april 29, 2024, 05:33:10 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Knirkelyder i oppheng bak. Skyldes det feil sammensatt girkasse eller 17" hjul?  (Lest 973 ganger)
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« på: august 07, 2013, 23:15:36 pm »

Gammle splittkasser til T-1 har ikke "plastblomsten" under kuppelen på akselrøret.... Men er disse røra like på splitt og tunnel kasser?
Lurer fordi jeg har satt en tunnel kasse i 58 bobla mi. Akselrøra på tunnelkassa var dårlige og derfor satte jeg over røra fra den gamle splittkassa men benyttet samtidig plastblomsten som orginalt sto på tunnelkassa....

Altså:

Splittkasserør-blomst-tunnelkasse-blomst-splittkasserør.

Lurer fordi jeg har fått moen nye ulyder i opphenget bak... Eller er det mere sannsynlig at lydene skyldes kombinasjonen av gammel bil med slitte foringer rundt opplagringen til torsjonsfjærene og toppet med litt for stor felgdiameter og for lave (og for brede) dekk?
« Siste redigering: august 08, 2013, 08:02:21 am av Bablefish/ Ghost Rider » Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 08, 2013, 09:18:50 am »

Hvis du har gjort en endring på bilen og ulyden har oppstått etterpå så er det vel mest sannsynlig at det er noe med den nye kassa. Har opplevd at akkurat i det tromlene løsner kan det oppstå knirk under kjøring.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #2 på: august 08, 2013, 10:20:23 am »

Lydene er når bilen fjærer. Kjører jeg på flatt underlag så er det stille. Problemet er at jeg både byttet hjul og girkasse på en gang. Kan jo selvfølgelig bytte hjul å prøve det, men jeg var mest skeptisk til om det var feil å montere plastblomstene sammen med splittkasserør på ei tunnelkasse.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 08, 2013, 10:57:13 am »

Kanskje en idé å få heiset opp bilen i en 4-søyler eller kjørt over en grav så du kan stå under, så får du noen til å gynge på bilen slik at du hører hvor lyden kommer fra.

Har ikke peiling på om rørene er forskjellige, men vil ikke tro det skulle være noe problem å gjøre som du har gjort om de går fritt uten slakk.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #4 på: august 09, 2013, 21:46:54 pm »

Er tunnelkassa som gnisser mot gulvet i bilen... Ble noget "tight" når den orginale splittkassa ble erstattet av tunnelkasse med T2 nesekon Glad Burde nok forsøke å løfte opp gulvplata 5 mm rett over konen for å bli kvitt lyden/ subbingen. Fin vinterjobb egentlig Gliser
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 11, 2013, 18:17:20 pm »

Såpass ja! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!