den ferja kun tar noen få biler om gangen.

www.srvwk.com planlegger opptil flere medlemmer å bli med. Som håkon nenvte hadde vi planlagt en slik tur i klubbens regi i år og bare fint at vi kan samles en større gjeng.

Mulig vi satser på overnatting på campen lørdag til søndag.
Loggført

1961 T1 - Custom
NilsR
Nybegynner
*
Innlegg: 46
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #14 på: mars 28, 2011, 09:02:12 am »

http://www.prekubator.no/ir/public/openIndex/view/list_lu.html?ARTICLE_ID=1182418680819&session_M_ID=1182418680819

dagens nedtur.... bilferja starter sesongen 29. mai. ei uke seinere enn foreløpig dato:(
men srvwk kan jo kjøre hunnedalen to ganger....Glad

Linken over er turistferja. En av de gammle Tau ferjene. Denne går bare i sommersesongen.
Lokalbåten (som Kjetil refererer til) tar bare 12 biler, og har 2 anløp om søndagen. Fordel å bestille plass på denne om du skal være garantert å få med bilen.
Loggført

T-1 1957
T-1 1967
T-2 1969
T-2 1977
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #15 på: mars 28, 2011, 10:38:32 am »

Kanskje vi også kaster oss med, dette har vært et potensielt reisemål lenge Glad
Loggført

Member #1 /Spliths venner
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #16 på: mars 28, 2011, 13:03:26 pm »

Når fastsettes dato for turen ?
Loggført

1961 T1 - Custom
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #17 på: mars 28, 2011, 13:14:46 pm »

LØRDAG 21. TIL SØNDAG 22.MAI ER AVSATT TIL LYSEBOTNTUR.

INTERRESSENTER MÅ BARE HENGE SEG PÅ SÅ KANSKJE DET BLIR  EN GJENG MED SAMME INTERRESSER SAMLET PÅ I LYSEBOTN.

MÅ BARE FØLGE MED PÅ WWW.VEGVESEN.NO FOR Å VÆRE SIKKER PÅ AT VEIEN OVER FJELLET FRA SETESDALEN ER ÅPNET!!
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #18 på: mars 28, 2011, 13:36:54 pm »

LØRDAG 21. TIL SØNDAG 22.MAI ER AVSATT TIL LYSEBOTNTUR.

INTERRESSENTER MÅ BARE HENGE SEG PÅ SÅ KANSKJE DET BLIR  EN GJENG MED SAMME INTERRESSER SAMLET PÅ I LYSEBOTN.

MÅ BARE FØLGE MED PÅ WWW.VEGVESEN.NO FOR Å VÆRE SIKKER PÅ AT VEIEN OVER FJELLET FRA SETESDALEN ER ÅPNET!!

Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #19 på: mai 09, 2011, 21:20:00 pm »

Har ordnet overnatting for 12 stk i vandrerhjem i Lysebotn:) Interressenter må bare sende meg en pm.
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!