april 19, 2024, 17:34:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 82 83 [84] 85 86 ... 95
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 855749 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2490 på: mai 04, 2016, 08:39:55 am »







Hvis du lurer på hvor eksos-slangen din kommer i fra...
Gliser CSP Pyton?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2491 på: mai 04, 2016, 10:59:18 am »

He... he... he...

Går sykt sakte for tiden, blir ikke fornøyd med lakkinga av viftehuset etc.
Tror jeg har 10 lag med lakk på viftehuset nå.... Gliser
Loggført

Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1256
Bosted:


Vis profil

« Svar #2492 på: mai 04, 2016, 16:45:55 pm »

Hehe kjenner jeg blir småmisunnelig på motor snakket Øyerulling her jeg sitter med 1300 og rustne dører og skjermer hehe. Men en tid for alt.

Uansett uteolig fin bil og kul motor. Gleder meg og se den sammen igjen.

Og han som spurte om eksosannlegget. Om jeg husker rett er det ett eksosanlegg fra turbo-thomas som minner om Python/A1 sidewinder
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2493 på: mai 04, 2016, 18:22:46 pm »

Hehe kjenner jeg blir småmisunnelig på motor snakket Øyerulling her jeg sitter med 1300 og rustne dører og skjermer hehe. Men en tid for alt.

Uansett uteolig fin bil og kul motor. Gleder meg og se den sammen igjen.

Og han som spurte om eksosannlegget. Om jeg husker rett er det ett eksosanlegg fra turbo-thomas som minner om Python/A1 sidewinder

Hehe, jeg stod på ca samme bakke som deg når eg var 17, for og si det mildt så var læringskurven bratt og den har ikke begynt å slakke av heller.
Men jeg vil råde deg til å ikke finne på det samme, det er så sykt mye arbeid.
Standard med 8 timer på vanlig jobb også rett i lokalet og jobbe til kl elve for så å stupe til køys og våkne igjen kl seks...
Og nevnte jeg at det er en dyr hobby? Jeg stoppet å telle når jeg passerte 150 tusen og det er en stund siden. Gliser

Vi sees vel på SCC, i så fall må du gjerne sitte på en tur på autoslalom kjøringa. Blunker
Loggført

Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1256
Bosted:


Vis profil

« Svar #2494 på: mai 04, 2016, 18:48:23 pm »

Ja vet det er en dyr hobby Gliser håper en snill mor og far lar meste parten av komfen gå til bobla Øyerulling
Blir nok en 1915 tenker jeg eller håper Rekker tunge

Ja kommer på scc i egen bil, ikke jeg som sjåfør men bilen vil stå der. Takker gjerne ja til å sitte på i slalom ja. Hadde vært syykt fett! Osteaktig
Loggført
jayster
Supermedlem
*****
Innlegg: 1067
Bosted: The land of no return!


"IN RUST WE TRUST!!!"


Vis profil
« Svar #2495 på: mai 04, 2016, 19:17:41 pm »

Dette helt utrolig Håkon👍
Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2496 på: mai 13, 2016, 11:34:52 am »

Alt for fint vær for tiden så blir heller kjøring enn motorbygging...
Alltid trivelig når avd. sjefene også tar til fornuft og kjører gammal bil. Glad

Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2497 på: mai 17, 2016, 21:18:00 pm »

Gratulere med dagen!
Pga uvanlig mye fint vær har bilen vert mye i bruk i det siste. Kult
Selv om det bare er en gammel org motor så er det utrolig gøy å frese rundt og man kan finne utav ting man bør utbedre før alt for mange hester inntar bobla.
Eneste jeg sliter med er at bilen har blitt alt for stiv fremme, noe som er merkelig da den var veldig bra før overhaling og forstillinga er uendra...

