november 01, 2024, 01:30:55 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Draps forsøk ?  (Lest 5954 ganger)
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« på: april 09, 2011, 19:01:59 pm »

Tidligere eiger av bilen min hadde skiftet til nyere type rattstamme for han absolutt skulle ha på et "gt" ratt. På bildet kan du se hvor smart løsning som ble brukt. Tipper det er et hjulkryss som er kappet og brukt som mellomstykke mellom ny og gammel stamme. Sveisen kunne jeg ha bæsjet finere. Fint scenario når denne knekker ja....

Å unnlate å fortelle om denne løsningen er vel det nærmeste jeg kaller et uaktsom drap  Sjokkert


* styringen.JPG (106.78 KB, 640x480 - vist 549 ganger.)
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #1 på: april 09, 2011, 19:44:50 pm »

Tidligere eiger av bilen min hadde skiftet til nyere type rattstamme for han absolutt skulle ha på et "gt" ratt. På bildet kan du se hvor smart løsning som ble brukt. Tipper det er et hjulkryss som er kappet og brukt som mellomstykke mellom ny og gammel stamme. Sveisen kunne jeg ha bæsjet finere. Fint scenario når denne knekker ja....

Å unnlate å fortelle om denne løsningen er vel det nærmeste jeg kaller et uaktsom drap  Sjokkert
nydelig håndverk Rekker tunge
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Snooker
Medlem
***
Innlegg: 217
Bosted: Ullerøy-Skjeberg


Ullerøylaaven


Vis profil
« Svar #2 på: april 09, 2011, 19:48:20 pm »

Så ikke gærn't ut det der...
Loggført

Ullerøylaaven antik og kuriosa
Sjekk ut på Facebook og instagram.
TURBO
Gjest
« Svar #3 på: april 09, 2011, 19:50:03 pm »

Hadde slitt med samvittigheten hadde jeg solgt en slik bil uten å fortelle om det.Scary Sint
Loggført
jayster
Supermedlem
*****
Innlegg: 1067
Bosted: The land of no return!


"IN RUST WE TRUST!!!"


Vis profil
« Svar #4 på: april 09, 2011, 19:52:04 pm »

Holy moly!! Sjokkert
Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #5 på: april 09, 2011, 20:01:04 pm »

Sykt skremmende, styringen var noe rar på hjemturen så jeg hadde en grundig sjekk av styringen på agendaen. jalokey her inne har en 58 mod delebil, passer den rattstammen på min 59?
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #6 på: april 09, 2011, 20:18:34 pm »

Så ikke særlig bra ut dette...   Øyerulling  Slike ting som dette burde vel tale FOR at biler pre 60 mod. oxo burde ha eu-kontroll. (En annen sak er vel om de faktisk hadde oppdaget det)
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #7 på: april 09, 2011, 20:35:53 pm »

Her hadde begynt å tvile på om det er mer som er (lurt) skrudd/sveiset Sjokkert
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #8 på: april 09, 2011, 20:54:15 pm »

Bra du oppdaget det. Det er vel føreren som er ansvarlig for at bilen er i forskriftsmessig stand, så om dette gikk til h...... kunne du fått skikkelig trøbbel, selv om bilen ikke var omregistrert.

Det meste som skjer på en gammel bil kan man håndtere på ett eller annet vis. Men å miste styringen i 70-80 kan INGEN redde seg ut av på en grei måte. Du har rett og slett hatt GRISEFLAKS! Glad
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #9 på: april 09, 2011, 22:49:18 pm »

blir litt småkvalm når man hører om slikt.. ikke bra..
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #10 på: april 09, 2011, 22:59:11 pm »

Er ikke det verste jeg har sett... Desverre...
Bra du oppdaget det tidlig så du kan fikse det før det evt. Hadde skjedd noe
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #11 på: april 09, 2011, 23:51:05 pm »

Sykt skremmende, styringen var noe rar på hjemturen så jeg hadde en grundig sjekk av styringen på agendaen. jalokey her inne har en 58 mod delebil, passer den rattstammen på min 59?

ja det mener jeg at skal passe på din 59mod. for de skal være være like .. men fy a meg det så skremmende farlig ut ja hva den som har gjort det her burde få stryk
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #12 på: april 10, 2011, 00:16:42 am »

Ja jeg priser meg lykkelig at turen jeg hadde på 5 mil gikk bra, i tillegg fant jeg 2 fraværende muttere på fremdemperene og en løs bak. Så her må jeg gå bilen grundig til verks. Nå håper jeg bare delebilen har det jeg trenger for å komme igang med sesongen.
Til ettertanke lønner det seg å gå grundig til verks når man inspiserer en bil man vil kjøpe Glad
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #13 på: april 10, 2011, 09:14:51 am »

Mener skifte mellom grov og fin tanning på rattstammen mot rattet, var i 59. Tror 60-modellen (fra aug 59) har fin tanning.


Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #14 på: april 10, 2011, 13:33:20 pm »

Tøff løsning det der vel Gliser
En flott sveis var det også...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #15 på: april 11, 2011, 08:22:53 am »

Har nå fått tak i en ny rattstamme, ser rimelig plug and play ut den jobben. Eneste jeg er usikker på er blinklys hendelen. Åsså mangler jeg bøyler som fester stamme i dashbordet. Men regner med en rustfri kabel sadel gjør samme nytten sammen med en gummiring
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #16 på: april 11, 2011, 09:15:05 am »

har denne vært på eu i etterkant av denne løsningen var på plass, mon tro?
Loggført
Eskild
Medlem
***
Innlegg: 229
Bosted: Nesodden


Slackers Hangaround :-)


Vis profil
« Svar #17 på: april 11, 2011, 09:23:21 am »

har denne vært på eu i etterkant av denne løsningen var på plass, mon tro?

Ingen eu på 59-modeller, Henrik. Blunker
Loggført

RPB Piraya, '63 T1, '68 T1 Plastcab, '69 Baja Bug x 2, '69 Buggy x 2, '73 T2 Dobbelkabin, '89 Audi 200 TQ
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #18 på: april 11, 2011, 09:49:10 am »

har denne vært på eu i etterkant av denne løsningen var på plass, mon tro?

Ingen eu på 59-modeller, Henrik. Blunker

jeg leste tydeligvis ikke posten der det står ja, takk for rettelsen!
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #19 på: april 11, 2011, 10:46:28 am »

Men regner med en rustfri kabel sadel gjør samme nytten sammen med en gummiring

Har ikke original braketten innebygget noen profiler som gir den styrke. Sjekk at kabel sadelen er like god.
Måtte du betale ekstra pga kollapsrattstammen?  Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #20 på: april 11, 2011, 11:15:20 am »

Hehe, deformasjons sonen var inkl i kjøpet. Har ordnet meg med enda en delebil, så da får jeg det resterende jeg mangler der satser jeg på.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #21 på: april 11, 2011, 11:26:54 am »

Huff of huff Vidar. Jeg slutter aldri med å bli overrasket over hva enkelte kan finne på med gamle luftkjølte !
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #22 på: april 11, 2011, 11:31:16 am »

Lurer litt på hvordan resten av bilen er jeg, og tror ikke jeg er den eneste..
Bilder?
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #23 på: april 11, 2011, 12:18:09 pm »

Er det ikke lite praktisk å oppbevare hjulkrysset på denne måten?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #24 på: april 11, 2011, 12:27:25 pm »

Lurer litt på hvordan resten av bilen er jeg, og tror ikke jeg er den eneste..
Bilder?

Resten av bilen er tålig grei, sollid men ikke noe pent rustsveist. Han jeg kjøpte bilen er nok synderen her(uføre billakkerer), for ombyggingen til irs ser meget bra ut blandt annet. Dette er gjort av noen sørlendinger etter hva jeg har blitt fortalt.
Kansje noen kjenner til bilen ? Agderforumet har lite kjennskap til den, rart siden det er derifra den stammer.


* gangstercaps.jpg (128.11 KB, 640x480 - vist 250 ganger.)

* 59ensmall.JPG (50.77 KB, 640x480 - vist 260 ganger.)
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #25 på: april 12, 2011, 07:48:43 am »

Kom over enda en godbit når jeg skrudde ut tanken. Har nok vært litt plassproblemer med den nye hjul kryss skjøten. Så det var tid for noe tank massasje, utrolig nok er den tett Glad


* tanken.JPG (96.49 KB, 640x480 - vist 244 ganger.)
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #26 på: april 12, 2011, 08:10:35 am »

Skulle hatt premie !
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #27 på: april 12, 2011, 09:44:44 am »

Skulle hatt premie !
Ja, skuddpremie Osteaktig
Loggført

Patina er for fattigfolk.
prippa
Juniormedlem
**
Innlegg: 73
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #28 på: april 12, 2011, 15:47:56 pm »

Tipper denne løsningen er laget slik for at rattstammen skal knekke ved kollisjon, og da ville du jo slippe å få rattet gjennom brystet. En hjemmelaget airbag om du vil..

(Har nettopp lært ironi og benytter det så ofte som mulig)
Loggført

Så lenge man er glad...
TURBO
Gjest
« Svar #29 på: april 12, 2011, 16:23:19 pm »

Er bilen kjøpt fra noen her inne på forumet eller?
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!