juni 07, 2024, 21:41:07 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 34 pict 3 gasser. Hvordan best løse alle problemer?  (Lest 2197 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: april 20, 2011, 19:08:39 pm »

Har tatt ut 1915 og satt i en 1600 AS standard. Har problem med at den ikke vil starte når den er varm, og når den går, fusker den og drar dårlig. (tror den drar dårlig, har aldri kjørt med 50hk før) Har justert tenninga med vanlig prøvelampe etter boka, og satt på alle vakumslanger. Vakumklokka trekker, cut off valve funker, og den samme gjør automatchoken.
Er klar over spjeldaksling foringer, og disse ser jeg er slitte (kommer et par dråper bensin ut, og litt slark).
Spørsmål: Hvordan løser jeg dette billigst/lettest/best? Kan jeg kjøpe en god gasser som virker? Plugger er nye, stifter er justert.

Bilen blir også altfor fort varm(over 115 grader), håper det var fordi vakumslangen til fordeler hadde hoppet av, har ikke testet enda.

Jeg vil bare at boble skal fungere som bruksbil nå, men jeg tør ikke kjøre langt slik den er nå... Jeg trenger noen gode råd før jeg mister motet. Har skrudd boble i ca. 35 timer siden fredag.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #1 på: april 20, 2011, 21:22:37 pm »

Jeg fant et sjokolade papir (sølvpapir) fint lagt utover i vifta på 03'en jeg hadde for en del år siden.
Hvordan det havnet der.. om det er noen som har lagt det slik eller om det er sugd inn på en måte aner jeg ikke.
Har også sett at papir til å tørke peile pinne har blitt lagt ved siden av motor, og sugt inn i viften.. men da ble det kast i viften og det hører en for å si det sånn...
Regner med du har sjekket termostaten, og at ikke spjell står fast?

Vet ikke om jeg kan hjelpe med alternativ gasser... Måtte være den jeg haded i 54'en før jeg puttet inn Porsche motoren.
Det bruker å hjelpe å plukken gasser i biter og blåse rent alle kanaler og dyser
« Siste redigering: april 21, 2011, 20:54:16 pm av tmatre » Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: april 20, 2011, 22:09:07 pm »

Har ikke sjekket termostaten, hvordan gjør jeg det?
Kan jo kjøpe gasser, men hvordan vet jeg hvilke av kopiene som er best?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: april 21, 2011, 10:35:55 am »

***********************************************************************
Goods Ordered
-----------------------------------------------------------------------
 113-129-620/  / Air filter,rectangular, paper type,also G2 Gti 8v/16v Kjet
 00001 @ £00004.96
-----------------------------------------------------------------------
 113-129-031/K/MP Carburettor standard Empi 34 Pict carb
 00001 @ £00129.13
-----------------------------------------------------------------------
[order end - thanks for your custom]

 Gliser VW Heritage sender meg en Empi gasser, så får vi se om den virker.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #4 på: april 21, 2011, 12:30:55 pm »

har overhalings sett liggend til slik gasser... med dyser og alt. om du ville øvehalt den gammle:)
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: april 21, 2011, 14:34:58 pm »

Tenkte på å kjøpe det, men så lenge jeg vet at det suger falsk luft i spjeldakslingen, og de foringene ikke er med i settet, valgte jeg å kjøpe ny. Så nå er jeg mer spent på byggekvaliteten til Empi gasseren. Skal være en kopi av original. Men takk for tilbudet.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hagbart
Nybegynner
*
Innlegg: 34
Bosted:



Vis profil
« Svar #6 på: april 21, 2011, 21:12:34 pm »

Bra hvis du har bry til å skrive noen ord om forgasseren når den kommer. Jeg vurderer å gjøre det samme investeringen for å få orden på tomgangen,men greit å vite om empi'en er "plug'n play,eller om den må dyses om og tilpasses.  Glad
Loggført
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #7 på: april 21, 2011, 21:41:30 pm »

sjekk att dysene er like som i den gamle gasseren. Hadde en etter markeds gasser som det satt mindre dyser i.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: april 22, 2011, 11:28:08 am »

