april 28, 2024, 22:40:03 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: "Repro" toppdeksel  (Lest 1277 ganger)
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« på: april 25, 2011, 10:07:00 am »

Er det noen som har vært borti denne typen toppdeksel? Ligger ute på thesamba, til type en 13/15/1600, 30hk og type 4. De hadde passet til Porsche temaet på 412'n min.


* 3537267.jpg (15.44 KB. 400x300 - vist 156 ganger.)

« Siste redigering: april 27, 2011, 18:02:51 pm av Hulken » Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: april 27, 2011, 16:38:27 pm »

Har ikkje t4 ein heilt an fasong på toppdeksla enn på vanlig t1-3 motor ??
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #2 på: april 27, 2011, 18:03:20 pm »

Jo, de leveres i tre varianter....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 27, 2011, 20:49:20 pm »

Da de lages til T4, så passer dem sikkert i utgangspunktet, MEN...  Er dem "romslige" nok for løftet på kammen din? De originale dekslene på T4 sliter i hvertfall med kam med høyt løft..

En helt annen ting er det med å ha "porsche-deksler" på en vw-motor  Blunker 

Joda , jeg har sett Golf 1 bla. med porscheklistremerker, så hvorfor ikke på en vw-motor  Blunker
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: april 27, 2011, 20:53:41 pm »

Hadde passet bra på 914 motoren min....Hmm..

Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #5 på: april 27, 2011, 23:11:47 pm »

Litt mer stil enn Porsche klistremerker. Merkene får bli til caliperne. Blir vel ikke all verdens løft på en turbomotor...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #6 på: april 28, 2011, 18:25:22 pm »

Litt mer stil enn Porsche klistremerker. Merkene får bli til caliperne. Blir vel ikke all verdens løft på en turbomotor...

Turbokammer har ofte bra med løft, men gradene på kammen er ikke noe særlig mer enn originalt. Har ikke vært borti noe av trimkammer til T1 eller T4, men når det gjelder til vannkjølt , så har de to kammene til henholdsvis kompressor og turbo  som jeg har montert hatt bra med løft , men kun 264 grader / 270 grader.
Jeg vet ikke hvordan disse dekslene er , men de originale har dette problemet allerede ved Engle sin 290 graders kam vet jeg..
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!