april 29, 2024, 20:39:21 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Det er vår og jeg trenger en folkevogn  (Lest 1476 ganger)
Hårek
Nybegynner
*
Innlegg: 13
Bosted: Skien



Vis profil
« på: april 18, 2011, 10:24:27 am »

Det er vår og jeg har ikke noe morsomt å kjøre. Jeg trenger en boble…

Jeg vil gjerne ha en bil som noen andre har gjort helt ferdig. Og som du derfor vil selge for å finansiere neste prosjekt. Jeg har hatt en del bobler opp gjennom åra, koser meg med å gjøre vanlig vedlikehold, men jeg er ekstremt lite teknisk og trenger hjelp til det meste. Åsså har jeg alt for mange baller i lufta og har ikke lyst akkurat nå til å gjøre noe særlig selv. Derfor vil jeg ha en bil som er helt ferdig, godkjent og kjøreklar.

For meg har alle bobler sin sjarm, så årsmodell er ikke så viktig. Men jeg har en viss forkjærlighet for 1965-1967. Slik ser den bilen jeg egentlig ønsker meg ut (jeg vet ikke hva som egentlig er de riktige betegnelsene):

Original lakk. En bil som har vært i bruk. En "pen ratlook", dvs noe bulker, skraper og lakkrust er ok. Med original lakk mener jeg ikke opplakkert i samme farge, men virkelig original lakk.

Veldig gjerne en bil som aldri har hatt rust, aldri har vært skrudd i stykker, som har vært kjørt av ei gammal tante oppe i en dal uten salt på veiene. Pent interiør er bra.

Bilen ser original ut. Men den må veldig gjerne være moderat lav. Jeg liker moderat bredda originalfelger. At eksospotta ser original ut.

Åsså liker jeg at noen som kan skru folkevogn har brukt hundrevis av timer og alt for mye penger på å bytte alt av slitedeler, bremser, tenning, understell osv. Gode kjøreegenskaper til å være en gammel bil.

Dersom du har en annen folkevogn (ikke boble) som ligner på beskrivelsen min over så hør gjerne fra deg.

For meg ser det ut til at en slik bil koster ca 30 tusen. Og noe mer dersom den er litt mer sinna.

Jeg bor i Skien, følger med på innboksen min, men kan også nås på haarek@stranheim.com eller 90538487.

(Den grønne bobla i profilbildet mitt skulle jeg aldri ha solgt. Det var en 59-modell og den hadde kjøreegenskaper som en trillebår. Men jeg skulle aldri ha solgt den)
« Siste redigering: april 18, 2011, 11:19:53 am av Hårek » Loggført
nime
Supermedlem
*****
Innlegg: 1115
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: april 18, 2011, 10:34:40 am »

Hva med denne?
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,34368.0.html
Loggført
Hårek
Nybegynner
*
Innlegg: 13
Bosted: Skien



Vis profil
« Svar #2 på: april 18, 2011, 11:17:36 am »

Helt enig, den ser ut som et veldig bra alternativ! Så bra at jeg gjetter på at han ikke her hjerte til å selge den....
Loggført
AtleB
Telehiv Jumpers
Nybegynner
*****
Innlegg: 34
Bosted: Andebu


Vis profil

« Svar #3 på: april 18, 2011, 16:57:10 pm »

Hva med min?

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,33704.0.html
Loggført
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #4 på: april 18, 2011, 21:32:09 pm »

Denne har jeg en smule kjennskap til og den kan anbefales. Om du liker stilen og vil ha deg en bil hvor det er nytt på nytt av slitedeler bør du kjøpe denne.
Loggført

Seaside VW Klubb
Hårek
Nybegynner
*
Innlegg: 13
Bosted: Skien



Vis profil
« Svar #5 på: april 18, 2011, 21:39:48 pm »

Hei!

AtleB: Slettes ikke værst den bilen din. Har avtalt med din garasjekamerat (antar jeg) Cheron å se på hans
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,34368.0.html
i løpet av påska, vil jo ikke forårsake klabb mellom dere to....
Jeg liker at bilen ser ganske original ut. Din har fin patina og ser ut som du har gjort masse bra med den. Men jeg antar jeg meg må skru den litt "tilbake" for å få den til å se mer moderat og original ut.

Gullik: Takk. Jeg har kost meg med prosjekttråden til Cheron og har blitt veldig imponert over jobben han har lagt ned i bilen. Jeg har en mistanke om at han ikke har hjerte til å selge den. Men jeg skal få lov til å se på den...
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!