Skal sjekke. Er anbefalt 130 dyse.
Nå har jeg fått bestilt messing foringene til spjeldakslingen og, kr. 81.- med frakt fra England. Fant dem på mitt nye forum Volkzone  Rekker tunge
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #9 på: april 26, 2011, 14:41:24 pm »

Skal sjekke. Er anbefalt 130 dyse.
Nå har jeg fått bestilt messing foringene til spjeldakslingen og, kr. 81.- med frakt fra England. Fant dem på mitt nye forum Volkzone  Rekker tunge


Med nye messingforinger er du rett vei, ja! Jeg har mye større tro på en skikkelig overhalt original Solex enn en kopi-forgasser. Har strevd mye med disse originalforgasserne, men nå er livet helt greit på mine to biler (http://www.vwnorge.no/index.php/topic,20100.0.html).

Ellers ville jeg sett over vakuum-systemet til luftfilteret også (1302 og 1303 har dette). Hvis det er feil her kan det bli falsk luft, som man ikke oppdager med den vanlige startgass test-metoden. Jeg hadde tomgangsproblemer på 1302'en min i vinter som skyldes at vakuum-flapsen i luftfilteret var kaputt. Alt i forbindelse med forgasseren må funke for at den skal gå greit, motoren sier raskt fra om noe ikke er som det skal. Du kan plugge vakuum-porten midlertidig for å sjekke om ting bedrer seg, men sats på å fikse om det er noe feil. Kjølesystemet på en VW-motor er tysk ingeniørkunst, og jeg er i hverfall ikke i stand til å overgå dem i smartness for å sikre at motoren har riktig temp under alle forhold...

Hoveddysen på en 34 PICT skal være 127.5 eller 130 (noen unntak, ref Bentley). Å øke størrelsen kan hjelpe, men det er stort sett for å dekke over andre symptomer som slitasje og falsk luft. Mye bedre å ordne opp i årsakene enn å helbrede symptomene  Glad.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #10 på: april 26, 2011, 15:36:52 pm »

..oooppss... Alt etter luftfilteret er bortevekk, har ikke sett noe slikt før på mine motorer. På filteret har jeg koblet vakum på innsuget fast til luftfilteret, den andre utgangen på luftfilteret har jeg blendet igjen. Er ikke den vakumgreia for å styre forvarming til innsugslufta? Blir det krøll om jeg mangler den?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #11 på: april 26, 2011, 20:51:15 pm »

..oooppss... Alt etter luftfilteret er bortevekk, har ikke sett noe slikt før på mine motorer. På filteret har jeg koblet vakum på innsuget fast til luftfilteret, den andre utgangen på luftfilteret har jeg blendet igjen. Er ikke den vakumgreia for å styre forvarming til innsugslufta? Blir det krøll om jeg mangler den?

Vakuum-klokken ved innsuget virker slik:

Når du starter på kald motor er den termostatiske vakuumbryteren i luftfilterboksen åpen. Klaffen i luftfilteret "suges opp" og lukker dermed for kald luft og åpner for forvarmet luft.

Etter hvert som luften blir varmere inne i luftfilteret vil termobryteren stenge av vakuum-suget, og klaffen går tilbake i nedre stilling. Da får motoren kald luft hele tiden. Det er bra, siden det hindrer overoppheting.

"Blir det krøll om du mangler den?" Ja. Utgangspunktet er at det ikke finnes unødvendige deler på en Volkswagen-motor. Forvarmet luft i kaldt vær gir riktigere blandingsforhold, og sammen med godt fungerende forvarmingsrør fra eksosen, sørger varmluften for å motvirke kondensering av bensingassen i det lange insuget fra forgasseren ut til toppene.

Om dette er forklaringen på dine motorproblemer er ikke så sikkert, men termobryteren har en overtrykksfunksjon, så det kan være du suger falsk luft nå. Jeg ville koblet en slange mellom termobryteren og vakuum-klokken på luftfilterinnsuget, så er ting på plass som det skal være. Alternativt ville jeg blokket det lille røret nede på innsuget (og ikke oppe på termobryteren), da er du sikker på at du ikke suger falsk luft.
« Siste redigering: april 26, 2011, 20:55:36 pm av JFP » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!