april 29, 2024, 08:55:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Veihjelp  (Lest 1470 ganger)
tambur4
Seniormedlem
****
Innlegg: 367
Bosted: Halden


Vis profil

« på: mai 02, 2011, 10:42:15 am »

Hei, er det mange her som er medlem av KNA, NAF eller lignende?
Lurte bare på hva som er vanlig når man har veteranbil, om det er egne regler etc.

Jeg ser at KNA har såkalt entusiast-medlemskap, og man kan i tillegg ha veihjelp. Da kommer det på ca 800.- pr. år.
Loggført

VW 1303 BIG 1973 Sauer&Sohn
VW Golf Variant 1,9Tdi Sportline 2008
Eskild
Medlem
***
Innlegg: 229
Bosted: Nesodden


Slackers Hangaround :-)


Vis profil
« Svar #1 på: mai 02, 2011, 12:32:47 pm »

Jeg er NAF-medlem med veihjelp. Medlemskapet er personlig og gjelder den bilen du til enhver tid kjører, så lenge følgende er oppfylt:

Veihjelpen gjelder for følgende kjøretøy med totalvekt inntil 5 tonn:
Person-, stasjon-, vare-, kombinert- og mopedbil.
Campingbiler, lastebiler og minibusser til privat bruk.
Lett og tung motorsykkel når medlemmet også er medlem av NAF MC.
Kjøretøy må være godkjent i henhold til offentligrettslige krav og ha gyldig ansvarsforsikring.

Edit: Gjelder selvsagt bare assistanse på stedet eller transport til nærmeste verksted - "hvis ikke annet er avtalt på forhånd". Hva man klarer å avtale varierer nok med dagsform og humør hos dem man snakker med.
« Siste redigering: mai 02, 2011, 14:32:15 pm av Eskild » Loggført

RPB Piraya, '63 T1, '68 T1 Plastcab, '69 Baja Bug x 2, '69 Buggy x 2, '73 T2 Dobbelkabin, '89 Audi 200 TQ
monica82
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Steinkjer


boblemodus....


Vis profil
« Svar #2 på: mai 02, 2011, 14:09:56 pm »

Var medlem hos falck, men synest da hadde lite misjon når da einaste han kunne gjøra var å lasta opp bilen og frakta den heim. Hadde ikkje verktøy eller kompetanse til å hjelpa meg. Og fyren var mekaniker..
Så eg avslutta medlemskapet.. men samtidig hadde da jo vert greit å ha redning .. hmm... Kor dåke har medlemskap og pris?
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #3 på: mai 02, 2011, 14:23:21 pm »

Ha med deg mobil med nettilgang. Da kan du legge inn beskjed på Forumet slik at du får hjelp av andre luftfriker uansett hvor du står i landet  Gliser
Dagens mekanikere er vel best på data  Øyerulling
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #4 på: mai 02, 2011, 14:57:23 pm »

Jeg er bilberger hos Falck Oslo og det er faktisk noen av oss som kan skru på gamlebiler. Gliser

Tror hun dama just Andy hjalp ble litt paff når han disket opp, regulatorer og nye børster til dynamoen en fredagsnatt!

Jeg har vært medlem i Falck siden før jeg begynte med vw og veldig fornøyd. Men er kansje in habil når det gjelder å velge firma!! Blunker
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
morfen
Juniormedlem
**
Innlegg: 69
Bosted: Trøndelag



Vis profil
« Svar #5 på: mai 02, 2011, 15:46:28 pm »

Med forsikring i Gjensidige dekkes veihjelp på veteran. Egenandelen er 500.- Har vært medlem i NAF og Falck i mange år. Har trengt hjelp en gang,ringte NAF men to timers ventetid. Fikk startstrøm av en annen bil istedet. Har brukt tusener i medlemskap gjennom årene,som kunde i Gjensidige er jeg godt dekket med veihjelp. Falck er dårlig for oss med flere biler da medlemskapet kun gjelder for en bestemt bil. NAF medlemskap følger eieren. Begge har en årspris på ca. 1000.-,betaler heller 500.- i egenandel den dagen jeg trenger hjelp.
Loggført

Boble-54(solgt)T1-64,-67,-71-1302 .Willys Overland 1922,Opel Kaptein-63.10 traktorer.Dnepr 650.Husquarna 98cc-39.Lillebror-61.Opel Astra-98.  Tlf.:90945862
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #6 på: mai 02, 2011, 18:46:58 pm »

Ny endring for gjensidig kunder fra 1 Jan i år. NAF har mistet kjøring for gjensidig og Falck har overtatt. Falck har mistet SP1 og NAF har tatt over der. Viking og Falck har 50/50 fordeling av IF kunder.

Enig med Morfen, vis du har mange veteranbiler så er det ikke gunstig å ha Falck men NAF da det følger personen ikke bilen.

Ulempe med å ta det på forsikring med egenandel er at da kommer du bare til nærmeste verksted som kan fikse bilen, trenger ikke være merkeverksted.
Er du medlem i Falck så kommer du 3 mil og dekket transport videre vis du skal videre.
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!