april 28, 2024, 00:15:28 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: skal jeg kjøpe rusten eller ferdig restaurert bil?  (Lest 2045 ganger)
Robertj
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted: Asker


Vis profil

« på: april 03, 2008, 20:19:44 pm »

 Hæ Hei Dere, når jeg skal kjøpe en brukt bil skal jeg da kjøpe en bil til rundt 5000 - 30000? eller skal jeg satse på en over 60000?
For hva koster det å rust sveise opp en boble? Boble er vel den nest kjente bilen med rust problem etter Opel? :-)
Loggført
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #1 på: april 03, 2008, 20:27:15 pm »

Skrekksenarioet som kan hende når du kjøper en ferdigrestaurert bil er at
sveisinga viser seg å være mer kraftig lodding og dårlig lakkering som har blitt
gjort i et nedstøvet fjøs, skader som har blitt skjult under et lak med herder.

Og så forsvinner mye orginalt når bobla blir restaurert.. som oftest.


Om du går for en "rusten" boble, så får du ei orginal boble og Lobo som
fan på kjøpet. Blunker   Uansett, så er urestaurerte bobler ærlige.
   
Orginallakk über neue.  Gliser
Loggført

Robertj
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted: Asker


Vis profil

« Svar #2 på: april 03, 2008, 20:37:12 pm »

ja det er jeg enig i, men fins det rust frie bobler?
Loggført
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #3 på: april 03, 2008, 20:40:15 pm »

Kjøp ferdig om ønsket er å ha en strøken bil. Det er dyrt å restaurere:)
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #4 på: april 03, 2008, 20:46:40 pm »

Det er mest kanalene som generellt får smake rusten.
Hvor mye det koster å få fikset disse varierer MYE.
Loggført

Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #5 på: april 03, 2008, 20:47:48 pm »

Kjøp ferdig om ønsket er å ha en strøken bil. Det er dyrt å restaurere:)

Enig! Men få med deg en med kunnskap nok til å vurdere om jobben er (solid) gjennomført Blunker
Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #6 på: april 03, 2008, 20:58:25 pm »

Det kommer selvfølgelig ann på objektet. Ligger forholdene til rette for å skru selv? Stor garasje? Litt av sjarmen er jo å gjøre jobben selv, og bli kjent med bilen. Og skru trenger man, om ikke prisklassen er høy, eller bilen er en teknisk OK daily driver. Ferdig restaurerte biler selges som sagt gjerne vesentlig under selvkost.
Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #7 på: april 03, 2008, 21:04:14 pm »

Kjøp denne:
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1842544#top

Så veldig veldig veldig veldig bra ut.
Loggført

Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #8 på: april 03, 2008, 21:07:39 pm »

Kjøp denne:
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1842544#top

Så veldig veldig veldig veldig bra ut.

Helt klart mye boble for pengene her ja Sjokkert
Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
Robertj
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted: Asker


Vis profil

« Svar #9 på: april 03, 2008, 21:20:28 pm »

hjelp meg å regne her nå: bil : 15 000,- + kanaler + innerskjerm foran + innerskjerm bak foran / rundt torsjonsfjæra også gulvplate under batteriet?  + kanskje plata bak under side vinduet festet i kanalen der er også mange rustne. etter den operasjonen må jeg jo sparkle og lakke på nytt? pust og pes... det er no dritt å like gamle biler :-) hehe
Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #10 på: april 03, 2008, 21:23:51 pm »

Det er vel ikke alltid så lurt å kjøpe nyrestaurerte biler som er nylakkert. Det spørs jo en del på hvem som selger den også.
Man kan merke fort om det er noen ugler i mosen bare ved å snakke med selgeren om bilen.

Kjenner en som solgte ei boble for litt siden, så fin ut i lakken (Var lakkert for et halvt år siden) men grunnarbeidet på den var forferdelig! kjørt med grunning på bilen i 3-4 år, og lakkerte bare oppå den!++ Sjokkert

Hvis det er gjort dårlig grunnarbeid på bilen, men har en fin og stilig lakk vil bilen se fin ut i et år eller 2, før det bobler ut av lakken og rusta tyter frem..

Beste er nesten å kjøpe objekter, org fine biler eller biler som er restaurert for ca 5 år siden.

Det er nå min mening Osteaktig
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Cobra
Seniormedlem
****
Innlegg: 265
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #11 på: april 03, 2008, 23:20:14 pm »

Har kammerat som en vw 1300 67 mod. til deg vist int. litt rust på sjermer, Virker ganske bra under.  1641 cc motor overhalt for 1 år siden. Med noe hjemme laget turbo kit på. Men gar stått i ro siden i fjord grunnet gasser prob. Meget spest. interiør. Bilen ble renovert på Tidelig 90 tallet.  Litt arbeid er det. Men et meget bra utgangs pungt. Bilen er eu ok og har skilt. Men må hentes på henger eller slepes.  Rundt 10K skal han ha for den. Send han en mail på thher@start.no
Loggført

vw 1302rs
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!