august 14, 2018, 23:07:12 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 90 91 [92]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...  (Lest 413602 ganger)
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5274
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #2730 på: august 06, 2018, 14:27:26 pm »

FK46 har jeg en del erfaring med. Morsom kam så lenge man har nok fjørtrykk til de relativt bratte profilene. CB650 mener jeg er minimum.

Mvh
-BB-

Fk46 sammenlignet med JPM sin kam med samme durasjon er mye slankere lober på så det vil vel si at jpm sin er brattere profil på?
Har de hissigste Oteva fjærene som Logmech selger så de skal nok være rikelig. Glad

Har ikke foringer i blokka, og enn så lenge er pasningen perfekt så får se neste gang motoren plukkes hvordan det går.

Over nesa er det sjeldent noe problem.... der har man ofte nok trykk med nye fjører uansett. Hvis ikke så hopper dem fort over dessverre.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 2826
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2731 på: august 06, 2018, 15:54:02 pm »

CB sine standard doble fjærer med cromoly stenger på fk8 hoppet godt etter noen tusen km, slik det har vert på jpm kammene og oteva fjærer er det nok det motsatte problemet. Øyerulling

Får ta den på dynoen på scc og se hvordan den ligger ann nå da. Glad
Loggført

Studenten som skal bygge muskler: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,33902.0.html
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5274
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #2732 på: august 06, 2018, 21:38:30 pm »

CB sine standard doble fjærer med cromoly stenger på fk8 hoppet godt etter noen tusen km, slik det har vert på jpm kammene og oteva fjærer er det nok det motsatte problemet. Øyerulling

Får ta den på dynoen på scc og se hvordan den ligger ann nå da. Glad

Jepp.. CB sine standard doble fjører tapte seg drastisk etter å ha vært presset til coilbind 1 gang. Unødvendig å si gikk dem rett i søpla.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 2826
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2733 på: august 09, 2018, 23:06:14 pm »

Det virker som at ny kam, fiksing av vipper, ekstra olje retur spor ved svinghjul og sandseal funker bra.
Kan ikke huske sist gang motoren hørtes så myk ut i gangen og var så tørr.
Få håpe det varer. Glad

Og btw, leilighetsalget gikk over all forventning så da blir det garasje asap  Gliser Gliser
Loggført

Studenten som skal bygge muskler: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,33902.0.html
Bug_Man
Seniormedlem
****
Innlegg: 431
Bosted:


Vis profil

« Svar #2734 på: august 09, 2018, 23:13:52 pm »

Hva slags olje bruker du?
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 2826
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2735 på: august 10, 2018, 12:39:31 pm »

Hva slags olje bruker du?

Redline WT50 som er en esterbasert 20W50 olje.
Loggført

Studenten som skal bygge muskler: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,33902.0.html
Bug_Man
Seniormedlem
****
Innlegg: 431
Bosted:


Vis profil

« Svar #2736 på: august 11, 2018, 00:16:51 am »

Hva slags olje bruker du?

Redline WT50 som er en esterbasert 20W50 olje.
Hvorfor så tykk?
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 2826
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2737 på: august 11, 2018, 01:16:22 am »

Hva slags olje bruker du?

Redline WT50 som er en esterbasert 20W50 olje.
Hvorfor så tykk?

Fordi det er godt for motoren. Blunker
Stol på tyskerne som utvikla motoren, ikke amerikanerne som roper på nettet. Originale klaringer og viskositet uavhengig av trimming så lenge den brukes på veien, er det tryggeste alternativet. Ser at det er enkelte som påstår man bør ha løsere eller trangere lagerklaringer ved trimming men de har som regel lite forståelse for hvordan dette funker..
Som fun fact så kan jeg fortelle at vi har ca samme forholdstall mellom diameter og lagerklaring på våres 12000 kW store diesel motorer som boble motoren har...

Men finn deg en olje som har gode nok EP verdier til å beskytte kam og løftere. Ventildriften er etter min mening boble motorens svakeste ledd.
Loggført

Studenten som skal bygge muskler: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,33902.0.html
Bug_Man
Seniormedlem
****
Innlegg: 431
Bosted:


Vis profil

« Svar #2738 på: august 13, 2018, 13:59:15 pm »

Hva slags olje bruker du?

Redline WT50 som er en esterbasert 20W50 olje.
Hvorfor så tykk?
Satte ikke tyskerne opp bilene med SAE30 da?
Fordi det er godt for motoren. Blunker
Stol på tyskerne som utvikla motoren, ikke amerikanerne som roper på nettet. Originale klaringer og viskositet uavhengig av trimming så lenge den brukes på veien, er det tryggeste alternativet. Ser at det er enkelte som påstår man bør ha løsere eller trangere lagerklaringer ved trimming men de har som regel lite forståelse for hvordan dette funker..
Som fun fact så kan jeg fortelle at vi har ca samme forholdstall mellom diameter og lagerklaring på våres 12000 kW store diesel motorer som boble motoren har...

