juni 01, 2024, 01:20:40 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sur boble  (Lest 1786 ganger)
vwrob
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted:


Vis profil

« på: april 12, 2011, 20:15:23 pm »

Har ei bruksboble, 1970mod 1500. Den har nå begynt å skape seg. Når den blir varm, blir den liksom sur. Går veldig dårlig på lavt turtall, truer med å stoppe Hæ. Symptomene kommer gjerne når jeg lar den rulle ned en bakke i tredje. Og da blir den ikke bra før den blir kald igjen. Den går også dårlig på tomgang kald. Que pasa! Noen som har en ide på hva det kan være? Easy fix?
Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #1 på: april 12, 2011, 20:28:03 pm »

Snodig!

Jeg har nesten samme opplegg har jeg funnet ut i dag etter en kveldstur Trist

Når jeg skal bremse ned i lyskryss etc så dør den og den starter igjen når jeg triller den igang. Men å starte den med nøkkel er umulig. Da kommer det bare "klonk" i fra starteren og all strøm i bilen blir borte. Starter ved å trille i gang og når den er kald.

Tror jeg, nå står den i garasjen og skal kjøles ned og håper den starter senere i kveld.

Beklager at jeg kuppet tråden din, men var omtrent samme sympotmer Glad Boblesjuke?  Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #2 på: april 12, 2011, 20:28:57 pm »

Forgasserising? Forvarmerrøret kan gro igjen med sot etter mange år. Sjekk at den er åpen.
Ellers regner jeg med at du har sjekket stifter/tenning, tennplugger, luftfilter og ventiler.

Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 12, 2011, 20:29:50 pm »

Lader denna bilen din da Leif?  Gliser

Men dette høres litt tenningsaktig i mine ører  Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #4 på: april 12, 2011, 20:32:26 pm »

Nja, den lader... Nå har jeg ikke verktøy her hjemme og heller ikke bil som starter så får ikke ruslet ut og målt hvor mye strøm det er Glad

Men jeg får la den stå til i morra.
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
MLH
Medlem
***
Innlegg: 172
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #5 på: april 12, 2011, 20:44:20 pm »

Tenker choke som henger på jeg...at den ikke går helt av. blir da sur og stopper når varm. og da får du ikke start heller. med nøkkel. hvorpå du går litt tom for strøm, ved å prøve litt lenge med nøkkelstart. og da blir pluggene enda bløtere osv....Bytt plugger og sjekk chokespjell...Pluss Sjekk forvarming som sagt før..
Loggført

1200 Jeans 1974,kræsjet...
1200 T 1 1955 "Dragon Wagon" gitt bort til kjerringa
1600 Variant 1971, grønn.
1600 Variant 1970 "panel" Rusten!!!
1500 T 1 1969 Muggen
1600 TL  1971 (solgt)
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #6 på: april 12, 2011, 20:52:29 pm »

Tenker choke som henger på jeg...at den ikke går helt av. blir da sur og stopper når varm. og da får du ikke start heller. med nøkkel. hvorpå du går litt tom for strøm, ved å prøve litt lenge med nøkkelstart. og da blir pluggene enda bløtere osv....Bytt plugger og sjekk chokespjell...Pluss Sjekk forvarming som sagt før..

Vet ikke om dette var rettet til meg;

Men prøvde å åpne choken på full og da tørna motoren en runde og så var det tomt for strøm. Får hente litt måleutstyr i morra og batterilader og se om det hjelper når den er opplada og tørr. For lukter VELDIG bensin i motorrommet..

Krysser fingrene for at den ikke er varmskjært.
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #7 på: april 12, 2011, 23:30:59 pm »

Har ei bruksboble, 1970mod 1500. Den har nå begynt å skape seg. Når den blir varm, blir den liksom sur. Går veldig dårlig på lavt turtall, truer med å stoppe Hæ. Symptomene kommer gjerne når jeg lar den rulle ned en bakke i tredje. Og da blir den ikke bra før den blir kald igjen. Den går også dårlig på tomgang kald. Que pasa! Noen som har en ide på hva det kan være? Easy fix?

Sjekk stiften. ta av fordelarlokket og puss kontakter inni lokket og på rotoren, fjern rotor og plastikk under(om du har) bruk eit skrujern å opn opp stiften litt. ser du antydning til ein flekk på kontaktflata så er den brent. bruk ein bete av eit smergellerret eller sandpapir å brett så du har to pusseflater, putt lappen mellom stiften å gnikk til det ikkje er tegn til brent lenger. So må du justera opninga til 0.4mm etterpå pass på å bruk reint følarblad. smør akslingen som stiften ligger inntil med den tjokkaste greasen du finner å ha litt olja på toppen av akslingen. smokk isaman og still inn tenninga statisk med prøvelampe og evt korriger på gefühlen etterpå. eller bruk strobelys om du har. so ser du att choken er oppe å går(sett på tenninga, etter eit par minutt skal den vera heilt oppe, ellers e da noko tull. juster den og sånn att den stenger nesten heilt igjen. og til slutt so tar du ut pluggane å pussar av soten før du vrir om nykkelen att og suser avgårde

Berre eit tips
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
vwrob
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: april 13, 2011, 06:23:19 am »

da har jeg litt å gjøre i påska Gliser Takk for tipsa Gliser
Loggført
hovdingen
Seniormedlem
****
Innlegg: 411
Bosted: MELBU



Vis profil
« Svar #9 på: april 13, 2011, 16:41:31 pm »

Tenker choke som henger på jeg...at den ikke går helt av. blir da sur og stopper når varm. og da får du ikke start heller. med nøkkel. hvorpå du går litt tom for strøm, ved å prøve litt lenge med nøkkelstart. og da blir pluggene enda bløtere osv....Bytt plugger og sjekk chokespjell...Pluss Sjekk forvarming som sagt før..
Helt enig i det med choke!! Nøyaktig slik blei bobla mi etter jeg hadde (feil)justert choken. Så kom svigers som er gammel boblemekaniker og hjalp meg med justeringa. Problemet løst! Forgasserjustering løser nok tomgangsproblemet.
« Siste redigering: april 13, 2011, 16:45:42 pm av hovdingen » Loggført

Ola Steimoeggen
Villaveien 11
8445 MELBU
(o\_/o)
1961 T1
1965 T1
1974 1303S
Lillebror 1971 m/fortelt
hovdingen
Seniormedlem
****
Innlegg: 411
Bosted: MELBU



Vis profil
« Svar #10 på: april 13, 2011, 16:43:30 pm »

feilpost
Loggført

Ola Steimoeggen
Villaveien 11
8445 MELBU
(o\_/o)
1961 T1
1965 T1
1974 1303S
Lillebror 1971 m/fortelt
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!