april 29, 2024, 00:51:52 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: "ny"registrering av 181 i norge  (Lest 4097 ganger)
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« på: april 14, 2011, 22:00:06 pm »

Hei

Jeg har tatt inn til norge en 1979 181. Bilen er opprinelig en militær bil.

Jeg har fått beskjed fra trafikkstasjonen at blien blir registrert som bevaringsverdi og ikke som veteran fordi de mangler dokumentasjon om at bilen tilfredstiller kravene fra 79.
Er det noen som kan hjelpe med dokumentasjon så jeg kan få bilen registrert som veteran?

Her er bilde av bilen


Ps: bilen ble vist i trafikkstasjonen med 165R15 dekk og ikke 30"....
Loggført
1303S73
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: Haugesund NRVWK


1303LS Org. Cab. & Gullhuset


Vis profil
« Svar #1 på: april 16, 2011, 22:10:45 pm »

Ta en tlf til teknisk avd i Møller, de har sikkert papirer.

Hilsen Geir.
Loggført

1973 1303LS Org. Cab
1966 VW panel Gullhuset
1985 VW transporter syncro
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: april 17, 2011, 12:00:28 pm »

Hei Geir

Jeg har kontaktet møller og de hadde ikke noe papirer. De også sa at denne modellen har aldri blitt solgt i Norge.

Alex
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #3 på: april 17, 2011, 12:59:38 pm »

Hva blir forskjellen om den står som veteran eller bevaringsverdig? Det blir vel stående 1979 som årsmodell i vognkortet uansett?
EU kontrollen slipper man ikke unna uansett hva som står, og det burde vel være mulig å få veteranforsikring på en 79 modell  Øyerulling
Er jo noen andre på forumet her som har slike biler, så du kan jo høre hva deres biler er registrert som.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
heljo
Juniormedlem
**
Innlegg: 74
Bosted: lavik, sogn


Vis profil

« Svar #4 på: april 17, 2011, 15:53:29 pm »

kontakt VW 181, han veit kanskje noko om dette. han har samme bil, 1971 mod, importerte vel sjølv frå tyskland meinar eg.
« Siste redigering: april 17, 2011, 15:59:45 pm av heljo » Loggført
1303S73
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: Haugesund NRVWK


1303LS Org. Cab. & Gullhuset


Vis profil
« Svar #5 på: april 17, 2011, 19:08:09 pm »

Bevaringsverdig, tror ikke du kan bygge om bilen, den må være orginal.

Hilsen Geir.
Loggført

1973 1303LS Org. Cab
1966 VW panel Gullhuset
1985 VW transporter syncro
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #6 på: april 17, 2011, 19:12:28 pm »

Sjekket akkurat papirene på min.
Står også at den er bevaringsverdig, ikke veteran.
Men ikke noe problem med forsikringen, der står den som veteran, da de ikke hadde noe annet alternativ.  Glad
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
jaru
Supermedlem
*****
Innlegg: 675
Bosted: strømmen



Vis profil
« Svar #7 på: april 17, 2011, 19:16:09 pm »

hva er det de krever? er det mål, vekt osv?
Loggført

if it works don`t fix it
Member of mandagsklubben
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: april 17, 2011, 19:41:28 pm »

Hei

Det de krever er papirer fra fabrikanten som sier at bilen tilfredstiller kravene fra 1979 (mht sikkerhet ol...)

Jeg ønkser å registrere bilen som veteran fordi jeg har tenkt til å bygge den om litt. Føste ting som må gjøres er å montere bedre belter foran og belter bak. Jeg ønsker noe mer enn 2-punkts belter. Vurderer også montering av veltebøyle.

Vw181: ser at du har senket bilen litt og har ikke originale felger, får du noe trøbbel med det ved eu kontroll?

Alex
Loggført
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #9 på: april 17, 2011, 20:00:11 pm »

Jeg hadde en slik selv for noen år siden Glad Den velkjente O-181. Din bil er omtrent dobbel så høy som den jeg hadde Blunker Kul doning var det, men jeg følte meg ikke akkurat høy i hatten etter europaveg 6 med frontruta nede og uten dører, men ble godt sett i trafikken.. Solgte den fordi det ikke akkurat ver en bil man tok med bikkje og barn i Glad
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Elwood
Supermedlem
*****
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark


Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now


Vis profil
« Svar #10 på: april 17, 2011, 20:14:56 pm »

Jeg hadde en slik selv for noen år siden Glad Den velkjente O-181. Din bil er omtrent dobbel så høy som den jeg hadde Blunker Kul doning var det, men jeg følte meg ikke akkurat høy i hatten etter europaveg 6 med frontruta nede og uten dører, men ble godt sett i trafikken.. Solgte den fordi det ikke akkurat ver en bil man tok med bikkje og barn i Glad

