mars 29, 2024, 16:29:42 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 848561 ganger)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #480 på: oktober 24, 2011, 22:02:58 pm »

Eg har hørt rykter om at motoren står ferdig og tripper og venter på oppstart kommende onsdag... Gliser
Skal selvfølgelig prøve å få filmet hendelsen!

FIkk tatt noen meget utydelige bilder i ettermiddag.


Så i alle fall ikke så gale ut de ventildekslene etter lakkering..



Dynamoen og bakplaten skal selvfølgelig byttes ut med likestrøm som skal lakkes blank svart, den skal også snus oppned for å skjule ledningene.
« Siste redigering: oktober 24, 2011, 22:15:26 pm av Dalland » Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #481 på: oktober 24, 2011, 22:17:36 pm »

hvorfor er det så selvfølgelig at dynamoen skal byttes ut med likestrøm?

Ellers ser det jo bra ut Glad
Loggført
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #482 på: oktober 24, 2011, 22:24:29 pm »

Jeg stemmer for svart remskive på dynamo. Lykke til!
Loggført
HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #483 på: oktober 24, 2011, 22:25:34 pm »

hvorfor er det så selvfølgelig at dynamoen skal byttes ut med likestrøm?

Fordi at her går kosmetikk foran funksjonalitet Gliser
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #484 på: oktober 24, 2011, 22:31:09 pm »

Jeg stemmer for svart remskive på dynamo. Lykke til!

Er gromt, men har en billet blank reimskive liggende som kanskje kan passe greit med den svarte dynamoen.
Siden Henrik er så redd for at det finnes noe som heter for mye svart... Gliser
Loggført

Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #485 på: oktober 24, 2011, 22:32:42 pm »

hvorfor er det så selvfølgelig at dynamoen skal byttes ut med likestrøm?

Fordi at her går kosmetikk foran funksjonalitet Gliser

Hva med mascara-kosmetikk, da blir det vel svart...? Rekker tunge
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #486 på: oktober 25, 2011, 22:01:36 pm »

Gleder meg!!! Gliser



Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #487 på: oktober 25, 2011, 23:25:05 pm »

Ser veldig bra ut!
Monterte dynamo på min i kveld, og la merke til et dreneringshull under dynamo.. Bare et tips om du skal snu den.. Men likestrøm har vel svære åpninger på begge sider? Tenker spesielt på luka di hvor det regner rett inn på dynamo.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #488 på: oktober 26, 2011, 06:38:07 am »

godt å vite. Blunker
Og ja den type bakluke er noe drit i bergen, nå parkerer eg alltid i oppoverbakker for å unngå vann i forgasserne.
Men eg har også kappa til noen spylerdunker som tres oppå filterne, skal lage til ett finere system som festes på lokket snart.

Har summa meg frem til å ta en 3 stega kam innkjøring, der eg tar to runder på 20 min med enkle fjærer og en siste runde på 20 min med dobble fjærer.
Dette gjøres med den flotte redline ester olja, så blander eg ca 70/30 castrol mineral og redline og kjører inn stempelringene som om eg har stjålet bilen. Blunker
Loggført

holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #489 på: oktober 26, 2011, 07:17:56 am »

Hva du enn gjør,,"glem" nå ikke å ta/legge ut video av oppstart da Glad
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #490 på: oktober 26, 2011, 07:22:21 am »

Har summa meg frem til å ta en 3 stega kam innkjøring, der eg tar to runder på 20 min med enkle fjærer og en siste runde på 20 min med dobble fjærer.
Dette gjøres med den flotte redline ester olja, så blander eg ca 70/30 castrol mineral og redline og kjører inn stempelringene som om eg har stjålet bilen. Blunker

Kreativt... i det minste.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #491 på: oktober 26, 2011, 07:25:57 am »

Tror jeg tar en REMA 1000.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #492 på: oktober 26, 2011, 09:04:01 am »

synes det ser ut som at du har "vanlige billige" oljeslanger med slangeklemmer. hvis de ryker kan du a) miste oljetrykket b) få motorbrann da oljen spruter rett på eksosen som er dritvarm. ingen av delene er optimalt. få deg noen skikkelige slanger.
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #493 på: oktober 26, 2011, 09:32:36 am »

synes det ser ut som at du har "vanlige billige" oljeslanger med slangeklemmer. hvis de ryker kan du a) miste oljetrykket b) få motorbrann da oljen spruter rett på eksosen som er dritvarm. ingen av delene er optimalt. få deg noen skikkelige slanger.

