april 28, 2024, 21:16:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Mange spørsmål.  (Lest 824 ganger)
RIN94
Medlem
***
Innlegg: 209
Bosted: Rogaland- Nærbø



Vis profil
« på: mai 24, 2011, 17:20:27 pm »

Hei godt VW folk!  Osteaktig

Har et litt heftig prosjekt på gang til sommeren kanskje. Tror bobla er en 67 modell 1300 uten og være helt sikker.
Diverse planer jeg har er nok kanskje litt mer en hva BT har lyst og godkjenne  Hæ Så derfor har jeg litt spørsmål andgående ombyggnings regler o.l. har prøvd og google meg til mye, men føler aldrig jeg finner de rette svarene. så tenkte jeg kunne prøve og spørre her  Blunker

1: er det lovlig og bygge sine egne skjermer? ( i eks aluminium)  Da også Borre huller i karroseri til og feste dette med? Interiør messig, kan man skjære i dashboret for og sette inn komponeter / instrumenter?
2: Har man i dag lov og montere helbur/hallbur i bobla?
3: Hvordan er det og få godkjent nyere bøttestoler i dag?

Har sikkert også en hel del andre spørsmål! Men må først forhørre meg litt ang de første spørsmålene for videre planer, eller om en bare må droppe dem.

Håper det er noen der ute som kan litt ang dette   Glad
« Siste redigering: august 17, 2011, 07:50:40 am av RIN94 » Loggført

1300 - 68mod
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #1 på: mai 24, 2011, 17:59:07 pm »

Heisann , du har ikke en 67 1303 , men du kan ha en av delene, 1303 kom vel i 73og med tanke på noen av de endringene du nevner kan årsmodell være avgjørende. Det kom strengere bestemmelser med tanke på kollisjonssikkerhet (deformerbar rattstamme, krav til støtfangere,sikkerhetsbelter osv)
Instrumenter er det vel ingen som vil si noe på , skjermer i alu hjemmelaget Sjokkert har du evner til å lage det så er det sikkert ikke noe i veien for å bruke det.
Halvbur er vel blitt godkjent, men du risikerer å måtte registrere bilen for to sitteplasser ved enkelte løsninger.
Bøttestoler kan du sette inn, dersom de er godt og forsvarlig festet( gjerne i original innfesting) og at de stolene du setter inn er lettere enn de originale, pleier det gå bra.
Loggført

Seaside VW Klubb
RIN94
Medlem
***
Innlegg: 209
Bosted: Rogaland- Nærbø



Vis profil
« Svar #2 på: mai 24, 2011, 22:13:47 pm »

Hei igjen. Takker for hjelp! Glad  Nei du ser det at det er en bil som min onkel kjøpte, planen var at vi skulle bygge den sammen, men åra har gått og jeg er nå 17 og vil gjerne ha den på veien sommeren der jeg er 18. Så håpet og ha den på veien innen neste sommer! Osteaktig

Nei da er det nok ikke en 1303. fordi jeg er rimelig sikker på at bilen var fra 66-69. Så da jeg gikk forbi den her om dagen syntes jeg det sto 1303 på den, men da er det nok bare en 1300 eller no sånt! Glad Skal ikke være noe problem og finne ut av det, tenkte og få den hjem til meg i sommer, så jeg bare kunne begynne på den.

Bilen skal bare være registrert for to så det blir ikke noe problem Blunker buret er litt mere for en sikkerhet, ikke at jeg er en galmanskjører eller noe, men vis uhellet skulle være ute, er man ikke veldig trygg i bobleskroget!
Loggført

1300 - 68mod
RIN94
Medlem
***
Innlegg: 209
Bosted: Rogaland- Nærbø



Vis profil
« Svar #3 på: mai 25, 2011, 15:58:31 pm »

fikk i dag vite at bunnplata ikke er den samme som til den bobla vi kjøpte, fordi at den bunnplata var så dårlig, fikk vi tak i en med mindre rust på.  Dette fører meg inn i et nytt spørsmål?  Pleier det og gå greit og få godkjent karroseri skifte? hørt visse ting om avgifter for dette?   Kan det også ha noe å si om bunnplata er fra 67  og karroseriet er over 70mod ( med tanke på dem nye og strengere reglene) ?  Glad
Loggført

1300 - 68mod
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!