Hvorfor ikke OTO? Du hadde jo ingen av delene den gangen....he,he  Gliser Gliser Gliser

Kongetøff bil forresten. Er ikke de fleste "militærbiler" lagt under bevaringsverdi kategorien da? Hør med gutta med scwimm og kubel. De har muligens svar på det.
« Siste redigering: april 17, 2011, 20:17:56 pm av Elwood » Loggført

Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #11 på: april 17, 2011, 20:20:10 pm »

Jeg hadde en slik selv for noen år siden Glad Den velkjente O-181. Din bil er omtrent dobbel så høy som den jeg hadde Blunker Kul doning var det, men jeg følte meg ikke akkurat høy i hatten etter europaveg 6 med frontruta nede og uten dører, men ble godt sett i trafikken.. Solgte den fordi det ikke akkurat ver en bil man tok med bikkje og barn i Glad

Hvorfor ikke OTO? Du hadde jo ingen av delene den gangen....he,he  Gliser Gliser Gliser

Kongetøff bil forresten. Er ikke de fleste "militærbiler" lagt under bevaringsverdi kategorien da? Hør med gutta med scwimm og kubel. De har muligens svar på det.

He, he.. joa Elwood.. Husker du ikke schëferen? 52 kilo hanbikkje. Skrekken var svart katte over veien Glad Eller var Herman satt i produksjon, så det var greit å sende den over til nik Glad 
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Elwood
Supermedlem
*****
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark


Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now


Vis profil
« Svar #12 på: april 17, 2011, 20:46:28 pm »

Jeg hadde en slik selv for noen år siden Glad Den velkjente O-181. Din bil er omtrent dobbel så høy som den jeg hadde Blunker Kul doning var det, men jeg følte meg ikke akkurat høy i hatten etter europaveg 6 med frontruta nede og uten dører, men ble godt sett i trafikken.. Solgte den fordi det ikke akkurat ver en bil man tok med bikkje og barn i Glad

Hvorfor ikke OTO? Du hadde jo ingen av delene den gangen....he,he  Gliser Gliser Gliser

Kongetøff bil forresten. Er ikke de fleste "militærbiler" lagt under bevaringsverdi kategorien da? Hør med gutta med scwimm og kubel. De har muligens svar på det.

He, he.. joa Elwood.. Husker du ikke schëferen? 52 kilo hanbikkje. Skrekken var svart katte over veien Glad Eller var Herman satt i produksjon, så det var greit å sende den over til nik Glad 

He,he, Ja det stemmer det  Blunker. Jeg og nik har hatt mange artige mil i en den bilen. Blikkfang så det holdt  Gliser
Loggført

Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
jaru
Supermedlem
*****
Innlegg: 675
Bosted: strømmen



Vis profil
« Svar #13 på: april 17, 2011, 21:26:02 pm »

Hei

Det de krever er papirer fra fabrikanten som sier at bilen tilfredstiller kravene fra 1979 (mht sikkerhet ol...)

Jeg ønkser å registrere bilen som veteran fordi jeg har tenkt til å bygge den om litt. Føste ting som må gjøres er å montere bedre belter foran og belter bak. Jeg ønsker noe mer enn 2-punkts belter. Vurderer også montering av veltebøyle.

Vw181: ser at du har senket bilen litt og har ikke originale felger, får du noe trøbbel med det ved eu kontroll?

Alex

Har du sjekket med Tüv? jeg importerte en bmw motorsykkel og da krevde biltilsynet dokumentasjon fra produsent med tekniske data osv. bmw skulle ha 2000,- for å skrive ut dette, fikk akkurat det samme fra Tüv for 30 euro.
Loggført

if it works don`t fix it
Member of mandagsklubben
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #14 på: april 18, 2011, 19:42:53 pm »

Hei

Det de krever er papirer fra fabrikanten som sier at bilen tilfredstiller kravene fra 1979 (mht sikkerhet ol...)

Jeg ønkser å registrere bilen som veteran fordi jeg har tenkt til å bygge den om litt. Føste ting som må gjøres er å montere bedre belter foran og belter bak. Jeg ønsker noe mer enn 2-punkts belter. Vurderer også montering av veltebøyle.

Vw181: ser at du har senket bilen litt og har ikke originale felger, får du noe trøbbel med det ved eu kontroll?

Alex
Nei, hittil har det ikke vært noe tema. Bruker faktisk et merke-verksted (ikke VW) her i Bergen til EU-kontrollene. De har folk som ser at bilene mine tas vare på, og derfor er de ikke opptatt av om de faktisk er originale. Som de sier: "Du kjører jo bare hjem, bytter om, viser bilen, og kjører hjem og bytter igjen."  Gliser  Begge parter sparer seg for arbeid... Kjekke folk!!  Blunker
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!