Tenkt tanken, men i forsvar.
a) god kvalitet slange
b) best kvalitet klemmer
c) csp oljetrykk ventil deksel
d) ikke 20-W50 olje..

men har planen å bytta, har bare ikke fått tak i.. Øyerulling
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #494 på: oktober 26, 2011, 09:37:01 am »

Torshov har fancy greier
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #495 på: oktober 26, 2011, 12:42:35 pm »

Nærmer seg...

Loggført

HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #496 på: oktober 26, 2011, 14:17:03 pm »


 Gliser
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #497 på: oktober 26, 2011, 14:18:02 pm »

bytta viftehus???
Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #498 på: oktober 26, 2011, 19:10:31 pm »

Må jo lakke bak sida og :p
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #499 på: oktober 26, 2011, 20:06:46 pm »

Det er for at han skal vite "bak fram på en motor"  Osteaktig
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #500 på: oktober 26, 2011, 20:21:56 pm »

Hvordan har oppstart og innkjøring av kam gått?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #501 på: oktober 26, 2011, 20:23:33 pm »

Det er for at han skal vite "bak fram på en motor"  Osteaktig

*liker*
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #502 på: oktober 26, 2011, 20:24:29 pm »

nedsig.no Osteaktig
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #503 på: oktober 26, 2011, 21:42:41 pm »

Må si eg har hatt en aldeles hyggelig aften, men start var det ikke sjangs på.
Så den forbannade idioten som presterte å si at eg fint kunne bruke original starter skulle har en kamaksel oppi ræva. Gliser

Vi røyket opp 3 startere, to 12v og en 6 volt uten nok fart til å få start på motoren.
Testet 3 batterier, en ekstra bil gående på høyt turtall men var bare ikke krefter nok til å drive motoren med alt av plugger osv i.
Så nå starter jakten på hitorque starter eller automat starter.

Men fy for en trivelig gjeng disse/dere Bergensere, 20 mannfolk som står og ler og kommer med dårlige ideer og enda bedre kommentarer. Osteaktig
Så takk til alle som kom, og takk for all støtte og mobbing på høyt plan. Glad

Hvis noen har en starter av riktig type liggende så gi meg en lyd! Blunker
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #504 på: oktober 26, 2011, 21:48:34 pm »

Ah, så kjedelig.
Automatstarter gjør susen ja :-)
Gikk den ikke rundt eller bare for sakte for å fyre?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #505 på: oktober 26, 2011, 21:52:42 pm »

Ah, så kjedelig.
Automatstarter gjør susen ja :-)
Gikk den ikke rundt eller bare for sakte for å fyre?

Alt for sakte til å fyre..
For å si det sånn, når eg tvinnet uten plugger og støtstenger så stoppa den å sviva rundt når ene tullingen putta fingeren i tennplugg hullet... Gliser
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #506 på: oktober 26, 2011, 21:53:52 pm »

Må jo lakke bak sida og :p

Hysj Rekker tunge
Loggført

sandvik996tt
Gjest
« Svar #507 på: oktober 26, 2011, 21:55:32 pm »

Ah, så kjedelig.
Automatstarter gjør susen ja :-)
Gikk den ikke rundt eller bare for sakte for å fyre?

Alt for sakte til å fyre..
For å si det sånn, når eg tvinnet uten plugger og støtstenger så stoppa den å sviva rundt når ene tullingen putta fingeren i tennplugg hullet... Gliser
Tullingen har mange filmsnutter som kan legges ut  Gliser
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #508 på: oktober 26, 2011, 22:03:00 pm »

Haha, kunne sikkert vert artig å se på alle står der og ler og vitser.
I så fall skal eg passe på å ha på meg andre klær til neste prøve oppstart... Gliser
Loggført

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #509 på: oktober 26, 2011, 22:03:23 pm »

Hvis en frisk 12v starter og et friskt 12v batteri ikke greier å få nok fart på motoren til at den starter, vil jeg påstå det er noe galt med motoren...

Hadde en 2276 med superflow topper/stive fjører, FK87 og 11,5 i komp. Starta fint med en gammel 12v starter og biltema batteri.

Du kan få slike symptomer hvis den står med for mye fortenning. Men det har du sikkert sjekket Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 95
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!