Forrige helg var det konfirmasjon til svigerslekta og svigerbesta fikk sitte på en tur, vi snakker dame med sterke bil og motorsykkel lidenskap så smilet stod i taket! Gliser Gliser







Ellers er det litt fremgang med vegvesenet, men vet absolutt ingenting om hvordan det vil ende.. Osteaktig
Motoren er neste ferdig, gjenstår kun å montere eksos og forgassere samt litt små nips før oppstart kanskje neste uke. Øyerulling
Forferdelig spent på hvordan det modifiserte ventilsystemet vil funke, oppstartsdato holdes hemmelig da det var over 20 pers som kom for å se forrige gang. Gliser
Kommer snart flere bilder!
Loggført

Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #2498 på: mai 17, 2016, 21:47:29 pm »

Kan ikke bli mye bedre nå den bobla di! Veldig bra sammensetting av deler for å få en utrolig gjennomført "look"  Kult

Stilfullt!
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1256
Bosted:


Vis profil

« Svar #2499 på: mai 17, 2016, 22:45:13 pm »

Utrolig snasent! Glad gleder meg til å få se en video? Gliser av den nye motoren Osteaktig
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2500 på: mai 18, 2016, 06:49:52 am »

Kommer nok både film og bilder etter hvert, konf familien jobber i TV2 sporten og sitter derfor på griseflotte kamera og droner så håper å få mekke i hop noe kult. Glad
Håper virkelig motoren oppfører seg pent så jeg endelig kan være ferdig med bilen og begynne på andre prosjekter.
Har en leilighet som trenger ny stue, en T3 reimo camper som trenger mye kosmetisk rep. Og kanskje får jeg hentet ut en bortglemt Ghia og Squarback til høsten om flaksen går min vei... Øyerulling
Loggført

Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1256
Bosted:


Vis profil

« Svar #2501 på: mai 18, 2016, 09:10:40 am »

Hvordan er kjørekomforten med så lav bil?
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2502 på: mai 18, 2016, 09:43:27 am »

Hvordan er kjørekomforten med så lav bil?

Før overhalingen var den stiv men bra, nå er den blitt litt for stiv fremme men finner nok utav det. (tror løsningen kun er å justere fjærene like mye på senkeskruene).
Egentlig ikke så ulikt nye biler, stiv ved sakte kjøring men kan kjøre veldig fort på humper før den tar nedi med stabstaget.
« Siste redigering: mai 18, 2016, 09:47:14 am av Dalland » Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2503 på: mai 18, 2016, 11:35:35 am »

JIPPI!!! Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser

Bestilt Whiteline stabstag fremme og bak til bobla! Gliser Gliser

Dukket plutselig opp whiteline 22mm stabstag justerbart til fremme og 24mm justerbart bak på ebay til bra pris!
Blir deilig å endelig ha fått kloa i whiteline stag! Gliser
« Siste redigering: mai 18, 2016, 14:20:02 pm av Dalland » Loggført

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #2504 på: mai 18, 2016, 23:03:25 pm »

JIPPI!!! Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser

Bestilt Whiteline stabstag fremme og bak til bobla! Gliser Gliser

Dukket plutselig opp whiteline 22mm stabstag justerbart til fremme og 24mm justerbart bak på ebay til bra pris!
Blir deilig å endelig ha fått kloa i whiteline stag! Gliser
[/quote

22mm stabstag foran....    Det har jeg prøvd. Aldri mer har ordtaket less is more blitt mer riktig.

For å dra frem enkel teori. Hvor er det bobla har tyngde ? Foran eller bak ?

Tykkere stag bak er helt ok, men 22mm foran = bilen blir helt jævlig å kjøre med mindre veien er superjevn.

Been there done that! 19mm holder i massevis foran på boble.]
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2505 på: mai 19, 2016, 05:56:24 am »

JIPPI!!! Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser

Bestilt Whiteline stabstag fremme og bak til bobla! Gliser Gliser

Dukket plutselig opp whiteline 22mm stabstag justerbart til fremme og 24mm justerbart bak på ebay til bra pris!
Blir deilig å endelig ha fått kloa i whiteline stag! Gliser

22mm stabstag foran....    Det har jeg prøvd. Aldri mer har ordtaket less is more blitt mer riktig.

For å dra frem enkel teori. Hvor er det bobla har tyngde ? Foran eller bak ?

Tykkere stag bak er helt ok, men 22mm foran = bilen blir helt jævlig å kjøre med mindre veien er superjevn.

Been there done that! 19mm holder i massevis foran på boble.]