Men finn deg en olje som har gode nok EP verdier til å beskytte kam og løftere. Ventildriften er etter min mening boble motorens svakeste ledd.
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 2826
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2739 på: august 13, 2018, 14:53:12 pm »

Hva slags olje bruker du?

Redline WT50 som er en esterbasert 20W50 olje.
Hvorfor så tykk?

Fordi det er godt for motoren. Blunker
Stol på tyskerne som utvikla motoren, ikke amerikanerne som roper på nettet. Originale klaringer og viskositet uavhengig av trimming så lenge den brukes på veien, er det tryggeste alternativet. Ser at det er enkelte som påstår man bør ha løsere eller trangere lagerklaringer ved trimming men de har som regel lite forståelse for hvordan dette funker..
Som fun fact så kan jeg fortelle at vi har ca samme forholdstall mellom diameter og lagerklaring på våres 12000 kW store diesel motorer som boble motoren har...

Men finn deg en olje som har gode nok EP verdier til å beskytte kam og løftere. Ventildriften er etter min mening boble motorens svakeste ledd.

Satte ikke tyskerne opp bilene med SAE30 da?

Frem til de fikk multi grade ja. Blunker

Oppdatering ellers:
Bilen er tilbake på veien og enn så lenge oppfører den seg fint, men overgangen til FK46 var en solid nedtur, mistet mye bunndrag og mellomdrag så det blir nok skuffende tall på dynoen dessverre.
Midtre girkasse feste var etterlengtet og gjorte bilen overaskende mye bedre å kjøre men ser dessverre at jeg har klart å bøye det etter bare en times kjøring...
Så CRC flopstop fra coolryds er for svak. Får håpe han gjør opp for seg og sender gamle Mendeola utgaven som bør være sterkere.

Har litt surkling i gasserne å finne utav før scc, men ellers ser ting lovende ut. Glad
Loggført

Studenten som skal bygge muskler: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,33902.0.html
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5553
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2740 på: august 13, 2018, 15:06:31 pm »

Hvordan så festet ut før det ble bøyd?
Loggført

10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4459
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2741 på: august 13, 2018, 15:31:07 pm »

Midtre kassefester pleier jo å være ganske solide så hvor/hvordan ble det bøyd? Er det for tynt?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 2826
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2742 på: I dag kl. 10:51:10 »

Ligger bilde på forrige side av midtre feste, siden den vertikale plata er påsveist på enden av firkantstålet og er så letta for vekt så er det lite gods som skal ta opp bøyemomentet som oppstår.
Har snakket med Kevin på coolrydes nå og han skal sende en av gamle typen, han innrømmet at dette kunne skje på bilene med det sene type fremre girkasse feste da det er så mykt.
Men det hjelper fortsatt endel så får se hvor bøyd det er etter scc.. Øyerulling


* Bent flopstop.jpg (48.23 KB. 722x600 - vist 55 ganger.)

Loggført

Studenten som skal bygge muskler: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,33902.0.html
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5553
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2743 på: I dag kl. 11:05:48 »

Såpass.

Håper du ikke selger det andre da :p

Loggført

10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 2826
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2744 på: I dag kl. 15:03:39 »

Såpass.

Håper du ikke selger det andre da :p



Kun hvis noen har girkasse etter 61 men med et tidligere type fremre girkasse feste enn det jeg har.
Evt kan jeg sveise den vertikale plata midt på den tversgående så er problemet løst.
Fine visuelt men det hjelper lite når det ikke er en ingeniør som har tegna det. Øyerulling
Loggført

Studenten som skal bygge muskler: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,33902.0.html
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5553
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2745 på: I dag kl. 15:16:29 »

Stumt og helt er det som gjelder  Gliser
Loggført

10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 2826
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2746 på: I dag kl. 19:09:42 »

Stumt og helt er det som gjelder  Gliser

Jeg synes allerede alt over 15min kjøring er slitsomt i bobla... Husk at noen av oss må krysse landet for scc.  Gliser
Loggført

Studenten som skal bygge muskler: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,33902.0.html
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5553
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2747 på: I dag kl. 19:14:14 »

Stumt og helt er det som gjelder  Gliser

Jeg synes allerede alt over 15min kjøring er slitsomt i bobla... Husk at noen av oss må krysse landet for scc.  Gliser

Kremt.. Diesel-SUV og henger..  Gliser
Loggført

10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 2826
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2748 på: I dag kl. 20:25:22 »

Stumt og helt er det som gjelder  Gliser

Jeg synes allerede alt over 15min kjøring er slitsomt i bobla... Husk at noen av oss må krysse landet for scc.  Gliser

Kremt.. Diesel-SUV og henger..  Gliser

Ja det hadde vert deilig, men når man først har brukt 14 måneder på å få den gate godkjent så skal det absolutt utnyttes.
Ingen SVV kan skremme meg nå. Gliser

UP derimot... Øyerulling


Edit:
Er det bare jeg som blir så spent bare av å pakke til SCC at jeg må ha en kald Belgisk for å roe meg? Gliser
« Siste redigering: I dag kl. 21:21:04 av Dalland » Loggført

Studenten som skal bygge muskler: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,33902.0.html
Sider: 1 ... 90 91 [92]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!