april 29, 2024, 06:34:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Gearkasse m sperre 1302 og porsche akslinger  (Lest 12377 ganger)
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #60 på: mai 19, 2011, 23:33:43 pm »

Hei !

Dette er ei kasse jeg i mitt tidligere vw liv hadde i min puma , bygget av herr Aase ( Karmann )

Så vidt gått noen meter før solgt til 1303 hot .

spec på kasse ligger i siste salgs annonse   http://www.vwnorge.no/index.php/topic,1702.0.html

eller kopiert som her ,

1 gir : 3.78

2 gir : 2.06

3 gir : 1.58   -  scat

4 gir : 1.14   -  scat

R/P :  3.88  /

Diff :  ZF Lsd ( Lammel diffrensialbrems - 2veis)

Videre er disse mods utført  :

 : Stål skiftegafler
 : Sveiste syncro ringer
 : Forsterket side deksel ( CB / csp )
 : Forsterket utløserarm
 : GWD kassefeste bakre , med gul polyurethan fester  " se bildet for live opplevelse
 : Berg fremre kassefeste ( Se bildet for live opplevelse "
 : Såkalt " german made monterings sett , pakninger + nylock muttere etc ) .
 : Kassehuset er syregrunnet , og lakket med ovatrol+ matt benga .
 : Det er fylt " KENDALL ZF Lsd olje på kassa .

 : Er montert Thing 181 ( 100mm flenser )


Heia Mazda!  :-)

« Siste redigering: mai 19, 2011, 23:41:53 pm av RE-tek » Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #61 på: mai 20, 2011, 00:00:30 am »

Løp og kjøp med andre ord  Gliser
Loggført

Odd-Einar Johansen
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #62 på: mai 20, 2011, 01:34:13 am »

PM til deg Blunker
Loggført

1971 1302 L
vw racing
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #63 på: mai 20, 2011, 07:57:21 am »

Denne gearkassa fikk jeg tilslaget på 17 mai for 5 000,-
Skal hentes når stubbakslinger er på plass hos selger.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #64 på: mai 20, 2011, 08:00:27 am »

dette blir bare mer og mer interessant... Så du har fått tilslaget? Hvorfor opptrer selger da som om at den ikke er solgt?Hæ Like greit jeg ikke reiste til Stokke for å se på den i går da Glad

Men da har du uansett fått dei ei kongekasse for 5000,- Glad
Loggført
vw racing
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #65 på: mai 20, 2011, 08:08:45 am »

Det vet jeg ikke hvorfor selger opptrer sånn.
Men jeg var på vei til Stokke 17 mai. Ble da enig med selger om att vi skulle vente med å hente til stubbakslinger var hos han. Han skulle få de i posten.
Så ser det som en selvfølge att tilslaget er midt. Siden jeg og selger har en avtale om pris og overlevering.
Loggført
Elwood
Supermedlem
*****
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark


Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now


Vis profil
« Svar #66 på: mai 20, 2011, 08:31:33 am »

 Det er vel NOEN som burde beklage sin litt merkelige oppførsel i denne salgstråden? Virker nesten som dere vil "ta" selgeren for at han ikke har alle spec på kassa. Og til den ynkelige prisen av 5000,- kr!!!!!

Og til deg "hot1303" så synes jeg det er et under at du ikke har eksplodert. All honnør til deg! Du hadde gull å selge, men folk skjønte det ikke før det var for sent  Øyerulling Øyerulling Øyerulling


....telefonsamtale med selger eller en liten biltur for å titte......er noe dritt  Blunker


Bjørn Inge





Loggført

Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #67 på: mai 20, 2011, 08:47:33 am »

Det er vel NOEN som burde beklage sin litt merkelige oppførsel i denne salgstråden? Virker nesten som dere vil "ta" selgeren for at han ikke har alle spec på kassa. Og til den ynkelige prisen av 5000,- kr!!!!!


Og NOEN burde holde kjeft og ikke kritisere andre siden du ikke har fått med seg hva som har foregått her!!!
Denne kassa ble annonsert som ei 091 busskasse fra Transworks med 091 utvekslinger og R/P. Den hadde Superdiff OG muligens sperre. Alt dette er feil. Mitt navn er ikke Transworks og jeg bygger ikke busskasser. Derimot har jeg tidligere satt sammen denne kassa.
Og nå kommer du seilende og sier at det er feil å påpeke at selger prøver å omsette noe HELT annet enn det som ble beskrevet? Du syns det hadde vært helt greit at du trodde du kjøpte ei tettstega busskasse men fikk ei type1 kasse? Ja jøss....
Loggført
Elwood
Supermedlem
*****
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark


Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now


Vis profil
« Svar #68 på: mai 20, 2011, 10:04:00 am »

Slik jeg ser det Morten, så kunne du ha oppklart det meste med en PM til selger ganske tidlig i tråden. Evt da du  kjente igjen kassa på bildet/innlegg. Det ville hjulpet selger utrolig mye, og videre misstolkninger  hadde blitt unngått. I stedet ender det med en salgstråd med 60-70 innlegg på godt og vondt.( eks PITT)

Miljøet i denne hobbyen er såpass liten at det burde være litt takhøyde for hjelpe hverandre og ikke bare "buse" ut mot hverandre.   
Loggført

Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #69 på: mai 20, 2011, 10:45:07 am »

Det var noen av oss som forsøkte å få frem hva denne kassa egentlig var for noe, for min egen del, fordi jeg trenger en ny kasse. Når det viste seg å være en T1 kasse, og det KUNNE hende dette var med sperre, ønsket jeg å ta en nærmere titt, spesielt når den ligger i nabokommunen.... Det jeg ikke visste da, var at selger hadde avtalt at den var solgt, og det var det jeg reagerte på i mitt siste innlegg, ikke kritikk til vwracing, han har jo gjort et kupp, ser det ut til Glad
Loggført
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #70 på: mai 20, 2011, 11:16:48 am »

Slik jeg ser det Morten, så kunne du ha oppklart det meste med en PM til selger ganske tidlig i tråden. Evt da du  kjente igjen kassa på bildet/innlegg. Det ville hjulpet selger utrolig mye, og videre misstolkninger  hadde blitt unngått. I stedet ender det med en salgstråd med 60-70 innlegg på godt og vondt.( eks PITT)

Jeg kunne oppklart dette, ingen tvil. Men forutsetningene var ikke tilstede.
1. Kassa ble annonsert som 091. Det har aldri jeg bygd, så at jeg stod bak den kassa var umulig å vite.
2. Kassa skulle være fra Transworks så hvorfor skulle jeg tro den kom fra meg.
3. Et dårlig mobilbilde av ei svart vw kasse på et gulv fikk heller ingen klokker til å ringe hos meg.
4. Jeg har satt sammen mange kasser og siden selger var ukjent var det ingenting som fikk meg til å tro at denne hadde vært innom meg.

Derfor var det helt umulig for meg å gi noen tilbakemelding ang denne kassa før Alex kom innpå og oppklarte alt.

Loggført
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!