Det går fint, har bestilt både 20 og 22mm fremme og 22 og 24 bak og alle er justerbare så skal nok finne noe passende. Glad
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2506 på: mai 19, 2016, 07:21:59 am »

Jeg har og forstått at det er lurest å stive bak fremfor fremme. Sett flere bilder av at indre fremhjul løfter seg i sving. Du trenger liksom begge fremhjula på bakken..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2507 på: mai 19, 2016, 08:24:11 am »

Jeg har og forstått at det er lurest å stive bak fremfor fremme. Sett flere bilder av at indre fremhjul løfter seg i sving. Du trenger liksom begge fremhjula på bakken..

Helheten er viktigst, men ja det er som regel bedre grep når hjulet ikke er i luften.. Gliser
Hoved grunnen til at jeg kjøper nye er fordi Whiteline stagene ikke bygger nedover slik alle andre gjør, samt de er justerbare og er mye bedre opplagret.
Loggført

G.D
Medlem
***
Innlegg: 155
Bosted: Tysvær



Vis profil
« Svar #2508 på: mai 19, 2016, 10:05:49 am »

Ikke for å skuffe deg men.. får håpe dine Whiteline-stag har bedre kvalitet enn det 24 mm. jeg har bak. Dårlig passform og endene på staget hvor justeringen er ser ut som om det er banket flatt med slegge.. Flau
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2509 på: mai 19, 2016, 10:14:05 am »

Men bilen din ser knallbra ut! Flott høyde og hjulene fyller fint ut.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2510 på: mai 19, 2016, 11:42:21 am »

Ikke for å skuffe deg men.. får håpe dine Whiteline-stag har bedre kvalitet enn det 24 mm. jeg har bak. Dårlig passform og endene på staget hvor justeringen er ser ut som om det er banket flatt med slegge.. Flau

Om så er så kan det nok modifiseres for å bli bra, er sikkert mye bedre enn empi staget uansett. Glad
Loggført

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #2511 på: mai 19, 2016, 21:28:21 pm »

Jeg har og forstått at det er lurest å stive bak fremfor fremme. Sett flere bilder av at indre fremhjul løfter seg i sving. Du trenger liksom begge fremhjula på bakken..

Jeg tror de fleste fort blir enige om at et hjul som vifter i lufta har dårlig veigrep...  Blunker

"Størst" er ikke alltid best. Det her er et skoleeksempel på det.
Snakket med "käfercup-gutta" på Mantorp og til og med dem brukte stort sett originalstaget foran på 02 og 03, riktignok med urethane foringer.
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2084
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #2512 på: mai 19, 2016, 21:49:40 pm »

Jeg har og forstått at det er lurest å stive bak fremfor fremme. Sett flere bilder av at indre fremhjul løfter seg i sving. Du trenger liksom begge fremhjula på bakken..

Jeg tror de fleste fort blir enige om at et hjul som vifter i lufta har dårlig veigrep...  Blunker

"Størst" er ikke alltid best. Det her er et skoleeksempel på det.
Snakket med "käfercup-gutta" på Mantorp og til og med dem brukte stort sett originalstaget foran på 02 og 03, riktignok med urethane foringer.

Det er det eg også har lest meg opp til på germanlook forumet. Mitt oppsett er originalstag foran med utethanforinger og whiteline 24mm bak. Gjenstår å prøve da...


* image.jpg (97.56 KB, 800x600 - vist 374 ganger.)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2513 på: mai 19, 2016, 22:24:21 pm »

JIPPI!!! Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser

Bestilt Whiteline stabstag fremme og bak til bobla! Gliser Gliser

Dukket plutselig opp whiteline 22mm stabstag justerbart til fremme og 24mm justerbart bak på ebay til bra pris!
Blir deilig å endelig ha fått kloa i whiteline stag! Gliser

22mm stabstag foran....    Det har jeg prøvd. Aldri mer har ordtaket less is more blitt mer riktig.

For å dra frem enkel teori. Hvor er det bobla har tyngde ? Foran eller bak ?

Tykkere stag bak er helt ok, men 22mm foran = bilen blir helt jævlig å kjøre med mindre veien er superjevn.

Been there done that! 19mm holder i massevis foran på boble.]

Det går fint, har bestilt både 20 og 22mm fremme og 22 og 24 bak og alle er justerbare så skal nok finne noe passende. Glad


Er du interessert i å selge det du ikke kommer til å bruke bak? Ikke noe hast, men når du får testet ut hva du skal bruke selv?
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2514 på: mai 19, 2016, 22:29:54 pm »

JIPPI!!! Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser

Bestilt Whiteline stabstag fremme og bak til bobla! Gliser Gliser

Dukket plutselig opp whiteline 22mm stabstag justerbart til fremme og 24mm justerbart bak på ebay til bra pris!
Blir deilig å endelig ha fått kloa i whiteline stag! Gliser

22mm stabstag foran....    Det har jeg prøvd. Aldri mer har ordtaket less is more blitt mer riktig.

For å dra frem enkel teori. Hvor er det bobla har tyngde ? Foran eller bak ?

Tykkere stag bak er helt ok, men 22mm foran = bilen blir helt jævlig å kjøre med mindre veien er superjevn.

Been there done that! 19mm holder i massevis foran på boble.]

Det går fint, har bestilt både 20 og 22mm fremme og 22 og 24 bak og alle er justerbare så skal nok finne noe passende. Glad


Er du interessert i å selge det du ikke kommer til å bruke bak? Ikke noe hast, men når du får testet ut hva du skal bruke selv?

Er en sjanse for det, men frister å ha de på hylla bare fordi de er så vanskelig å få tak i.. Blunker
Skal gi deg beskjed om de kommer for salg.
« Siste redigering: mai 25, 2016, 22:24:14 pm av Dalland » Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2515 på: mai 25, 2016, 22:33:57 pm »

Trenger hjelp! Hæ

Synes bilen har blitt fryktelig stiv fremme og sjekke nærmere på det idag.
Når jeg løfter bilen fremme og presser ned igjen så er den veldig myk og fin, men fra kjørehøyde og ned er den pinnstiv,virker som fjæringen blir 10 ganger så hard helt plutselig.
Jeg har innkorta 4 cm forstilling som er justert ca i org høyde (bærearmene står helt horisontalt), senkespindler, forsterka stabstag og røde koni.

Før bilene ble plukket var fjøringen fremme perfekt, bilen hadde samme høyde men slukte humper særdeles bra!

Er det noen som har tips om hvor jeg skal lete?
Demperne bunner ikke, stabstaget butter ikke mot noe og forstillingen er smørt opp mange ganger.
Loggført

Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6099
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #2516 på: mai 25, 2016, 23:21:51 pm »

Mine røde Konis står stilt på nesten det "svakeste", men er rimelig stive likevel...

Hvor mye har du stilt de opp?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2517 på: mai 26, 2016, 05:16:18 am »

Mine røde Konis står stilt på nesten det "svakeste", men er rimelig stive likevel...

Hvor mye har du stilt de opp?

Tror de står ca midt på, men det er bare rebound man justerer og når jeg drar i bilen så kjenner jeg at den er myk...
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2518 på: mai 31, 2016, 23:35:00 pm »

Ikke for å skuffe deg men.. får håpe dine Whiteline-stag har bedre kvalitet enn det 24 mm. jeg har bak. Dårlig passform og endene på staget hvor justeringen er ser ut som om det er banket flatt med slegge.. Flau

Fikk stagene idag, var lite å utsette på utførelsen. eneste å pirke på er litt skraper fra transport på noen og at whiteline logoen er et klistremerke. Gliser

Men det ble litt endring i valg av stag da han hadde lest feil nummer så fant ingen 24mm bak men ett 27mm.
Blir interessant å teste ilag med 22 mm framme.
Har nå:
2 stk 20mm justerbare fremme
1 stk 22mm justerbar fremme
2 stk 22mm faste bak til boble opptil 67 modell (rette demperskruer). Så ikke at de var til gammel type så de kommer for salg.
1 stk 27mm justerbart bak
fikk også med ett 24mm bak til den camperene på bilde og en 20 mm bak til 911'en til en kollega.

Det vil si at det kommer kanskje 4 stag for salg etterhvert. Blunker
Loggført

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2519 på: mai 31, 2016, 23:37:00 pm »

Ja og forresten, idag starta jeg den nye motoren!
Overraskende nok er den tett og det var ingenting å utsette på gassresponsen!  Gliser Gliser Gliser

Kommer masse oppdateringer og bilder snart men har vert opptatt med mekking i lang tid nå.
Loggført

Sider: 1 ... 82 83 [84] 85 86 ... 95
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!